Morgen meer zon in België? IJslandse vulkaan

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Morgen meer zon in België? IJslandse vulkaan




par Lietseu » 15/04/10, 19:06

Volgens een info clip uitgezonden op RTL Info België zal wezen als het stof laag van de IJslandse vulkaan vanaf morgen ...

http://www.rtlinfo.be/videos/filinfo/150782


miauw :P :? :|
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 15/04/10, 19:19

hallo

Het doet me denken aan een wolk 1986 is op, het zal stoppen bij de Franse grens!

lagere temperaturen gepaard kan met deze passage, in ieder geval minder vliegtuigen in de lucht die goed is, zelfs als het niet het wondermiddel voor niet-verontreiniging.

jeff
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/04/10, 20:18

Met een beetje geluk zal het boven de wolken zijn ... je kent de "echte" die we elke dag in België zien : Mrgreen:

In het kort zal het niets veranderen in ons dagelijks leven : Lol: : Lol:

Ah, als de weend nogal "mooi" zou zijn ... Nou, ik kan niet wachten om dat te zien ... : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 15/04/10, 21:06

adios zonnecollectoren, zonneboilers .......

en is goed tegen de opwarming ......... minste 1 ° gemiddeld
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/04/10, 22:39

coucou789456 schreef:hallo

Het doet me denken aan een wolk 1986 is op, het zal stoppen bij de Franse grens!

lagere temperaturen gepaard kan met deze passage, in ieder geval minder vliegtuigen in de lucht die goed is, zelfs als het niet het wondermiddel voor niet-verontreiniging.

jeff


... helaas hebben de passagiers alleen hun vlucht teruggestuurd naar later. Dus dat is niet wat er veel zal veranderen. En dan zou hij het equivalent Carbon en andere gassen in de atmosfeer te zien door de vulkaan ... het moet tonnen doen van CO2 (menselijke activiteit vertegenwoordigt slechts 4 of 5% van de totale gas). Er zijn veel gevaarlijkere gassen voor het broeikaseffect, waar we niet veel over praten. Zoals methaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/04/10, 23:49

Vulkanen hebben een dubbel effect op het klimaat: ze stoten enerzijds "broeikasgassen" uit (bv. Kooldioxide) en anderzijds gassen met "parasoleffect" (zwaveldioxide), die op min of meer grote schaal het effect hebben van "afkoeling", door een deel van de zonnestraling te reflecteren (en vervolgens neerslag in de vorm van zure regen!).

Dit type gebeurtenis laat ons zien hoe de natuur is alles krachtig geconfronteerd met onze technologie.
Vraag: hij verzekert u of u zich zorgen maakt?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 16/04/10, 00:17

goedenavond

voor vervuiling, ik was onnauwkeurig omdat ik niet denk dat het niveau sfeer vervuiling. Er zijn visuele en auditieve vervuiling, vooral voor mensen die leven in de buurt van luchthavens. Ik herinner me enige tijd in Villeneuve St Georges, in de buurt van Parijs, gelegen op pakweg in het centrum van Orly spoor, tijdens de spitsuren, is het een vliegtuig elke 2 of 3 minuten en het de hele dag.

Wat een geluk voor deze mensen, om eindelijk hielden hun ramen open, kan praten zonder zijn stem te verheffen, etc ... zelfs als dit feit wordt begeleid door een wolk van stof!

momenteel woonachtig in Narbonne, dat er sinds 17 jaar, en vaak mijn weg naar Perpignan, de vliegtuigen de landing gaat meestal boven gemiddelde Vernet omdat de Tramontana is de heersende wind, een deel van Perpignan een vliegtuig van een en lage hoogte, duidelijk onderscheidt de ramen langs de romp ... en omdat soms de wind sterk genoeg is, sommige vliegtuigen hervat ze meerdere malen op het land, zolang de wolk het zuiden van Frankrijk bereikt, alleen voor dat!

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 16/04/10, 00:46

Bonsoir,
Bierset is gesloten (luchthaven van Luik, België).
Het bedrijf TNT (vracht) heeft zijn Europese hoofdkantoor.
Zij (DTT) heeft aangekondigd dat alles wat kon worden per vrachtwagen ...:schok:
Dus waar is het ecologische "voordeel"?
Hoeveel vrachtwagens vliegtuigen?
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 16/04/10, 01:04

re hello

het gebruik van het luchtvaartuig lading of vrachtwagens heeft een ander doel.

http://www.airbus.com/en/presscentre/pr ... ht_FR.html schreef:fragment uit het artikel geciteerd:
........
Met een hogere payload dan oorspronkelijk voorspeld, biedt de A330-200F twee verschillende configuraties in werking, afhankelijk van de beoogde missie. Het apparaat kan meer dan 64 ton vervoeren over een afstand van maximaal 7 400km / 4 000 69 nm of meer ton op non-stop vluchten van 5km 930 / 3 200 nm.
..........


het is niet helemaal hetzelfde type vliegtuig en goederenvervoer over de weg, met de meeste tussen 60 en 70 ton door de lucht, 2 om genoeg vrachtwagens 3 om de genoemde vracht te vervoeren ... maar op voorwaarde dat het blijft een afstand niet te ver, met de urgentie en de snelheid en minder.

Door nadelen, een energiebalans tussen een vliegtuig en opleggers 3 een equivalente lading, wordt besproken!

om te zien met 139000 liter kerosine in zijn tanks en 7400 km afgelegd, maar meer door de 15 km geeft ... het is verre van een vrachtwagen of zelfs 3 of 4 vrachtwagens verbruiken! (Over de 40 / 100 km eenheid of per km 0.4l do the math)

Door nadelen, winstniveau, het is de beroemde TNT bedrijf die maakt de uitgaven veel minder brandstof en het onderhoud van vliegtuigen, hoewel duurder dan het behoud van een vrachtwagen.

nogmaals, de vliegtuigen niet leveren, moeten we vrachtwagens (ze weer) dus gaan ze in één klap, 2 shots: transport en de aflevering met dezelfde vrachtwagen, bespaart tijd en menselijke energie.

jeff

ps: dus als de vrachtwagens pantonisés, Ongetwijfeld vervuiling en verbruik, moeten we opgeven vliegreizen, omdat ik niet een vliegtuig zien pantonisé !
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

een ongeluksvogel




par dedeleco » 16/04/10, 02:18

In 1815 had een Indonesische vulkaan (voor zover ik herinner) tot ijskoud met hongersnood leidde en was bevroren !!

Ik hoop dat deze vulkaan minder intens is en alleen interfereert met de vliegtuigen en CO2 geen grote koudegolf zal maken!
Lang leve Google:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Tambora

Vloedgolven naar beneden kwam op de eilanden weg enkele honderden kilometers. Vulkanische activiteit direct gedood 11 000 mensen. Om deze werden de slachtoffers van tsunami's, hongersnood en epidemieën die woedde op Sumbawa en Lombok die 49 000 mensen gedood toegevoegd. In totaal, lijkt de uitbarsting te hebben gedood tussen 61 000 en 71 000 mensen [1


De uitbarsting beïnvloedde oceanen en tropen, en alle records van temperatuurdaling werden verslagen in 1815 en 1816.

Deze catastrofe was de oorzaak van "bevroren zomers":

* De "zomer zonder zon" van 1815 in New England, veroorzaakt door verstopping van de zonnestraling door zwaveldeeltjes verspreid in de atmosfeer en de stratosfeer;
* 1816 zomer, de koudste ooit in Europa (in landen met een betrouwbaar weer), was oorspronkelijk een hongersnood die meer dan 200 000 slachtoffers gedood.

De Zwitserse Alpen werden bijzonder getroffen, zozeer zelfs dat tijdens de zomer 1816, het sneeuwde bijna elke week.


voor meer informatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Tambora
In de 1600 Huaynaputina was nog erger:
http://en.wikipedia.org/wiki/Huaynaputina

Tenslotte is het heel gebruikelijk dat de meeste meteorieten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Timetable_ ... _eruptions

Tot slot hebben we de vulkaan onderzoek vrijgegeven op 1258 van 200 tot 800Km3 as !!
http://www3.interscience.wiley.com/jour ... 1&SRETRY=0
Te groot om een ​​spoor achter te laten !!

Hopelijk, maar gezien de mogelijke risico tsunami moeten alle zeekusten evacueren binnen 10m hoog en Xynthia is niet de enig mogelijke en bloem benodigdheden voor de koude !!!!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten