De bus was op reis Frans Olie: in beslag genomen blikjes

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

De bus was op reis Frans Olie: in beslag genomen blikjes




par olifant » 12/12/09, 16:23

De Franse bus reed op olie: blikjes in beslag genomen door de Deense politie
15:03 12 december 2009 Afdrukken Stuur naar een vriend

(Belga) De Deense politie heeft de honderden liters bakolie die nodig zijn voor de teruggave van de bus uit Kopenhagen in beslag genomen van een Franse vereniging die campagne voert voor de recycling van deze stof tot brandstof, uit angst dat deze in plaats daarvan zou worden gebruikt om bommen te maken, aldus getuigen.

“De politie heeft onze olie in beslag genomen voor de teruggave uit angst dat we die zouden gebruiken om bommen te maken”, Grégory Gendre, 31, coördinator van de vereniging “Roule Ma Frite”, die “geen zin heeft om met de misdadigers te worden gelijkgesteld”, dringt hij aan. Volgens beelden van het Deense productiebedrijf Local Eyes, waar AFP naar keek, blokkeerden drie politiebusjes vrijdag de bus nabij het Ministerie van Milieu in Kopenhagen, controleerden de inzittenden en namen de oliejerrycans in beslag die goed zichtbaar op het dak waren geplaatst. “De jongeren, rond de twintig, waren geschokt door deze armada van politieagenten die hen omsingelden alsof het gezochte criminelen waren”, aldus cameraman Robert Hermansen. Volgens Gregory Gendre heeft de politie 17 blikjes olie van respectievelijk 20 en 50 liter in beslag genomen, gebruikt in een mengsel van 250% met diesel. Deze 17 liter was bedoeld voor de terugreis die gepland stond op 20 december. “Maar de politie vertelde ons zaterdag dat ze ze pas op de XNUMXe aan ons zouden teruggeven”, klaagde de activist twee dagen na het einde van de klimaattop en riep de Franse ambassade op om in te grijpen bij de Deense autoriteiten. (LEE)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/12/09, 18:48

Is dat niet wat wij ‘een buzz creëren’ noemen???

Serieus, hoeveel voertuigen kun je besturen met alle bakolie uit Frankrijk, België en Navarra???

Als dit hun visie op Kopenhagen is, als ze thuis blijven, zal het nog energiezuiniger zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/12/09, 19:17

Het is niet verkeerd !! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 12/12/09, 19:38

Maar Shhh : Wink:

Je zult Jonule irriteren...

Verder wist ik niet dat het vasthouden van een blikje olie in Denemarken tot de verdenking leidt dat hij een bommenwerper is : Cheesy:
0 x
Beeld
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/12/09, 19:47

Er is dus iets wat ik niet snap:

Waarom geef je ze de schuld als ze iets concreets proberen te doen en aan de andere kant forum je zegt dat rollen in olie geweldig is, enz.
Ben je niet een beetje hypocriet?
Je moet weten aan welke kant van het hek je staat!
Het is niet door initiatieven te ontmoedigen dat je je zaak vooruit helpt, ik begin te geloven dat je alleen goed bent in praten en kritiek leveren, maar om iets concreets te doen is het moeilijk...
:onheil:
En dit is niet de eerste keer dat ik dit soort tegenstrijdigheden opmerk sinds ik hier mee bezig ben forum .
Dus leg je standpunt duidelijk uit, anders jaag je alle mensen weg die hun manier van leven willen veranderen om groener te zijn met deze onconstructieve houding.
Vat het niet slecht op, maar eerder als een uitnodiging om minder "elitair" te zijn in uw toespraken die ook worden gezien door mensen die er niets van begrijpen!
Een beetje pedagogiek verdomme!

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 12/12/09, 23:04

???? Was ik ontmoedigd? Ik heb alleen maar informatie doorgegeven, wat eens te meer illustreert hoe stompzinnige agenten kunnen zijn! :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 13/12/09, 00:33

Olifant, ik denk niet dat de post van Netshaman aan jou was gericht :D , aangezien u de informatie hebt gepost zonder deze te bekritiseren. Het is eerder bedoeld om de opmerkingen die volgden naar mijn mening te kwalificeren.
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 13/12/09, 01:41

Sorry dat ik reageerde op did67:

Is dat niet wat wij ‘een buzz creëren’ noemen???


Ik denk dat dat het doel van de operatie is, toch?

Serieus, hoeveel voertuigen kun je besturen met alle bakolie uit Frankrijk, België en Navarra???


Zeker, hun aantal is vandaag de dag beperkt, maar het hangt alleen af ​​van de staat die maatregelen neemt om het gebruik ervan te vergemakkelijken (in onze dromen geloof ik)

Als dit hun visie op Kopenhagen is, als ze thuis blijven, zal het nog energiezuiniger zijn!


Dat is een constructieve reactie, goed gedaan!

Het doel van deze operatie was ongetwijfeld om het bewustzijn over deze brandstof en het gebruik ervan te vergroten!

Olifant, ik schrok ook toen ik de reactie van de bazen zag, dus ik vroeg me af of deze conferentie niet opnieuw een nepperd is, aangezien we opnieuw mensen straffen die een initiatief nemen dat niet "aangestuurd" is door een autoriteit of een staat.
En als ze bommen wilden plaatsen, zouden ze hun blikjes niet in het zicht plaatsen.
Het maakt niet uit, deze Deense jongens zijn dom, let op, het is hier of waar dan ook.
Hun programmering moet echt herzien worden, verdomde robots!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/12/09, 01:57

Dag

En als ze bommen wilden plaatsen, zouden ze hun blikjes niet in het zicht plaatsen.
Het maakt niet uit nawak, ze zijn dom deense politie, merk op dat het is zoals hier elders of waar dan ook .
Hun programmering moet echt herzien worden, verdomde robots!

In Frankrijk kun je niet beter aan boord van een kleine Jodel stappen om een ​​lokale vlucht te maken, die neemt je fles mineraalwater in beslag voor het geval het een explosief middel zou zijn.

Sinds 11/XNUMX zien ze overal slechteriken...
De indirecte kosten van deze valse zekerheid zouden voldoende zijn om de honger in de wereld uit te bannen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/12/09, 02:37

Ik denk dat netshaman gelijk heeft, het is een beetje ingewikkeld om te volgen wat er gaande is op de forum.

Maar het moet al duidelijk zijn dat de mensen op de forum zijn niet homogeen in hun denken verre van, er zijn geen pasklare oplossingen/antwoorden. Ik denk dat daarom de verwijzing naar Jonule was.


Van mijn kant begreep ik hun reactie ook niet, ik geloof zeker niet dat de olie ons (probleem van kwantiteit, rentabiliteit - iemand zal de belastingen moeten betalen) misschien wel van onze gezondheid zal redden. Maar eigenlijk vind ik het nogal cool om te proberen in Kopenhagen wat ideeën naar voren te brengen, vooral omdat het met gerecyclede olie (ook al kan het maar in kleine hoeveelheden) allemaal nuttig is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten