Goedkeuringen van hernieuwbare energiecentrales in Spanje

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1

Goedkeuringen van hernieuwbare energiecentrales in Spanje




par bernardd » 06/01/10, 19:05

Hallo,

Heb je dit artikel gezien?

Niet alleen zijn de ordes van grootte interessant, maar de discussie die volgt is zelfs nog interessanter...

Spanje keurt 9 MW aan installaties voor hernieuwbare energie goed

Ik haal uit de tussenkomst van Adrien C. (bedank hem!):
"Samenvattend: als we een elektriciteitscentrale van 1 GW (1 miljard Watt) installeren, produceren we gemiddeld per jaar:
- 7000GWh voor kernenergie, biomassa, gas of steenkool
- tussen 2500 en 4000 GWh voor windenergie, afhankelijk van of het onshore of offshore is
- 1000/1200 GWh voor fotovoltaïsche energie
"

Dat betekent dat Spanje door het installeren van 9GW aan zonne-energie, direct of indirect, meer dan het equivalent van een kerncentrale in energieproductie installeert.

We kunnen ons ook afvragen waarom landen in de Perzische Golf kernenergie willen installeren...
0 x
Tot ziens!
sensei64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 14/11/09, 13:00




par sensei64 » 06/01/10, 21:32

We kunnen ons ook afvragen waarom landen in de Perzische Golf kernenergie willen installeren...

voor veiligheidsdoeleinden,

doen zoals de volwassenen,

voor het einde van de olieproductie als hun verbruik ‘explodeert’:

het probleem van water en de ontzilting ervan (ze hebben er in grote mate aan bijgedragen) een grote energieverbruiker, ook al hebben we het sindsdien beter gedaan (Barcelona))

Wat Spanje betreft, er zijn hele fotovoltaïsche velden
en ze voeren een agressief commercieel beleid in Zuid-Frankrijk voor bedrijven die banden hebben met hun land
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten