Greenpeace gaat een raffinaderij binnen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Greenpeace gaat een raffinaderij binnen




par recyclinage » 09/10/09, 10:45

Zo'n dertig actievoerders van de milieuvereniging Greenpeace dwarsboomden de veiligheidsdiensten en drongen vanochtend kort na 8 uur de Total-raffinaderij in Gonfreville-l'Orcher (Seine-Maritime) binnen, zo werd ter plaatse opgemerkt.

Zes activisten klommen op de grote tank die het dichtst bij de weg stond en was versierd met het grote logo van de raffinaderij en ontrolde een groot spandoek met de tekst: "Total bedenkt duurzame vernietiging".

Tegelijkertijd beklommen 24 andere activisten de twee grote schoorstenen van de raffinaderij om twee andere spandoeken op te hangen waarop staat geschreven "klimaatcriminaliteit" en "duurzame vernietiging". "Het doel van deze actie is om de rol van Total aan de kaak te stellen bij de exploitatie van koolwaterstoffen die vastzitten in de oliezanden van Canada", legt Yannick Rousselet van Greenpeace uit.


Curb de nieuwsbron
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/10/09, 02:02

Het laat zien hoe goed het beschermd is!
Het is klasse ceveso 2 qd hetzelfde, maar hey ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 12/10/09, 12:12

Greenpeace blaast ze al 30 jaar op met kernwapens of olielozingen...

Zon begreep eindelijk dat de dagelijks gebruikte olie (en andere fossiele brandstoffen) veel erger was... goed gedaan, het is een stap vooruit!

Niettemin, als ik de middelen van Greenpeace had, zou ik naar oplossingen zoeken in plaats van de problemen aan de kaak te stellen... :x
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 12/10/09, 16:44

nodig ze hier uit...

: Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten