Pax Americana?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Pax Americana?




par Lietseu » 10/02/10, 16:52

Ik was stomverbaasd toen ik deze documentaire zag, waarin een Franse regisseur de massa geavanceerd wapentuig onthult dat boven onze hoofden zweeft... en tegelijkertijd de oorlogsgekte onthult van de eerste 'vreedzame' regering. land.

Onder andere raketwerpers die hun doel in 3 minuten kunnen bereiken...

Als iemand een idee heeft waar we het origineel kunnen vinden... en hier een link plaatsen, zou dat leuk zijn...


miauw :P


Voor info: http://dandelionsalad.wordpress.com/200 ... ce-gagnon/

http://www.imdb.com/title/tt1553156/

: Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 19/02/10, 16:53

Dit onderwerp interesseert je niet, of probeer je allemaal een nutteloze schuilplaats te graven? :P

Miauw ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 19/02/10, 18:01

Hallo Lietsey


Heel erg bedankt, ik vond je bericht erg interessant.

de amerikaanse strijdkrachten hebben altijd de reputatie gehad superieure technologieën te hebben en dit sinds de tweede wereldoorlogen

sommige zijn waar, andere fantasievol

het is het gerucht, dus...

over geruchten gesproken
het lijkt erop dat er een systeem voor minder verbruik is, pantonne genaamd

maar dat is slechts het gerucht :D
Dernière édition par recyclinage de 19 / 02 / 10, 18: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/02/10, 18:15

En de Medias Belum Americana ken je?

http://www.dailymotion.com/video/xc6gal ... a-est_news
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 19/02/10, 21:15

goed doordachte spraak, evaluatie van het probleem kan juist zijn (we zullen het over vijftig jaar weten)
ondertussen bewijst al quaida een gunst aan de "wapenhandelaars"
Bin Laden doet levend meer dienst dan dood (dus laat hem leven)

vraag bewapening de vs hebben altijd een lengte van tevoren in kwantiteit, maar ik denk dat met een kleinere straal onze techniek n, niet slecht is
Ik zag onlangs in een review de ontwikkeling van lasershots van een gemodificeerde Boeing
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/02/10, 14:47

Zorglub schreef:
vraag bewapening de vs hebben altijd een lengte van tevoren in kwantiteit, maar ik denk dat met een kleinere straal onze techniek n, niet slecht is
Ik zag onlangs in een review de ontwikkeling van lasershots van een gemodificeerde Boeing


Testen op basis van laser zijn al oud (ongeveer vijftien jaar): het werkt goed, mits de sfeer duidelijk is (...)
Wat meer traditionele bewapening betreft, waaronder nucleaire raketten, helikopters, vliegtuigen, enz., heeft Frankrijk kwalitatief niets te benijden op de Amerikanen en heeft het zelfs een voorsprong op bepaalde specifieke punten, met name op de radar. niveau aan boord van de Rafale en ook de manoeuvreerbaarheid van de Rafale, equivalent aan bepaalde geavanceerde Amerikaanse vliegtuigen, maar met behulp van veel geavanceerdere technieken (vectorstuwkracht) ... Maar onze middelen zijn wat ze zijn, hun bewapening is homogener en vooral meer, en niet te vergeten dat het percentage van de staatsbegroting, alles bij elkaar genomen, dat aan de Amerikaanse legers wordt besteed, 2x hoger is (en zelfs 3x als we dat van onderzoek en ultrageheime programma's meetellen) dan dat van Europese landen, waaronder Frankrijk, wiens eigen budget niettemin wordt belast door de kosten van kernwapens voor afschrikking ... wat tot groteske situaties leidt: de Franse marine bestelt bijvoorbeeld een paar jaar geleden "x" Panther-helikopters, ontvangt uiteindelijk slechts een deel ervan (budgettaire beperking) en een deel ervan wordt bovendien gebruikt als reserve van onderdelen voor het onderhoud van de machines in dienst, omdat er geen geld is om reserveonderdelen te kopen (hernieuwde budgetbeperking na externe operaties...)

Wat de "futuristische" bewapening betreft, die heeft de VS, maar alles is in extreme geheimhouding gehuld, verborgen in het beroemde gebied 51 (Groom-meer) dat zo groot is als Zwitserland, zoals het geval was met de F117 die dat niet is. verscheen pas aan het einde van zijn carrière in het openbaar terwijl het aan het einde van de jaren zeventig verscheen ... Daarvoor was dit vliegtuig onbekend ... Zijn opvolger, de hypersonische Aurora, eerste vlucht in 70, niemand heeft er nog nooit een gezien, en we weten niet wat nog verrassender is... :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/02/10, 16:17

Hieraan kunnen we alles toevoegen dat verband houdt met "onconventionele" oorlogsvoering: gerichte energiewapens (laser, maser enz...) psychotronische wapens, nieuwe generatie chemische wapens (de film "het parfum" inspireerde blijkbaar bepaalde militaire onderzoekers!), biologische wapens ( bacteriën, virussen, prionen), nieuwe thermonucleaire wapens (pure fusie), en in strijd met de ENMOD-conventie, alles wat met de kracht van de natuur te maken heeft (weersverandering, aardbeving...).
Daarnaast komt er robotica bij kijken: luchtdrone (sinds 1964 voor de eerste missies draaide de D21 toen al op mach 4, dus hij dateert niet van gisteren!) mariene drone, landdrone, ruimtedrone. ..

Als dezelfde ingenieurs hun hersens zouden breken voor hernieuwbare energie (ook met het budget), denk ik dat we meer vervuilingsproblemen zouden hebben!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/02/10, 18:52

sen-no-sen schreef:Als dezelfde ingenieurs hun hersens zouden breken voor hernieuwbare energie (ook met het budget), denk ik dat we meer vervuilingsproblemen zouden hebben!


Het is inderdaad mogelijk, maar de conventionele hernieuwbare energieën, als ze voldoende zijn voor huishoudelijk gebruik, zijn onvoldoende voor grootschaliger gebruik omdat ze een uitgebreide implantatie vereisen (hernieuwbare energieën zijn van nature erg verdund), behalve wat morgen het meest zal missen, c is precies de plaats, behalve in een snuifje in woestijngebieden, die we niet hebben in Frankrijk... Het zal niettemin nodig zijn om krachtige en geconcentreerde energiebronnen te hebben, die nog moeten worden uitgevonden... zelfs als er al manieren worden verkend ( we krijgen er een voorproefje van in sciencefictionfilms waarvan de auteurs vaak zeer goed gedocumenteerd zijn, ook over geheime zaken (maar er zijn altijd kleine "lekken"...)
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten