Millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling: welke resultaten?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
tanguyauvin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/09, 19:10

Millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling: welke resultaten?




par tanguyauvin » 15/12/09, 10:48

Hallo,

Tijdens de Top van Kopenhagen wil ik uw aandacht vestigen op andere kwesties die voor mij net zo belangrijk zijn. De millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling moeten aan verschillende doelstellingen voldoen, zoals de strijd tegen honger, toegang tot drinkwater, gendergelijkheid, enz.

Ze proberen deze doelstellingen vanuit een redelijk praktische invalshoek te bereiken, meestal door lokale actoren te helpen bij het ontwikkelen van hun projecten. Het is bovendien heel interessant om hun manier van handelen te zien, die een beetje indruist tegen het stereotype dat om landen in het Zuiden te helpen, een school moet worden opgericht, voedsel moet worden gestuurd om hun schulden te wissen of hen geld ... Door over het onderwerp te leren, realiseren we ons dat dit soort acties niet erg goed werken ...

Hier is een artikel dat een beetje laat zien wat deze millenniumontwikkelingsdoelstellingen zijn die ik op de site heb gekregen, die de lopende acties presenteren:

2010: 10e verjaardag van de doelen
Welke beoordeling voor Frankrijk?

In september 2010 zullen de Verenigde Naties de vorderingen evalueren die zijn gemaakt in de richting van het behalen van de acht millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling voor armoedebestrijding die door de internationale gemeenschap (191 landen) zijn aangenomen. Waar staat Frankrijk, een paar maanden voor een eerste beoordeling vóór 2015? Wat zijn de gevolgen van de economische en voedselcrises bij het uitroeien van ellende?

Het ecologische en menselijke bewustzijn van individuen en tegenwoordig erkend, maar kennen zij de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling en hun uitdagingen? Weten ze dat elk land zich heeft vastgelegd en verantwoording zal moeten afleggen voor zijn hulpverplichtingen? Kennen ze de projecten die in het veld zijn uitgevoerd en de ontwikkeling van de activiteiten die zijn ontstaan?

De acht millenniumdoelen hebben een gemeenschappelijk en ambitieus doel: reageren op zorgen over de toekomst van de planeet en haar mensen: de strijd tegen armoede, kindersterfte, gezondheid, milieu, mondiaal partnerschap, enz.

Door het publiek bewust te maken van de Acht Doelen, zal de mentaliteit veranderen en de overheid motiveren om acties en hulp te vergroten.

Veel redenen om meer te weten te komen over de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling (MDG's):
- Ken de inzet van Frankrijk voor de VN voor 2015.
- Ontdek het belang dat Frankrijk hecht aan arme landen?
- Kennis van de MDG's door de algemene openbare voorwaarden ODA (hulp
ontwikkeling).
- Ken de voortgang in termen van ontwikkeling in alle zaken.

Dus zeg ja tegen:
de strijd tegen armoede en honger
basisonderwijs voor iedereen
geslachtsgelijkheid
het verminderen van kindersterfte
verbetering van de gezondheid van moeders
de strijd tegen ziekten
een duurzame omgeving
een wereldwijd partnerschap

bron: http://www.huitfoisoui.fr

Naar mijn mening hebben ze goede ideeën, het is zeker de enige manier om dingen voor elkaar te krijgen en wat denk je ervan?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/12/09, 11:14

Waarom praat je in de 3e persoon?

Je zou in plaats daarvan moeten zeggen "we hebben" ... heb ik het mis?

Anders interessante onderwerpen ... maar het blijft de promotie van een film ... dus waarom zou je daar niet eerlijk beginnen? :schok:

Sorry, ik ben een beetje geïrriteerd door allerlei soorten spammers ... vooral door degenen die proberen te doen alsof ...
0 x
tanguyauvin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/09, 19:10




par tanguyauvin » 15/12/09, 11:20

Het is geen film! Waar heb je dat gezien?

Ik had het over hun lokale assistentiesysteem in plaats van het creëren van lokale organisaties die het werk doen, daarom vind ik het interessant.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/12/09, 12:07

:schok: Uh en dat is wat http://www.ldmproductions.fr/8/ ?

Hormoon kip?

Beeld

Het is gelinkt op alle pagina's van http://www.huitfoisoui.fr
0 x
tanguyauvin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/09, 19:10




par tanguyauvin » 15/12/09, 12:14

Ach ik zie, ik had dit filmverhaal niet eens gezien! Kortom, als het in 2009 uitkwam, is het al voorbij sinds we al op 15 december zijn. Hoe dan ook, ik betwijfel of het een commerciële film is om geld te verdienen.

Hormoon kip? ahaha. Ik zeg liever een mooie achterkant.

Hoe dan ook, dat was niet het doel van mijn post, het was meer om erachter te komen wat je van dit soort acties vond.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/12/09, 12:24

Ah ja volgens de persmap is het nogal "oud": uitgezonden in oktober 2008 in preview.

cf. http://www.ldmproductions.fr/8/press/Do ... 231208.pdf

Voor acties: ja dat is goed, maar veel geluk, want zolang het economisch-financiële systeem tot in de kern verrot is en alleen persoonlijke belangen tellen voor de meeste 'rijken' (iedereen die op het internet kan surfen deel uitmaken van de rijken), nou, het zal tijdverspilling zijn dit soort acties ...

Zie "het stilzwijgende contract":
https://www.econologie.com/forums/j-accepte- ... t8934.html
http://www.dailymotion.com/video/x2agre ... shortfilms
0 x
tanguyauvin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 14/12/09, 19:10




par tanguyauvin » 15/12/09, 12:59

Ik zal eerlijk tegen je zijn, dit standpunt heb ik duizenden keren gehoord.

Maar wat doen we anders dan ontdekken dat het niet gaat (wat op zichzelf waar is)?

We pleiten voor een revolutie of de afwijzing van het hele systeem, het is meer dan 200 jaar geleden dat het idee opkwam. We maakten een revolutie in 1789, resultaat: doden per duizend, we legden bommen gedurende de 19e eeuw (zie anarchisme) die een ongelooflijk aantal mensen aan de macht of bijna aan de macht brachten, we vertrokken zelfs de ene wereldoorlog.

We hebben gezien wat de communistische landen krijgen: miljoenen doden.

Conclusie, ik zag je video, ik accepteer. Welnu, ik accepteer en bepleit duidelijk een progressieve evolutie. In Afrika is de kindersterfte in 20 jaar (of rond) gehalveerd, laten we niet zeggen dat er niets gebeurt. Dus accepteer ik vandaag en probeer de wereld van morgen te verbeteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten