Herstel en repareer uw harde schijven (cluster, sector, data, etc.) met HD Sentinel (Hard Drive Sentinel)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Herstel en repareer uw harde schijven (cluster, sector, data, etc.) met HD Sentinel (Hard Drive Sentinel)




par Christophe » 29/10/18, 12:47

Als je problemen hebt met je harde schijven (en we hebben allemaal een dag), dan is dit een geweldige herstelsoftware!

Een paar dagen geleden heb ik de Hard Drive Sentinel-demo getest, een software die ik nog niet kende (ondanks mijn 25 jaar pc-ervaring). Dit omdat een van mijn harde schijven meer aan het "roeien" was dan normaal ... dus ik wilde een geavanceerde benchmark doen.

Et daar, verrassing, kwam ik een "echte" software tegen (terwijl we meer doen!) Schijfbeheer (niets te maken met de eenvoud van een CCleaner ...).

Ik dring er bij u op aan om een ​​oude harde schijf te behouden in plaats van te vervangen, is econologisch en niet te vergeten het verlies van gegevens.

De belangrijkste kenmerken van deze HD Sentinel zijn:

a) 24 / 24 statusbewaking (temperatuur) en schatting van de resterende levensduur (betrouwbaarheid?), waarschuwingssysteem als de degradatie
b) Herstel / reparatie van harde schijven met sector / cluster defect (met of zonder verlies van gegevens)
c) Oppervlaktetest (met verwijdering van gegevens)
d) Benchmark op lange termijn

We kunnen zelfs de inhoud van elke sector bekijken ... Ik denk dat de laatste keer dat ik een app zag die sectoren in Hexadecimaal weergeeft, op ... Amiga was! :schok:

In het kort besloot ik om een ​​licentie te kopen met gesloten ogen (33 € voor het leven voor de pro-versie voor een software die zoveel service biedt als het cadeau is)!

Enkele persoonlijke captures:

hd_Sentinel.gif
hd_Sentinel.gif (148.95 Kio) 11699-tijden bekeken

hd_Sentinel2.gif
hd_Sentinel2.gif (93.44 Kio) 11699-tijden bekeken

hd_Sentinel3.gif
hd_Sentinel3.gif (28.98 Kio) 11699-tijden bekeken


De officiële site: https://www.hdsentinel.com/
Downloads pagina: https://www.hdsentinel.com/download.php
demo: https://www.hdsentinel.com/hard_disk_se ... creenshots
Download de demo: https://www.harddisksentinel.com/hdsent ... _setup.zip


Welnu, je moet het niet hopen: als je schijf te beschadigd is of draait of niet aan gaat, verwacht dan geen wonder! Ik heb bijvoorbeeld een andere WD die van een tafel is gevallen en sindsdien een I / O-probleem heeft en niets werkt ... Ik heb alles getest onder Win en Linux ...

Desalniettemin denk ik dat we door regelmatig voor zijn clusters te zorgen, de levensduur van een harde schijf aanzienlijk kunnen verlengen! De WD reparatie heeft bijna 10 000 aan / uit en 540 dagen continue werking is 13000h ... (het is niet een harde schijf huh server)

ps: mijn Western Digital op 6% van het leven wordt "gerepareerd". Ik zou je vertellen wat het is, heb niet al te grote haast met dit soort manipulatie (verwachte duur: 48 uur) maar de gedeeltelijke reparaties die ik gemaakt gisteren lijken te houden! (fouten worden niet meer gedetecteerd tijdens een 2e pas) 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Christophe » 29/10/18, 13:54

Een andere interessante functie die ik zojuist heb gevonden, is om de status van de harde schijven te vergelijken met die van andere gebruikers (strikt identiek model).

Dus ik zag net dat mijn systeem harde schijf had vergeleken met andere precies dezelfde schijf:
- 3595 aan / uit voor maximaal 90033 aan / uit (er is ruimte!)
- 8409-uren voor maximaal 39060 h (bis)

Door nadelen ben ik boven het gemiddelde op deze 2-waarden:
- gemiddeld aan / uit: 1396
- gemiddelde uren: 4351

Dus ik bedoel sessies 2h20 tussen 2 cyclus aan / uit, terwijl het gemiddelde van andere gebruikers is 3h06 ... het is gewoon verbaast me, want dit is mijn werk PC en ik breng 10-12h dag boven zonder onderbreking (nadat ik nooit de nacht voor niets heb verlaten ... en ik niet download! : Cheesy: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Christophe » 30/11/18, 15:42

Als de software helemaal niet werkt, moet je de hardware een handje helpen ...

Wat ik net deed, een primeur voor mij in 30 jaren van informatica: Ik opende fysiek mijn eerste harde schijf! Ik had niet veel te verliezen omdat deze harde schijf helemaal niet reageerde (noch onder WIn noch Linux). Deze harde schijf is in 2013 gedaald: hoofden zaten vast op de schijf na een val van ongeveer 1 m betegeld ... Ik had dan ook vertrokken met weinig hoop stopzetting die in deze jaren ... Totdat ik op deze video's val:





Operatie uitgevoerd, "als een varken" in mijn woonkamer (dus verre van een schone kamer!) Zonder handschoenen of enige "stof" voorzorgsmaatregel en het werkte: de harde schijf die helemaal niet reageerde, reageert!

WD1.jpg
WD1.jpg (173.78 KIO) 11524-tijden bekeken

WD2.jpg
WD2.jpg (128.69 KIO) 11524-tijden bekeken


Het inkomen, bevatte de vaste schijf ongeveer 800 GB gegevens (op 2 TB) op scores 4, 2 van 4 niet bereikbaar is (en in RAW 100% bezet) maar veel nog: v ' is het belangrijkste voor mij omdat het de persoonlijke gegevens zijn! :D

Ik zet één hit met TestDisk en verschillende keren CHKDSK op elke partitie.

Aan de andere kant is de harde schijf erg traag (met name de toegangstijd) en de gemiddelde bitrate is minder dan 1 MB / s, maar die overdracht is essentieel, maar wees niet te veel gehaast.

In 3-dagen heb ik 250 Go overgebracht ... : Mrgreen:

Zodra de gegevens zijn overgedragen, zal ik anders testbaanoppervlak HD Sentinel proberen ... gewoon om te kijken of we kunnen opknappen (het station is niet verdacht geluid), de harde schijf was slechts 10h voor zijn val in 2013 ...
1 x
mislukking
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/03/20, 02:50

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par mislukking » 20/03/20, 03:10

dank u
Super tutorial om te proberen de oude harde schijf te redden.
Ik zal proberen het te repareren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Paul72 » 22/03/20, 18:08

OH!!! Ik zal het proberen, verloren voor verloren, ik heb ook een "geblokkeerde" externe harde schijf. het maakt een "klik klik" wanneer je het start in plaats van rond te gaan, het kan ook geblokkeerd zijn (het is al een of twee keer gevallen ... het is een oud ding van bijna 10 jaar) : Cheesy:
Merci !!
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Christophe » 22/03/20, 18:34

Ja, open het en ontgrendel de leeskop voorzichtig met de hand.

Opgelet, het moet tegelijkertijd met de rotatie van de schijf worden verplaatst ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Paul72 » 22/03/20, 22:23

Christophe schreef:Ja, open het en ontgrendel de leeskop voorzichtig met de hand.

Opgelet, het moet tegelijkertijd met de rotatie van de schijf worden verplaatst ...


nou, het probleem kwam daar niet vandaan ... : Roll:

de schijf draait niet, het moet een motorprobleem zijn of iets anders
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Herstel en herstel harde schijven (cluster, sector, gegevens ...) met de harde schijf Sentinel




par Christophe » 04/06/21, 11:57

Er is trouwens een uitstekende FAQ op HDSentinel: https://www.hdsentinel.com/faq.php (over de technologie en het beheer van harde schijven, niet alleen over de software)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten