Automatiseer een gateway.

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13694
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Automatiseer een gateway.




par izentrop » 05/04/20, 14:52

Mijn buurman moest zijn poortautomatisering wijzigen vanwege de HS-elektronische kaart. Dus hij gaf me zijn verknipte uitrusting.

Arduino-fanaat, ik had niets te verliezen toen ik probeerde het mechanisme aan te passen aan mijn oude koetsdeur die de laatste oorlog al zonder veel schade had doorgebracht. (we zien aan het begin van de video enkele gaten die door granaatscherven zijn achtergelaten).

Ik moest eerst wat wijzigingen aanbrengen:
De wijziging bestond uit het verwijderen van de vergrendeling, het toevoegen van een stop op de grond voor de linkerdeur, stops op de rechterdeur in superpositie. Het moet daarom als laatste sluiten.
De bovenkant is vergrendeld door een grendel met veer die ik heb gemaakt, gemanipuleerd door een servomotor.
Omdat de grond niet werd geëgaliseerd, moest ik een trekkerbeugel aan de grond toevoegen, zodat de servo onderaan geen grote race had om te presteren.

De linkerdeur moet eerst sluiten. Om te voorkomen dat de wind te veel druk uitoefent, start de rechtse deur 5 seconden later.
De deur stopt bij overstroomdetectie. Het onderste slot sluit wanneer het eindschakelaarcontact opent.

Het materiaal:
- Arduino nano
- 12 V afstandsbediening hiervan genre
- 4 relaismodule
- 2 LM2596 voedingsmodules
- 1 MP1584-module
- 1 mosfet N om de signalerings-LED's aan te sturen
- 1 24 V 2 Ah accu (herstelt HS draadloze stofzuigers)
- 1 oplader 29 V 0,2 A
- 1 deuropeningssysteem hersteld van HS elektronische kaart.

Het technische gedeelte hier https://forum.arduino.cc/index.php?topi ... msg4545625
3 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Automatiseer een wagendeur.




par Grelinette » 05/04/20, 17:02

Hallo en bedankt voor dit onderwerp!

Het geeft me ideeën om 's ochtends het kippenhok te openen. Ik heb 5 Indiase wandelende eenden en in de vroege ochtend roddelen ze om te vragen de tuin in te gaan.

Merk terloops op dat deze Indiase wandelende eenden formidabele roofdieren zijn van slakken, slakken en andere verslindende planten en groenten.
(bovendien zijn de stokken zeer goede legkippen, ook al wordt het eendenei, rijk aan vet, vrij weinig gebruikt bij het koken omdat het mogelijk kiemen draagt).

Indian walking ducks.jpg
Indian walking ducks.jpg (172.92 KiB) 6122 keer bekeken
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Automatiseer een wagendeur.




par sicetaitsimple » 05/04/20, 18:00

Grelinette schreef:Merk terloops op dat deze Indiase wandelende eenden formidabele roofdieren zijn van slakken, slakken en andere verslindende planten en groenten.


Gewoon een herinnering aan een video van de Bec Hellouin-boerderij, waar ik geen partij voor zal kiezen, want geen persoonlijke ervaring!

Maar de man die de "hoofdtuinier" moest zijn, ik herinner me de voornaam niet, zei:
- het eerste jaar aten ze de slakken
- de tweede keer aten ze de kool
-de derde werden ze opgegeten door de vossen.

Het is dus in het belang om ze 'op te sluiten', tenminste 's nachts!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13694
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Automatiseer een wagendeur.




par izentrop » 05/04/20, 19:15

Ik heb een automatisch luik dat sinds 2016 zelfstandig werkt https://forum.arduino.cc/index.php?topic=379566.0. Je hoeft alleen maar het programma te verjongen. Met een servomotor kunnen we het eenvoudiger maken.

De kippen komen alleen binnen, hoe gaat het met de eenden?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Automatiseer een wagendeur.




par Grelinette » 12/04/20, 21:36

izentrop schreef:Ik heb een automatisch luik dat sinds 2016 zelfstandig werkt https://forum.arduino.cc/index.php?topic=379566.0. Je hoeft alleen maar het programma te verjongen. Met een servomotor kunnen we het eenvoudiger maken.

De kippen komen alleen binnen, hoe gaat het met de eenden?

De eenden zijn minder gedisciplineerd dan de hennen, maar met geweld komen ze vanzelf in het kippenhok terecht. Aan de andere kant zijn de eenden 's ochtends luidruchtiger dan de kippen wanneer ze de tuin in willen ... vandaar het belang van een kippenhokdeur die' s avonds sluit en 's ochtends vroeg opengaat!
Dat gezegd hebbende, staan ​​eenden ook goed op: https://www.arte.tv/fr/videos/090589-00 ... s-canards/
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13694
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Automatiseer een wagendeur.




par izentrop » 20/04/20, 00:18

Een jongere maakte de presentatie van een automatische kippenhokdeur met alle details, het heeft meer mond dan de mijne van presentatie.
Er staan ​​2 video's op zijn kanaal https://www.youtube.com/channel/UCLCqO4 ... n8IWiku9cg
en een site voor details https://electrotoile.eu/fabrication-diy ... rduino.php

De nieuwste video:


Aan het werk Grelinette : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Automatiseer een wagendeur.




par Grelinette » 20/04/20, 15:06

izentrop schreef:Aan het werk Grelinette : Wink:

Ik werk eraan, ik werk eraan! : Mrgreen:
Maar ik heb zoveel projecten onderweg dat ik verdwaal ....

Trouwens, nog steeds in contact met het kippenhok, probeer ik een graanverdeler met een worm te maken ... maar ik krijg mijn zin niet!

Ik heb verschillende schijven van ongeveer 10 cm doorsnee gesneden in plastic deksels van ijskisten van 1 l, ik heb elke schijf gesplitst ter hoogte van een straal en ik probeerde ze een voor een te lijmen, van de ene rand van de straal van een schijf tot een rand van de andere straal van een andere schijf.
Het principe werkt ... behalve dat de hoezen niet allemaal van hetzelfde plastic zijn: sommige plakken, niet de andere!

Iedereen heeft een idee om een ​​eenvoudige wormschroef diam. 1 cm te maken, of mij te vertellen waar ik een dunne plastic plaat kan vinden die gemakkelijk plakt en waarin ik mijn schijven kan snijden? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13694
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Automatiseer een wagendeur.




par izentrop » 20/04/20, 21:49

Grelinette schreef:Trouwens, nog steeds in contact met het kippenhok, probeer ik een graanverdeler met een worm te maken ... maar ik kan mijn doelen niet bereiken!
Daar heb ik ook plezier aan gehad. De schroef gemaakt met grote draad, in de vorm van een kurkentrekker, werkt goed, maar voor kippen is de feeder de eenvoudigste.
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten