Beheer wachtwoorden in 2021 (cloud of lokaal)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13695
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Beheer wachtwoorden in 2021 (cloud of lokaal)




par izentrop » 23/05/21, 03:02

Hallo,
Hoe beheert u uw wachtwoorden?

We hebben steeds meer wachtwoorden nodig en er zijn ongelooflijk veel applicaties die aanbieden om ze in een "kluis" te beheren met een enkel wachtwoord, vaak gratis voor een apparaat, maar zodra het nodig is. Synchroniseer met verschillende apparaten: pc + laptop ++, je moet een licentie betalen.
We kunnen ons echter redden met gratis software.

Ik deel een idee dat mij eenvoudiger lijkt dan sommige betaalde oplossingen:
Download 7 zip https://www.7-zip.fr/, de codering is zeer robuust en open source.
Er zijn versies voor verschillende platforms, voor Android https://www.android-zone.fr/zarchiver-s ... chiers-7z/ zonder advertenties.
Zelfs de cnil maakt er reclame voor https://www.cnil.fr/fr/comment-chiffrer ... epertoires

Kleine tutorial
Maak een map die het archief zal bevatten, ik noemde het "woorden" en het archief "! Motdp.7z" (de! Is zo dat het in alfabetische volgorde voorop blijft lopen, anders doen we wat we willen : Wink: ).
Ik gebruik het kladblok om "gebruiker", "wachtwoord" op 2 regels te registreren, we kunnen ook andere regels toevoegen zoals het adres van de site en om de registratie onder de naam van de site te voltooien, wordt de extensie ".txt" automatisch toegevoegd met het Windows-kladblok .. (U kunt er meerdere op een rij registreren.)
Selecteer vervolgens de namen van de bestanden, open met de rechtermuisknop het contextmenu en kies "7z" en vervolgens "toevoegen aan het archief ..."
Een configureerbaar venster wordt geopend, zoals de volgende afbeelding.
Ik heb ervoor gekozen om niet te comprimeren, niet nodig voor kleine tekstbestanden.

Door in te stellen zoals aangegeven, vergeet dan niet het wachtwoord, dat is het enige dat u moet onthouden.
Door de 2 vakjes aan te vinken: "Toon wachtwoord" en "Versleutelt bestandsnamen", die wordt gevraagd elke keer dat u het archief probeert te openen
"Bestanden wissen na compressie" wist het bestand in platte tekst, zodra het is opgeslagen.
de instellingen blijven behouden, zodat u niet meer telkens hoeft te wijzigen wanneer een nieuwe mdp wordt toegevoegd.

Ik dacht aan het tekstbestand, omdat het automatisch in alfabetische volgorde of in de volgorde van je keuze wordt georganiseerd en zelfs in de browser wordt weergegeven als je geen kladblok-applicatie op je smartphone hebt.

Het archiefbestand kan in de "cloud" worden geplaatst en gesynchroniseerd om te worden gelezen en gewijzigd vanaf verschillende apparaten (ik heb er nog niet over nagedacht hoe?)
Ik stop daar, want er is zeker meer te zeggen ...

AdditionMdpArchive.gif
AdditionMdpArchive.gif (90.36 KiB) 1703 keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: wachtwoorden beheren




par GuyGadeboisTheBack » 23/05/21, 04:05

Firefox (voorkeuren):
MdP.JPG
MdP.JPG (71.19 KiB) 1678 keer bekeken

De rien. : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13695
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: wachtwoorden beheren




par izentrop » 23/05/21, 09:55

Zoals alle browsers, Guy :P
Je bent niet bang voor de pech, heb je geen gsm?
Om bestanden per e-mail te verzenden, doet dat ook. : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: wachtwoorden beheren




par Christophe » 23/05/21, 12:53

er zijn hulpprogramma's voor synchronisatie tussen machines al jaren eh Izy (ik weet dat het voor privacy en veiligheid een manier is om je mdp in de Cloud te sturen, maar in het geval van een storing verlies je niets) ...

Koppel Firefox gewoon aan een Cloud-account en alles is binnen enkele seconden klaar op een nieuwe machine!

Er zijn natuurlijk equivalenten voor Chrome (gmail-account) en voor Edge (MS-groepsaccount: hotmail, live ...) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: wachtwoorden beheren




par Christophe » 23/05/21, 13:02

GuyGadeboisLeRetour schreef:Firefox (voorkeuren)


Ik ben geïntrigeerd en twijfel over de methoden om FF-lekken op te sporen: https://support.mozilla.org/fr/kb/firef ... =inproduct

Hoe Firefox websitegegevenslekken meldt

Firefox vergelijkt de datum van een bekend datalek op de website met de datum waarop u een wachtwoord voor die site hebt opgeslagen. Als de website in gevaar is gebracht na deze registratie, u zult de waarschuwing zien.


:schok: :schok: :schok:

Een goede hack ... wordt zelfs door de beheerders van de betreffende site niet gezien (althans niet in het begin)! Dus hoe kon FF weten dat miljoenen sites gecompromitteerd kunnen worden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: wachtwoorden beheren




par GuyGadeboisTheBack » 23/05/21, 13:05

izentrop schreef:Zoals alle browsers, Guy :P
Je bent niet bang voor de pech, heb je geen gsm?
Om bestanden per e-mail te verzenden, doet dat ook. : Wink:

Nee, maar ... we denken dat we dromen ... Firefox geeft je super moeilijke wachtwoorden en ik heb geen cloud nodig om ze op te slaan, zelfs geen USB-stick of externe harde schijf, een notebook is genoeg! En in het ergste geval, als ik het verlies (de notebook), reset ik en het is klaar.

Christophe schreef:Een goede hack ... wordt zelfs door de beheerders van de betreffende site niet gezien (althans niet in het begin)! Dus hoe kon FF weten dat miljoenen sites gecompromitteerd kunnen worden?

Of hij het nu weet of niet, hij weet het uiteindelijk. Er is tenminste deze functie die de verdienste heeft van bestaande en die u mogelijk kan waarschuwen voor de reguliere media. Hoe dan ook, ik zou worden gehackt, dus het maakt niet veel uit voor mij.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: wachtwoorden beheren




par Christophe » 23/05/21, 13:09

GuyGadeboisLeRetour schreef:En in het ergste geval, als ik het verlies (de notebook), reset ik en het is klaar.


En wat doe je als je in dit notitieboek alle sterke wachtwoorden bent kwijtgeraakt die door FF voor zijn gegenereerd AL uw reset-e-mails ? : Mrgreen:

Daar denk ik dat je het in ... luc ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: wachtwoorden beheren




par GuyGadeboisTheBack » 23/05/21, 13:10

Christophe schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:En in het ergste geval, als ik het verlies (de notebook), reset ik en het is klaar.


En wat doe je als je de sterke wachtwoorden kwijt bent die door FF zijn gegenereerd voor AL je reset-e-mails? : Mrgreen:

Daar denk ik dat je het in ... luc ... : Cheesy:

Neen. Denken ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79321
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: wachtwoorden beheren




par Christophe » 23/05/21, 13:11

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Christophe schreef:Een goede hack ... wordt zelfs door de beheerders van de betreffende site niet gezien (althans niet in het begin)! Dus hoe kon FF weten dat miljoenen sites gecompromitteerd kunnen worden?

Of hij het nu weet of niet, hij weet het uiteindelijk. Er is tenminste deze functie die de verdienste heeft van bestaande en die u mogelijk kan waarschuwen voor de reguliere media. Hoe dan ook, ik zou worden gehackt, dus het maakt niet veel uit voor mij.


Zullen we elkaar leren kennen? De reguliere media praten alleen over hacks door GAFAM of zeer grote dozen ... als ze dat doen!

Het volstaat te zeggen dat het dicht bij 0 ligt voor preventieve beveiliging!

Daarom ben ik verbaasd over deze functie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: wachtwoorden beheren




par GuyGadeboisTheBack » 23/05/21, 13:12

Christophe schreef:Zullen we elkaar leren kennen? De reguliere media praten alleen over hacks door GAFAM of zeer grote dozen ... als ze dat doen!


En jij, hoe voorkom je jezelf tegen piraterij?
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten