Verborgen wasmachine verbruik

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
VIERKANT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 09/10/06, 16:22
x 1

Verborgen wasmachine verbruik




par VIERKANT » 09/10/06, 16:49

Het is niet alleen televisie met een consumentenhorloge;
sommige recente wasmachines hebben geen elektromechanische knoppen maar sensorische drukknoppen. De voeding gebeurt via een circuit dat al in gebruik is. Een meting met de PM230 wattmeter stelde me in staat om een ​​verbruik van 16 watt voor de machine te zien ... wanneer gestopt.
1 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: verborgen verbruik




par Targol » 09/10/06, 16:58

CARRU schreef:Een meting met de wattmeter PM230 stelde me in staat om een ​​verbruik van 16 watt voor de machine te zien ... wanneer gestopt.


:schok: :schok: :schok:
16W???
:schok: :schok: :schok:

het is ongeloofelijk !!!!
Wat is een machine?

PS: welkom op de forums Econologie :D
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/10/06, 16:59

Goed gezien deze test ... noodzakelijkerwijs moet de knop "die detecteert" de vinger worden aangedreven ....

Je hoeft alleen maar stelselmatig de stekker uit het stopcontact te halen... Of een mooie meervoudige stekkerdoos te plaatsen: er is een anti-standby stekkerdoos hier.
Dernière édition par Christophe de 30 / 11 / 07, 14: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 09/10/06, 20:57

Bonsoir.

16W verbruik wanneer leeg!
Ze zullen me uitleggen waarom 10 jaar studies doen om onze goede oude schakelaar met droog contact te vervangen door iets dat meer kost, energie verbruikt en niet goed is voor de veiligheid! :onheil:

Het is erger dan tv:
De tv kan uit en daar verbruiken we niets meer, hij heeft de volgende 3 werkingsstanden: aan, stand-by, uit.

Laat het me uitleggen voor de veiligheid:
normaal gesproken moet elk apparaat zijn uitgerust met een noodstop (zelfs in huis!). Op "draagbare" apparatuur (radio, boormachine, bedlamp...) kunnen we ervan uitgaan dat het loskoppelen van de stopcontacten een veilige noodstop is.
Bij een droger lijkt het mij dat het stopcontact niet al te toegankelijk is (zoals de tv), dus de stopfunctie moet worden toevertrouwd aan een veilig apparaat (zoals de tv-schakelaar). Naar mijn mening kan een gevoelige schakelaar en de bijbehorende elektronica niet worden beschouwd als een veiligheidsstop. Voor mij voldoet dit materiaal dus niet aan de regelgeving. (Sorry als mijn uitleg een beetje zwaar is)

Als we stroomopwaarts willen handelen, waarom schrijven we dan geen open brief aan de fabrikant en zien we wat hij zal antwoorden?
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
peace_angelh
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/08/07, 10:52




par peace_angelh » 22/11/07, 12:46

Weet u niet dat de grote fabrikanten van wasmachines aandelen hebben in EDF?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/11/07, 12:55

Natuurlijk hebben ze zelfs de koudwaterwasmachine uitgevonden, die eerst moet worden verwarmd door een goede oude nucleaire verwarmingsweerstand van 2500W, hetzelfde als in waterverwarmers!

een wasmachine op de boiler aansluiten:
http://www.sebasol.ch/lave-linge.pdf

ineens gaat het verbruik van de wasmachine van 3000W naar 500W : Cheesy:
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 30/11/07, 13:35

uw MAL (wasmachine) is niet verboden.
In Europa moet het voldoen aan de "laagspanningsrichtlijn", waarvan het bewijs wordt geleverd door het voldoen aan een norm.

Naleving van deze richtlijn toont aan dat u bij een eerste storing (breuk in de aardverbinding, breuk in een geleider, overstroming) geen enkel elektrisch, mechanisch of thermisch risico loopt.

je MAL kan perfect op het lichtnet blijven en stroom verbruiken, dit brengt je veiligheid niet in het geding.Anderzijds vind ik 70mA (16W/230V) veel voor een stand-by circuit. Maar het is wel zo dat de kosten "uit het lood zijn geslagen" en dat de fooddesigner zijn best heeft gedaan.

Uw MAL zegt dat het een uitgestelde start bevat, daarom heeft het een stand-bymodus.
Wat wel jammer is, is dat bij het aansluiten van een goede oldtimer voor nachtactivering deze niet start maar stand-by blijft

=> te modern of niet genoeg!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 30/11/07, 14:07

ja, goede oude rotzooi die niet overeenkomt met de specificaties van de consument, alleen die van de fabrikanten, ik denk niet dat de ontwerper zijn best heeft gedaan...

waarom zijn er in carouf geen wasmachines met heet water of bubbelwas?

omdat de nucleaire lobby momenteel een hele reeks energieverbruikende apparaten opnieuw op de markt brengt: waterkokers, radiatoren, enz. tegen lage prijzen, die destijds het succes van zijn energiecentrales maakten: de beroemde broodroosterradiatoren! evenals de broodroosters natuurlijk, kookplaten enz ... lang leve de vooruitgang! :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/11/07, 14:50

Als mensen deze rotzooi niet meer zouden kopen, dan zouden de lobby's minder machtig zijn...

Misschien is het aan ons om mensen op te leiden? Aangezien de machthebbers op dit punt nogal incompetent zijn... integendeel, zie de reclamecampagnes voor warmtepompen (van m**de...)
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 30/11/07, 14:52

Ik vind je site echt leuk.....
maar de man die het standby-circuit ontwierp, kreeg te horen: "je budget is 1.01 € voor de functie, dus hij maakte het met een condensator, een weerstand, een zener en dat is alles!

resultaat 16W .... Ik vind het goed opgelost
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten