Een artikel van de griep en het vaccin te begrijpen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

Een artikel van de griep en het vaccin te begrijpen




par Peer Belle Helene » 27/11/09, 13:15

http://www.atoute.org/n/article134.html

Ik heb het gelezen en we zeggen het je niet of niet, we geven je alleen informatie die interessant leek.

Het is aan jou om me te vertellen wat je denkt.

Goedendag. Helena
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Adrien (voormalig nico239) » 24/01/19, 17:50

Artikel dat ik opvoer omdat ik er gelijk in ben Beeld

Gevaccineerd eens in de vijftien jaar geleden en sindsdien ben ik er doorheen gegaan.

Wat te doen in de toekomst?
Gevaccineerd worden of niet?

Ik weet dat ik het risico neem een ​​gepassioneerd debat nieuw leven in te blazen, maar als we ons concentreren op de griep zonder ons over vaccins uit te breiden, zouden we in orde moeten zijn Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Janic » 24/01/19, 19:25

Gevaccineerd eens in de vijftien jaar geleden en sindsdien ben ik er doorheen gegaan.

Wat te doen in de toekomst?
Gevaccineerd worden of niet?

Ik weet dat ik het risico neem een ​​gepassioneerd debat nieuw leven in te blazen, maar als we ons concentreren op de griep zonder ons over vaccins uit te breiden, zouden we in orde moeten zijn

Dus alleen over de griep,
Premio: elk jaar is het een nieuwe soort, dus het vaccin van het voorgaande jaar heeft geen actie voor het lopende jaar en dus dat van 15 jaar geleden ... !!!! :(
Ten tweede: Frankrijk wordt jaarlijks geleverd tussen 8 en 10 miljoenen vaccins en we zijn 67 miljoenen; het is gemakkelijk om de accounts te doen. : Idee: : Roll:

Door nadelen ik hou van deze handtekening van de site in kwestie: » De geneeskunde heeft zoveel vooruitgang geboekt dat niemand meer gezond is » : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par izentrop » 24/01/19, 21:56

Hallo,
U bent vrij om te luisteren naar de mening van anderen, of beter, die van uw arts, anders zijn er tal van complete bestanden op het net. Een van de veiligste:
Immunisatie voor wie?
Griepvaccinatie (zie het immunisatieschema) wordt aanbevolen voor mensen die risico lopen op complicaties en degenen die in contact komen met hen omdat ze het virus waarschijnlijk op hun beurt zullen verspreiden:

ouderen van 65 en ouder
mensen (volwassenen en kinderen) met bepaalde chronische ziekten
zwangere vrouwen
zwaarlijvige mensen (met een body mass index BMI ≥40)
personen die in een zorginstelling verblijven in een follow-up of in een medisch-sociale zorginstelling van elke leeftijd (om de verspreiding van het virus in een gemeenschap te beperken)
gezondheidswerkers of een professional bij regelmatig en langdurig contact met risicoprofielen
familiekring (personen die onder hetzelfde dak wonen, nanny en regelmatige contacten), baby's jonger dan 6 maanden die risicofactoren hebben voor ernstige influenza
cruiseschepen en vliegtuigbemanning, en personeel van de reisindustrie dat reisgroepen vergezelt
iedereen die de persoonlijke of professionele schaamte wil vermijden die door de griep wordt veroorzaakt
http://inpes.santepubliquefrance.fr/100 ... /index.asp
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Janic » 25/01/19, 08:14

Maar ook:


Seizoensgriep

upd 05-01-2018

Influenza is een besmettelijke virusziekte die wordt verspreid door postions, hoest, niest. De seizoensgriepepidemie vindt elk jaar plaats in Frankrijk tussen december en april. Over 2,5 miljoen mensen zijn getroffen. Sterfte door seizoensgebonden griep treft voornamelijk ouderen (meer dan 90% van de sterfgevallen door griep komen voor bij mensen van 65 jaren en meer). Het wordt geschat op ongeveer 4 000 6 000 gemiddelde sterfte per jaar (surveillance gegevens Volksgezondheid Frankrijk).

Hoe de volksgezondheid Frankrijk de sterfte in Frankrijk bewaakt?

Dit toezicht is gebaseerd op essentiële statistische gegevens (declaratie van overlijden), overgedragen aan het Nationaal Instituut voor Statistiek en Economische Studies (INSEE). Van een steekproef van gemeenschappelijke 3 000 beslaan ze ongeveer 80% van de nationale sterfte. De schatting van het aantal sterfgevallen op het hele grondgebied wordt dus vastgesteld door 1,25 te vermenigvuldigen met het aantal sterfgevallen dat is waargenomen in dit voorbeeld van de gemeenschappelijke 3 000. Deze gegevens bevatten echter geen informatie over de medische doodsoorzaken. Ze maken het dus mogelijk om een ​​overmaat aan sterfte te detecteren, maar niet om het toe te schrijven aan een bepaalde gebeurtenis, zelfs van een nationale schaal.

Tegelijkertijd is er een gemelde sterfte in kranten van meer dan 14.000-gevallen van sterfte door influenza.
Dus 4.000 / 6.000 of 14.000.
INSERM kondigt intussen voor dezelfde periode 684-sterfgevallen aan als gevolg van de griep en anderen beschouwen het percentage zelfs lager als de cepidc die 431 herkent. Dus info of nepnieuws?
Dernière édition par Janic de 25 / 01 / 19, 08: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Janic » 25/01/19, 08:16

dupliceren verwijderd
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Adrien (voormalig nico239) » 26/01/19, 01:05

Ok bedankt voor de info :!:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Janic » 26/01/19, 07:47

Ok bedankt voor de info
tot uw dienst! als je wilt, ondanks alles, om gevaccineerd te worden, zijn de meeste apotheekapotheken niet op voorraad en 2 / 300.000 extra vaccins (primair gereserveerd voor fragiele mensen gedurende 65-jaren) die ze theoretisch moeten leveren, gaan niet niet fizzle.
maar u kunt ook dit type website raadplegen:
https://www.mesvaccins.net/web/vaccines/62-vaxigrip
waarvan dit:
bijwerkingen
1. Tolerantie Profiel Samenvatting

In recente klinische onderzoeken ontvingen ongeveer 10 000-proefpersonen met een leeftijd van 6 maanden of ouder VAXIGRIP.

De dosering en het aantal doses waren afhankelijk van de vaccinatiegeschiedenis en de leeftijd van de kinderen (zie Pediatrische patiënten in subsectie B. Lijst met bijwerkingen in tabelvorm).

De gevraagde effecten traden meestal op in de 3-dagen na de injectie van VAXIGRIP en werden spontaan opgelost in 1 3 dagen na hun verschijning. De meeste bijwerkingen die werden gevraagd, waren mild tot matig.

De nadelige effecten meest frequent gemeld in 7 dagen VAXIGRIP injectie was pijn op de injectieplaats, in alle populaties behalve bij kinderen 6 verouderd om 35 maanden in dat prikkelbaarheid was meest gemelde reactie.

Systemische bijwerkingen vroeg het vaakst gemeld in de 7 dagen na de injectie van VAXIGRIP was hoofdpijn bij volwassenen, ouderen en kinderen 9 tot jaren en ongemak 17 bij kinderen 3 jaar op 8 jaar oud.

Gevraagde bijwerkingen waren in het algemeen minder vaak voor bij ouderen dan bij volwassenen.

2. Lijst met bijwerkingen in tabelvorm

De onderstaande gegevens geven een overzicht van de frequentie van bijwerkingen die zijn opgetreden na vaccinatie met VAXIGRIP in klinische onderzoeken en in postmarketingsurveillance wereldwijd.

Bijwerkingen worden ingedeeld volgens hun frequentie volgens de volgende conventie:

Zeer vaak (≥1 / 10);

Vaak (≥1 / 100, <1/10);

Soms (≥1 / 1, <000/1);

Zelden (≥1 / 10, <000/1);

Zeer zelden (<1 / 10),

Niet bekend: kan niet worden geschat op basis van de beschikbare gegevens.

bijwerkingen

Volwassenen en senioren

Het onderstaande tolerantieprofiel is gebaseerd op gegevens van meer dan 4300-volwassenen en ouder 5000 gedurende 60-jaren.

Bloed- en lymfestelselaandoeningen

- Soms: Lymfadenopathie (1).

- Onbepaald: voorbijgaande trombocytopenie.

Immuunsysteemaandoeningen

- Zelden: allergische reacties zoals zwelling van het gezicht (6), urticaria (6), jeuk, gegeneraliseerde pruritus (6), erytheem, erythema gegeneraliseerde (6), huiduitslag.

- Onbepaald: ernstige allergische reacties zoals kortademigheid, angio-oedeem, shock.

Zenuwstelselaandoeningen

- Zeer vaak: hoofdpijn.

- Soms: duizeligheid (3), slaperigheid (2).

- Zelden: hypesthesie (2), paresthesie, neuralgie (5), brachiale radiculitis (3).

- Onbepaald: Convulsies, neurologische aandoeningen zoals encefalomyelitis, neuritis, syndroom van Guillain Barré.

Bloedvataandoeningen

- Onbepaald: vasculitis zoals Henoch-Schonlein purpura, met tijdelijke nierinsufficiëntie in sommige gevallen.

Maag-darmstoornissen

- Soms: Diarree, misselijkheid (2).

Huid- en onderhuidaandoeningen

- Frequent: verhoogde transpiratie.

Musculoskeletale en systemische aandoeningen

- Zeer vaak: spierpijn.

- Vaak: artralgie.

Algemene aandoeningen en toedieningsplaatsstoornissen

- Zeer vaak: pijn / gevoeligheid op de injectieplaats, erythema / roodheid op de injectieplaats, oedeem / zwelling op de injectieplaats, verharding, ongemakken op de injectieplaats asthenie (4) pruritus op de injectieplaats(4).

- Vaak: koorts, rillingen / rillingen, blauwe plekken op de injectieplaats.

- Soms: griepachtig syndroom (2), warmte op injectieplaats (2), onbehagen op de injectieplaats (2).

(1) Zelden bij ouderen
(2) Gerapporteerd in klinische studies bij volwassenen
(3) Gerapporteerd in klinische onderzoeken bij ouderen
(4) Frequent bij ouderen
(5) Onbepaald bij volwassenen
(6) Onbepaald bij ouderen


Kortom, u kunt ernstig af zijn van de griep of het vaccin. omdat, zoals de professor in immunologie geciteerd door Michel Georget zei: "of het individu heeft een goed immuunsysteem en het vaccin is nutteloos, of het is deficiënt en het is belangrijk om niet te vaccineren"Veel geluk! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Adrien (voormalig nico239) » 26/01/19, 15:03

Nou, laten we zeggen, er is een boterham.

Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige keer gestoord was.

Maar daar ben ik dan ..... Beeld en als het duurt, begint het voor mij Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een artikel om de griep en het vaccin te begrijpen




par Janic » 26/01/19, 15:42

Nou, laten we zeggen, er is een boterham.
en nogmaals, als je de Vidal leest, zijn er meer
Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige keer gestoord was.
Zoals voor alle vaccins, met een goed immuunsysteem, zijn de reacties klein, gelukkig, zoals voor elke placebo bedoeld om gerust te stellen en de gebruikelijke angsten en angsten bij sommigen te vermijden! Dit is de reden waarom er zo weinig vaccins zijn besteld omdat de meeste mensen het zonder kunnen.
Maar hier ben ik ... Ik en als het duurt, begint het voor mij
Ik het is het tegenovergestelde het begint me serieus te zwellen, en na .... :? het zwelt me ​​nog meer op. :? :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten