Klimaat: nog een lange weg naar Kopenhagen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Klimaat: nog een lange weg naar Kopenhagen




par recyclinage » 23/09/09, 11:26

Klimaat: na New York, een lange weg naar Kopenhagen

De VN-klimaattop, bedoeld om de onderhandelingen over een nieuw akkoord tegen de opwarming van de aarde in Kopenhagen nieuw leven in te blazen, stelde dinsdag teleur bij het uitblijven van grote aankondigingen van de belangrijkste spelers, met name de Verenigde Staten en China. Maar zelfs zonder concrete aankondigingen, zei VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon dat hij ervan overtuigd was dat "een eerlijke, effectieve en ambitieuze overeenkomst mogelijk is in Kopenhagen".

"We hebben nog een lange weg te gaan, maar we moeten het politieke momentum behouden", zei hij, het werk samenvattend. Volgens hem "heeft een groeiend aantal leiders getoond bereid te zijn om verder te gaan dan hun strikte nationale belangen". Minder dan 100 dagen van de klimaatconferentie van de Verenigde Naties in december in de Deense hoofdstad, M. Ban verzamelde een dag lang honderd staatshoofden en regeringsleiders om een ​​politieke impuls te geven aan de discussies die "stilstaan", in de woorden van de Franse president Nicolas Sarkozy. Tijdens deze bijeenkomst konden rondontwikkelingen, die ontwikkelingslanden en geïndustrialiseerde landen mengden, van gedachten worden gewisseld tussen leiders. De Deense premier Lars Lokke Rasmussen maakte van de gelegenheid gebruik om hen uit te nodigen "om zich in december bij Kopenhagen te voegen", omdat hij oordeelde dat het succes van de conferentie, die aanvankelijk op ministerieel niveau was gepland, zou afhangen van hun "voortdurende" investering. Eerder, Mr. Sarkozy had de belangrijkste economieën, die 80% van de broeikasgasemissies vertegenwoordigen, al voorgesteld om midden november aan de top bijeen te komen "om hun toezeggingen te verduidelijken" en "om het succes van Kopenhagen te verzekeren". Het toekomstige verdrag, in welke vorm dan ook, zal ambitieuze toezeggingen moeten garanderen om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen, om de stijgende mondiale thermostaat te behouden, indien mogelijk onder 2 extra graden. China heeft beloofd de groei van zijn CO2-emissies te verminderen en zijn afhankelijkheid van fossiele brandstoffen - met name kolen - geleidelijk af te bouwen om geleidelijk het aandeel niet-fossiele energiebronnen te verhogen tot 15%. Zonder precieze doelen voldoet deze aankondiging niet aan de enorme verwachtingen die het de afgelopen dagen heeft gewekt, ook binnen de VN. Maar, merkte de Franse minister van Duurzame Ontwikkeling, Jean-Louis Borloo op, "zelfs zonder de magie van cijfers is dit de eerste keer dat China aldus zijn nationale verplichtingen aan de internationale gemeenschap heeft afgewezen". China "toont een indrukwekkende geest van initiatief", merkte ook de voormalige vice-president van de VS en Nobelprijswinnaar voor de vrede Al Gore op. Maar voor president Barack Obama "moet het moeilijkste deel nog worden gedaan". Hij riep de belangrijkste ontwikkelingslanden op om "hun steentje bij te dragen" in de strijd tegen de opwarming van de aarde, maar zonder extra inspanningen van zijn land te vermelden. Waar niemand op zat te wachten, zitten beide Amerikaanse autoriteiten vast in een nationale agendasessie met het debat over ziekteverzekering. De twee Belgische ministers die aan de top deelnamen, Yves Leterme (Buitenlandse Zaken) en Paul Magnette (Klimaat en Energie), betreurden echter de 'voorzichtigheid' van de Amerikaanse president die ervan afzag een nieuwe gekwantificeerde doelstelling voor Amerikaanse gasemissies te citeren. Broeikaseffect. Aan de andere kant bevestigde Japan zijn doelstelling om zijn vervuilende uitstoot tegen 25 met 2020% te verminderen "met alle mogelijke instrumenten", onderstreepte de nieuwe premier Yukio Hatoyama, die aankondigde meer financiële en technologische steun te verlenen aan ontwikkelingslanden. M.


msn nieuwsbron
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 23/09/09, 11:27

Blablabla .... (ik zeg niet dat voor u recy maar voor hen ...)
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/09/09, 11:51

het probleem blijft in de dualiteit tussen gezond verstand en geld


we vragen om gezond verstand in een maffiosi-wereld die wordt bestuurd door geld


de fundamenten van de moderne samenleving moeten in vraag worden gesteld
verandering
maar welke verandering?

naar mijn mening zullen de te plaatsen waren hun vetgehalte niet laten vallen (een beetje zoals kennedy)

globalisering om een ​​schadelijk spel te lanceren, net als in de VS.
de tv om duizenden mensen te dromen
meer dan een droom een ​​sociale verplichting
elk verworven object wordt een status
en dat over de hele wereld

het duurde 20 jaren (val van het ijzeren gordijn), zodat de vs hun visie op de hele wereld oplegt
nu zou de klassieke mens in de wereld als een echte krijger doodgaan en zelfs meer dan zijn sociale status object te houden

nu dat mensen geboord zijn voor deze strijd
Ik vraag me af hoe ze de aandacht zullen afleiden

omdat niemand wil verliezen, is het 'sociale winst'
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/09/09, 12:09

de emigratie van industrieën is economisch logisch


Stel jezelf industrieel met geld als een voorliefde


je hebt de keuze

je blijft hier met alle sociale wetten, ecologische en ethische vergoedingen, ...

of je verhuist naar een land waar bijna geen sociale wetgeving bestaat, of vervuiling is een onderwerp van science fiction film tv, ...
en hoe dan ook, we zullen de producten hier nog steeds consumeren

de berekening is snel gedaan

Neen ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 12:39

Snel gedaan? Eerder snel ...

Je stelt veel vragen en problemen op de achtergrond Recycling! Tegelijkertijd is er een heel mooie mix met de vragen die TU TE poseert op planetaire problemen, is dat het?

Ik probeer snel een aantal antwoorden (anderen zullen het invullen of corrigeren):

recyclinage schreef:het probleem blijft in de dualiteit tussen gezond verstand en geld
we vragen om gezond verstand in een maffiosi-wereld die wordt bestuurd door geld

Er zijn gebreken in het systeem, dat is zeker (Madoff etc.)

recyclinage schreef:de fundamenten van de moderne samenleving moeten in vraag worden gesteld
verandering
maar welke verandering?

Het recht van mensen op zelfbeschikking. Dus jongens, je moet altijd stemmen! En zoals Christophe herinnert aan de hand van een video, kunt u ook stemmen tijdens uw aankopen ...

recyclinage schreef:naar mijn mening zullen de te plaatsen waren hun vetgehalte niet laten vallen (een beetje zoals kennedy)

Goed geplaatste mensen zijn niet altijd degenen die hebben geloofd.

recyclinage schreef:globalisering om een ​​schadelijk spel te lanceren, net als in de VS.

Globalisering (die uitgaat van een goed gevoel zoals het wordt aangekondigd door de VN, dat wil zeggen WTO, IMF, Wereldbank enz.) Is in feite de weerspiegeling van twee belangrijke trends in de moderne wereld:
- het verlangen naar goed bestuur in het licht van de machteloosheid van de politieke wereld in het licht van de problemen en uitdagingen van de wereld (politici en de organisatie van de staat bestaan ​​uit te weinig mensen om een ​​land te besturen).
- vandaar de poging om een ​​model op te leggen (globalisering), dat we een 'model' zouden kunnen noemen de facto"waar" Westers model van afval "... sinds de globalisering van de economie begon lang voordat het concept van" Globalisering ", dat in zekere zin een grote halsstarrige stormloop op volle kracht is ...

Het fundamentele probleem is dat idealen telescoperen met economische noodzaak. Een grote valkuil die verder moet gaan dan belangenconflicten.

recyclinage schreef:de tv om duizenden mensen te dromen

Er is een droomwereld waar te nemen.

recyclinage schreef:meer dan een droom een ​​sociale verplichting

Er is geen sociale verplichting die geldt. We zouden de beroemde zin van JFK kunnen nemen: "Vraag jezelf niet af wat het land je kan brengen, vraag jezelf af wat je naar je land kunt brengen ..."

recyclinage schreef:elk verworven object wordt een status
en dat over de hele wereld

Ja, het is globalisering die het oplegt door de concurrentiedruk op de economieën ...

recyclinage schreef:het duurde 20 jaren (val van het ijzeren gordijn), zodat de vs hun visie op de hele wereld oplegt
nu zou de klassieke mens in de wereld als een echte krijger doodgaan en zelfs meer dan zijn sociale status object te houden

Ik denk het niet. Sterker nog, ik denk dat mensen in het algemeen meer geneigd zijn om muttonen te zijn ... door de kracht van dingen.

recyclinage schreef:nu mensen in deze strijd zijn betrokken. Ik vraag me af hoe ze de aandacht zullen afleiden, want niemand wil het verliezen, het is 'sociale winst'

Het enige gevecht dat ik op dit moment in de wereld zie, zijn oorlogen om grondstoffen te bemachtigen, eh ... zo erg zelfs dat veel mensen zich afvragen of de strijd tegen "terrorisme" niet fictief is. Het is duidelijk dat degenen die "geïnstrumentaliseerd" zouden worden door wat zij geloven dat "HUN" strijd is, het volkomen verkeerd hebben in de vorm van hun strijd. Hebben ze echt allemaal een keuze?

Welnu, ik ga geen politieke conclusie trekken (anders zou ik het moeten hebben over de alternatieven) Welke alternatieven zijn de vervalste stemmen: Sego, JWB Jr, Karzai, Iran, etc. omdat - steeds weer - de zogenaamde goeddenkende hoofden -lol- zouden - in hun ziel en geweten relol - dat de mensen in zicht niet de vaardigheden hadden ... het is waarschijnlijk waar in sommige gevallen, maar in de tussentijd vliegen we de stemmen van de lagere mensen).

Ik moet toegeven dat als de staten worden overschreden, ik zelfs meer ben dan zij ...

Misschien moeten we de oorzaken van deze vlucht in vraag stellen en nieuwe prioriteiten stellen ...

Qua klimaat zien we op zijn minst een grote overeenkomst. Obama, die de indruk had dat de aartsengel van de ecologische revolutie bleek is ... Uiteindelijk is alleen het project van gordel van zonnekrachtcentrales in de woestijnen - van Marokko tot Turkije - een voelbare hoop in de komende 20-jaren.
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/09/09, 13:32

Obamot schreef:
Misschien moeten we de oorzaken van deze vlucht in vraag stellen en nieuwe prioriteiten stellen ...

Qua klimaat zien we op zijn minst een grote overeenkomst. Obama, die de indruk had dat de aartsengel van de ecologische revolutie bleek is ... Uiteindelijk is alleen het project van gordel van zonnekrachtcentrales in de woestijnen - van Marokko tot Turkije - een voelbare hoop in de komende 20-jaren.


een beleid zou niets doen

20 jaar geleden verschenen de eerste alarmerende bestanden over ecologie
greenpeace neemt de leiding en de steun van wetenschappers

iedereen is op de hoogte
zelfs ik eenvoudige primaire student was

in plaats van onze gewoonte te veranderen
moedig hyperconsumptie aan
Ik kan het zelfs geen aanmoediging noemen
het is zelfs een verplichting door een gebrek aan cultuur


20 jaar later, wanneer de machines goed geïmplanteerd en zelfs onvermijdelijk zijn, sturen we marionetten (politiek) om te doen alsof de groten van de wereld onze ecologische toekomst willen veranderen

dus in 20 jaar veranderen ze kaarten of komen we niet meer terug
we proberen ons hier bewust te maken
het is niets industrieels dat elders wordt verzonden of ze zullen hun ogen sluiten

(Dat is wat er gebeurt met Kyioto)

geld ruikt niet

Wat is politiek over geld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 14:59

Wel verplicht om de wetgevende en vervolgens de uitvoerende macht te doorlopen. Beleid is dus een verplichte passage ...

Hyper-consumptie dateert van meer dan twintig jaar geleden ...

Om over de implementatie van machines te redeneren moeten we teruggaan naar het begin van het industriële tijdperk. De machine heeft de man bevrijd, maar als zij het is die ook een vorm van slavernij veroorzaakt, is het de man die de meester van het spel blijft (een beetje het mythologische ding om in de appel te eten .. .)

Jijzelf "geld inzamelen om 3D-films te maken" en ontwerpt ...je hebt gelijk in het systeem van consumptie.... Een camera is een machine om foto's te maken, om de beelden te beheren, een computer, een scherm is essentieel ... en om dit alles aan de ketting te maken, hebben we nog steeds veel andere zeer pittige machines nodig ( Sony en Canon investeren 1 miljard dollar in de fabricage van CMOS-sensoren, er is weinig). Dus je wilt een systeem gebruiken dat je ergens anders aan de kaak stelt. Is dit niet tegenstrijdig?

Bovendien kan de voortgang minder vervuilend zijn. De zilverfilms, nu vrijwel uitgestorven, waren veel vervuilender dan digitale ... Hetzelfde gold voor de magnetische banden die niet erg duurzaam waren. Dus alles is gelukkig niet zwart.

Wanhoop niet, heb moed, innoveer constant, doe mee en handel in de richting van 'ecologische' oplossingen, dat is positief en motiverend ... De rest, wat niet pragmatisch is (bijvoorbeeld: vermenigvuldig de claims en doodlopende wegen) is niet veelbelovend

De grote revolutie die eraan komt, is ongetwijfeld de elektriciteit die wordt teruggewonnen uit de zonnewarmte. Dit is waar het grootste potentieel bekend is. Benieuwd dat G20 er niet eens over praat ... moeten we niemand irriteren?

Nu is het onderwerp van veranderende consumentengewoonten een zeer lang debat dat nog niet eens echt is begonnen in het Westen en waarschijnlijk niet zal starten, zolang we in dit soort samenleving niet tevreden zullen zijn met "altijd minder" sinds de "altijd meer" het is het begin van het einde ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/09/09, 15:23

om in het systeem te zijn?

salsabass mijn gebannen uit het systeem lang geleden
mijn muziek verbannen me elke dag uit het systeem

verbannen
verbannen
verbannen

, ...


Gandhi was in oorlog
in oorlog voor een pacifist?

het komt terug op hetzelfde als wat je voor mij impliceert


je ziet in een ontwerp dat er veel manieren zijn om te praten

of je maakt er een onderneming van en je laat zien en zegt wat mensen willen horen

of je bent een verspilling in mijn stijl

in mijn geval
je gaat van plek naar plek om je tanden te bijten omdat het niet politiek correct is
het is ook niet de norm
het is niet, ...

je bent alleen, ...

Kortom, je brengt je leven door om je tanden vol te nemen zonder iets terug te krijgen


de films die ik wil doen zijn themafilms.

in de media-visie van het moment zijn er drie mogelijkheden
- je kijkt naar links
- je kijkt naar rechts
- of voor je neus


Ik zou graag in alle richtingen willen kijken zoals ik dat op dit moment doe


maar dat is niets verheerlijkends

en het maakt geen deel uit van het systeem
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 15:30

Niets persoonlijks in mijn boodschap was het slechts een voorbeeld.

Toetreden tot het personeelsbestand is het lot van ons allemaal, he! : Cheesy: Niet alleen dat van Sieur Recyclinage. Ben je een grote jongen? Dus als je de threads vermenigvuldigt, nemen niet meer mensen hieraan deel ... Meer fantasierijk.

Stop met jezelf te nemen voor een slachtoffer. Word proactief. Neem je moed met beide handen en probeer een aantal aanpassingen gezicht "in de wereld" die je omringt en we er opnieuw over praten.

Kleine suggestie: En als je een beetje je Frans hebt gewerkt. Omdat ontwerp en reclame maken door grote fouten te maken, is het rotzooi! Met internet zou het niet heel moeilijk moeten zijn ...
.
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/09/09, 15:44

deuce? een perfecte moraliserende man

Ik ben heel blij


houd je advies bij en leer hoe je je boot moet leiden voordat je jezelf voor een groot bedrag neemt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten