Koeweit's Burgan mega-olieveld (1,4 mb / d) sterft

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Koeweit's Burgan mega-olieveld (1,4 mb / d) sterft




par freddau » 27/09/09, 14:22

Het Koeweitse mega-olieveld van Burgan (1,4 mb/d) heeft nog maar ongeveer 10 jaar te leven. Wereldwijde productie van ruwe olie daalt met 6,7% per jaar (Gerson Lehman Group)

De productie van 's werelds op een na grootste olieveld kan afnemen zonder de hulp van internationale oliemaatschappijen. Koeweit, dat 2.2 miljoen vaten per dag produceert, heeft de overeenkomsten met verschillende internationale oliemaatschappijen, waaronder BP en Chevron, niet verlengd.

De Burgan, op de tweede plaats na Ghawar in Saoedi-Arabië, heeft een geschatte capaciteit van 1.4-1.5 miljoen bbl/dag. Het had mogelijk langer dan 10 jaar kunnen worden onderhouden. Zonder expertise loopt de productie binnen vijf jaar terug.

...

Burgan is ver, ver op het uitputtingspad en afgezien van nieuwe tot nu toe onbekende technologie zal binnen 10-20 jaar het stadium van verlatenheid bereiken.

Hetzelfde lot wacht grote aantallen superreusachtige velden, waaronder Ghawar, Samotlor (in Rusland), Agha Jari, Ahwaz, Gach Saran, Marun (allemaal in Iran), de Bolivar Costal-velden van Venezuela, Cantarell (veel in het nieuws) in Mexico, Huntington Beach, Long Beach en Wilmington in Californië, Oost-Texas en Yates in Texas en Prudhoe Bay in Alaska.

De toenemende achteruitgang van deze velden levert een belangrijke bijdrage aan de wereldwijde achteruitgang van zwarte olie, die nu wordt geschat op 6.7%/jaar en nog steeds toeneemt.

Deze deprimerende statistieken betekenen dat er dringend behoefte is aan andere bronnen van transportbrandstof.


Op internet :

De olietrommel: analyse van het dalingspercentage (pdf)
http://www.theoildrum.com/pdf/theoildrum_4820.pdf

Bronnen Gerson Lehman Group
http://www.glgroup.com/News/Burgan-fabl ... 43526.html

http://contreinfo.info/breve.php3?id_breve=7353
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/09/09, 16:41

:pijl: Dit is het soort info dat je doet glimlachen Dirk Pitt. 8)
Niet voor niets laat hij ons al jaren een avatar zien die Peak oil illustreert (daling van de wereldolieproductie door uitputting van voorraden).

Tot op heden geeft geen enkele politicus of econoom dit soort informatie door. :onheil: :x

Ik kan me niet herinneren wie zei (een groot wetenschapper) dat de mensheid lang voor het einde van de oliereserves zal zijn verdwenen, vanwege de gevolgen van het gebruik van die olie...

Het ergste is dat oliemaatschappijen en andere opportunisten zelfs hopen te profiteren van de opwarming van de aarde om de olievoorraden te exploiteren die ze denken te zullen vinden nabij de Noordpool...
: Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 27/09/09, 21:46

Moué, het is niet omdat de megavoorraden van de 20e eeuw opraken dat het einde van de olie is...

Te nuanceren met bijv. dit video-interview van Le Floch Prigent
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/09/09, 22:02

:pijl: Dit neemt niet weg dat het DRINGEND is om te stoppen met het verspillen van olie zoals we doen in het transport...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 27/09/09, 22:06

Ik heb nooit het tegendeel beweerd ... maar het is vooral in de verwarming dat we de olie verspillen!

Waarom? Want in tegenstelling tot transport (ik heb het niet alleen over de individuele auto) waar er niet echt serieuze alternatieven voor olie zijn, hebben wij voor verwarming oplossingen die direct toepasbaar zijn!!

Het heet: isolatie, zon en... gedragsverandering!

Kortom, ik wil alleen maar zeggen: olie zal in 2100 nog best veel zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 27/09/09, 22:52

Christophe schreef:Ik heb nooit het tegendeel beweerd ... maar het is vooral in de verwarming dat we de olie verspillen!

Waarom? Want in tegenstelling tot transport (ik heb het niet alleen over de individuele auto) waar er niet echt serieuze alternatieven voor olie zijn, hebben wij voor verwarming oplossingen die direct toepasbaar zijn!!

Het heet: isolatie, zon en... gedragsverandering!
Ja, het is waar dat het voor mij vanzelfsprekend was... :?
Je hebt gelijk om daar op te wijzen. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 27/09/09, 23:00

Roooh vlieg niet...

Ik weet dat 60% van de mensen tevreden zou kunnen zijn met een tweede elektrische auto, maar ik heb duidelijk gemaakt "niet alleen auto's"...

Op dit moment heb ik nog nooit elektrische vrachtwagens voor wegtransport gezien... zelfs niet in een droom in de pipoproto's van de fabrikant...

Slechts een paar hybride prototypes en elektrische vuilniswagens...

Toch is het niet de oppervlakte die zou ontbreken om enkele tientallen m² PV te plaatsen :)
0 x
Lounes
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/07/09, 19:08




par Lounes » 27/09/09, 23:35

Toch is het niet de oppervlakte die zou ontbreken om enkele tientallen m² PV te plaatsen


Helemaal, en het is niet de enige plek waar we het zouden kunnen plaatsen... treinen bijvoorbeeld! Maar natuurlijk alleen voor buitengebruik ... ook het dak van stations. Alleen al in deze context moeten we kolossale oppervlakken bereiken! :schok: Om nog maar te zwijgen over de treinen die buiten blijven staan. Ik weet ook dat er projecten zijn voor de exploitatie van pylonen die de stroomkabels onderhouden via kleine windturbines, om de toekomst van dit soort projecten te zien. Hoewel het mij lijkt dat er veel problemen zijn met zijn kleine windturbines, vereist het relatief grote apparatuur om de stroom in het netwerk te injecteren met betrekking tot de productie...
Weet iemand hoeveel treinen er in Europa in omloop zijn? Het aantal stations? Daarnaast is het voor treinen heel praktisch, die rijden voornamelijk overdag : Cheesy:

Voor windturbines: http://www.noe.org/fr/les-pilnes-rseau- ... 760p1.html

Terugkomend op het onderwerp, ik denk niet, amha, dat de politici een echte afname van de beschikbaarheid van olie voorspelden...alleen een scherpe stijging van de prijs.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 28/09/09, 05:20

goedenavond

op de site waarnaar u verwijst, gaat het over bovenleidingsmasten, er zijn er veel in Frankrijk en over de hele wereld ... botsing met vogels: naar mijn mening doden de huidige treinen meer vogels dan de bestaande windturbines in Frankrijk ... aan de andere kant nemen natuurlijk degenen die praten over het zelf plaatsen van deze windturbines de trein, maar aan de andere kant mogen ze niet zie vaak de treinen passeren op het platteland, wanneer hun snelheid het hoogst is: er is veel turbulentie en heel vaak op een respectabele afstand (enkele meters), genoeg om velen hun noorden ervan te doen verliezen (uiteraard door windturbines) en niet alleen het noorden, hun zwaarden zouden op de proef worden gesteld. en niet alle spoorwegen zijn geëlektrificeerd!

wat betreft de PV, waarom niet, er zijn gigantische leegstaande oppervlakken, maar afgezien van het feit dat ze ideaal zullen zijn voor dit gebruik, vraag ik om te zien: bijvoorbeeld het Larzac-plateau, er is voldoende vrije ruimte, zonder bebouwing, zonder bos want wordt door veel wind geveegd, dus ideaal voor windkracht ... maar het zal het landschap vervormen, de vogels in gevaar brengen, enz ...

windturbines installeren in het mariene milieu, dicht bij de kust: maar vogels die langs de kust leven, daar moeten we ook aan denken: meeuwen, meeuwen en andere vogels... om nog maar te zwijgen van stormen, golven, zeelucht en het water ( zout, zelfs heel zout)... en de score voor de locaties zal ook heel zout zijn!

ten slotte is het een van de felste ecologen die we de meeste tegenstanders van windturbines vinden, om te geloven dat ze verreweg de voorkeur geven aan een goede kernreactor boven veel andere oplossingen.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 28/09/09, 05:53

re

de grote afzettingen sterven af, en de prijzen zullen weer stijgen: Canada's oliezanden zullen en moeten weer winstgevend worden... slecht weer voor de ecologie in perspectief.

jeff
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten