We leven niet op dezelfde planeet als de Ricanen ;-)

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

We leven niet op dezelfde planeet als de Ricanen ;-)




par Peer Belle Helene » 06/11/09, 09:35

0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/11/09, 10:08

Het is gek ! "Het is slecht", zegt hij in het artikel. In de jaren zestig, in een van de mooiste delen van onze stad, droogde mijn moeder haar wasgoed (we hadden vaste palen) en waste ze zelfs op een weiland (we hadden de grootste tuin in de omgeving) en we waren nog lang niet arm! (groot huis, goede huishoudster, 1960 auto's, enz ...) en al onze buren deden hetzelfde.

Aan de andere kant, als ik zie dat mijn droger 3 tot 5 KW eeth per cyclus: help!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 06/11/09, 10:11

Het is niet nodig om de Atlantische Oceaan over te steken om meer idioten te vinden dan wij: kleding hangen (in het raam, balkon of terras ...) in de meeste grote Franse steden is ten strengste verboden ...

Blijkbaar is het voor toeristen! :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/11/09, 10:38

We denken dat we dromen !!

Zal het record recht moeten zetten

Allemaal bij PBS :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 06/11/09, 11:01

het is typisch Amerikaans.

Ze eten energie als een hamburger, en als je hun eetlust kent ...

Het is veel natuurlijker voor hen om 1 ton steenkool en 100 liter benzine te verbranden dan om te ademen.

Alle Amerikaanse politiek vloeit hieruit voort, en het is nauwelijks karikatuur.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 06/11/09, 11:07

deze zomer zag ik mijn baas handzeep naar de eigenaar zodat hij de buren in de achtertuin zou verbieden hun kleren bij het raam te drogen. Hij won zijn zaak :onheil: ...
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/11/09, 11:31

Je moet ze in elkaar slaan bij al deze idioten : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 06/11/09, 11:32

het is echt niet het verlangen dat ontbreekt ...

Persoonlijk thuis aangezien we verwarmen met de inzet, is het een kwestie van de kwaliteit van de luchtvochtigheid in huis om het wasgoed te drogen. Anders is het te droog. Voor de rest hebben we een kleine patio voor de minder winterseizoenen waar de was zeer snel en discreet droogt.
Dernière édition par sam17 de 06 / 11 / 09, 11: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 06/11/09, 11:35

Christophe schreef:Het is niet nodig om de Atlantische Oceaan over te steken om meer idioten te vinden dan wij: kleding hangen (in het raam, balkon of terras ...) in de meeste grote Franse steden is ten strengste verboden ...

Het is inderdaad grotesk.

In mijn jonge dagen, op andere breedtegraden, aarzelden we om mooie was op te hangen om rond te hangen, uit angst gestolen te worden ...

In Frankrijk kan je in een tuin nog wel, maar het minste is om te voorkomen dat je slipje onder het oog van de buurman legt ... Achter de shirts en broeken, achter het gordijn gaat het beter.

Maar het verbod op balkons en terrassen is dom.
Ik heb een recent voorbeeld van een accommodatie met een terras van 3x6 m (verhuur via makelaar) waar alleen groene planten zijn toegestaan ​​...

Geen manier om een ​​waslijn te leggen, zo niet de buurman boven (zonder terras) mond.
Geen manier om het afval van dozen weg te zetten, waardoor de keuken onoverzichtelijk wordt.
Tafel en stoelen permanent, ik denk nee, barbecue, laten we er niet over praten.
DIY nog minder. Voor dieren weet ik het nog niet ...
Je vraagt ​​je af waarom we een huur betalen, niet om het oppervlak te gebruiken ... Als het niet voor het bloemenplezier van de buurman is.
Ik ben totaal tegen deze manier van kijken, maar het antwoord is "condominiumregulering".

Deze beperkingen werden niet gediend tijdens de verhuur van de accommodatie door het agentschap, noch zelfs het slechte karakter van de buurman.
Dit terrasgedeelte betalen we, we betalen er belasting over, het is om er gebruik van te maken.
Als je jezelf bovendien moet dwingen gewassen te planten voor het plezier van de ogen van anderen ... Er is een technische fout.
Ik ben van mening dat de buurvrouw boven niet op het terras hoeft te kijken, omdat het niet op haar plaats is, en haar recht op uitzicht, het is horizontaal. Puntbalk.
Zolang er geen gezondheids- of geurhinder is.

***
Het is grappig, als je naar Spanje of Italië gaat, is het beddengoed overal verspreid. Met de touwen gespannen tussen de gebouwen boven de steegjes, met de kleren eronder druipend. Maar met de tocht droogt het snel op.

***
Op dezelfde manier vinden we de dorpen in het noorden of het zuiden van het halfrond super aardig met hun huizen in alle kleuren, terwijl we bij ons verplicht zijn om de regels te respecteren. Zelfde type huis, zelfde dak, zelfde kleur ... (Behoud van erfgoed vereist).
Erfgoed waarvan? Eentonigheid!

:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 06/11/09, 12:55

Capt_Maloche schreef:Je moet ze in elkaar slaan bij al deze idioten : Cheesy:


Beeld

Ah dat is het argument ... goed beargumenteerd zeg het maar!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 358-gasten