De melkaanval begon schuchter in Europa

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

De melkaanval begon schuchter in Europa




par recyclinage » 11/09/09, 13:08

De melkaanval begon schuchter in Europa
Eric van La Chesnais
11 / 09 / 2009 | Bijgewerkt: 07: 33 | Opmerkingen 24 | Voeg toe aan mijn selectie
Melkproducenten kwamen donderdag bijeen in Parijs.
Melkproducenten kwamen donderdag bijeen in Parijs. Fotocredits: AFP
Voor de consument mag de impact van de beweging pas dinsdag zichtbaar zijn.

DAIRY EUROPE, dat gisteren bijeenkwam op het gazon van Invalides, riep zijn leden op tot een onbeperkte "melkstaking", wat zal leiden tot een stopzetting van de leveringen aan zuivelbedrijven. De beweging is gisteren schuchter begonnen in verschillende EU-landen, met name in Frankrijk.

"Ik roep alle Franse en Europese producenten op om hun melkleveringen op te schorten vanaf het melken van vanavond", startte Pascal Massol, voorzitter van Apli (Vereniging van onafhankelijke melkproducenten), een concurrerende organisatie van de FNSEA die rekrutering met succes teleurgesteld over het akkoord over de melkprijzen dat afgelopen juli is gesloten. Zo'n vierhonderd fokkers uit zes productielanden (Frankrijk, Duitsland, Italië, Zwitserland, Nederland en Luxemburg), ofwel 70% van de Europese melkproductie, hadden de reis naar Parijs gemaakt, ondanks het maïskuilvoer dat nu begint.

Na meer dan een jaar van crisis blijven ze de ineenstorting van de melkprijs en de door Brussel vastgestelde deregulering van de markt aan de kaak stellen, met de geplande opheffing van de quota. "Na het platteland deze zomer te hebben onderzocht, zijn we klaar om voor onbepaalde tijd in staking te gaan", zei de leider van de Apli, een lid van de vakbond van de European Milk Board (EMB), in aanwezigheid van zijn tegenhangers van het oude continent. "Persoonlijk zal ik mijn melk niet afleveren", voegde EMB-president Romual Schaber, hoofd van de BDM-vakbond over de Rijn, toe.

"We gooien het in de put"

Concreet zullen de boeren hun koeien blijven melken om te voorkomen dat ze ziek worden, maar ze zullen hun melk niet verkopen. 'We zullen het aan goede doelen schenken en, indien nodig, zullen we het in de put gooien, want met de huidige prijzen hebben we vandaag niets te verliezen! ", Zegt Daniel Condat, voorzitter van de OPL (Organisatie van melkproducenten), een ander Frans vakbondslid van de EMB.

De oproep tot staking werd door veel boeren gehoord. 'Natuurlijk zal ik haar volgen!' We missen 20 euro per jaar om ons budget te voltooien ”, legt Sylvie Lamour, operator in Ploudaniel, in Finistère uit. Maar niet alle fokkers zullen deelnemen aan de beweging.

Plots maken de zuivelfabrieken zich niet al te veel zorgen. Ze hebben melk gevuld met extra inzamelingen en ze denken dat de staking weinig zal worden gevolgd. "Deze beweging vertegenwoordigt slechts 20% van de Franse fokkers", relativeert de Vereniging van Melkverwerkers. Veel boeren zouden inderdaad het standpunt van de meerderheidsbond, de FNSEA, moeten volgen, die de oproep tot staking resoluut afwees. 'Het is een dwaling om de vruchten van zijn werk weg te gooien', zegt Jean-Michel Lemétayer, president van de FNSEA. Zullen de andere Europese landen trouwens de Fransen volgen? "We zullen onze beslissing volgende week nemen op basis van wat er in Frankrijk gebeurt", zegt Werner Locher, fokker bij Zürich en nationaal secretaris van de BIG-M, lid van de EMB. In de schappen duurt het tot aanstaande dinsdag om de werkelijke impact van de staking te meten, maar we volgen niet het pad van het tekort aan melk of yoghurt.


Curb de nieuwsbron
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 11/09/09, 13:17

In Frankrijk ... zouden wijnboeren meer impact hebben op de bevolking : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Jammer : Cheesy: Ik stop mijn kom ochtendmelk en vervang deze door een glühwein ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

bestrooi de velden met je melk




par recyclinage » 11/09/09, 23:53

melk gebruiken om braakliggende landbouwgrond nat te maken

genre nieuwe compost :)


dat ik degenen bespot die mij bespotten (romeo en juliette)
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 13/09/09, 10:44

Melk: verspreidingsacties in Fosses-la-Ville, Sprimont en Aarlen

Enkele tientallen boeren zullen hun melkproductie zaterdag schenken in Fosses-la-Ville, Sprimont (Luik) en Aarlen. De actie zou beginnen om 11:00 uur in Fosses, 13:00 uur in Sprimont en 11:00 uur ook in Aarlen, leerden we van melkproducenten.

In Fosses wordt bijna 200.000 liter melk op landbouwgrond gedumpt. Aan de Sprimont-kant zal meer dan 100.000 liter melk in twaalf vaten worden opgevangen voordat ze worden geloosd. Ten slotte zullen ook boeren in de buurt van Messancy (Aarlen) aanwezig zijn om daar minimaal 70.000 liter melk te strooien. Sinds donderdag keuren de United Federation of Breeders and Farmers 'Groups (FUGEA) en de Milk Producer Interest Group (MIG) door een hele reeks acties de huidige melkprijzen af ​​en beweren ze dat ze veel lager zijn productie kosten. (CAO)


msn nieuwsbron
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/09/09, 23:17

en als unicef ​​dat swingt of is het nuttig?

te veel melk?

niet overal?

het maakt vrienden meer ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 14/09/09, 23:20

hoed voor de meester, ...

:onheil:
0 x
Gehinnik
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 08/09/06, 18:42
Plaats: Duitsland (Hannover)




par Gehinnik » 15/09/09, 21:09

Persoonlijk haal ik mijn melk van de boerderij ... ik betaal 50 cent per liter
En ik heb geen volle melk afgeroomd in de supermarkt!
Ik heb een boerderij tijdens mijn werkreis en ik neem 10 liter op mijn bandenrek! : Mrgreen:

Het zal niet gemakkelijk zijn om de industriëlen te buigen voor de dikke kool die ze 1 jaar lang op de rug van boeren hebben gemaakt!
Boeren hebben veel meer belang bij het verenigen dan in het verleden.
In Duitsland was de melkstaking vorig jaar erg hard ... voor een zeer mager resultaat!
Multinationals maakten van de gelegenheid gebruik om de prijzen in de schappen te verhogen en kondigden aan dat hij meer voor de liter aan de producent moest betalen en de pil aan de consument moest doorgeven!
We weten wat er daarna gebeurde, de prijzen gingen omhoog, de prijzen daalden en hun marges stegen. Ze hebben dus sterke nieren klootzakken.

De verliezers waren uiteindelijk consumenten en producenten! De multinationals winnen langzaam aan gewicht met een marge van 400% tussen producent en supermarkt!
0 x
1000 Km VAE zelfgebouwde (02 / 2007)
http://cyclurba.fr/velo/206/VAE-kit-rea ... -velo.html
Vélotaf in VAE Kit Nine continent 48V http://cyclurba.fr/forum/17745/essai-ki ... 9#msg17745
28Km / dag A123 2P15S BMS Balancer
Je zult niet doden jullie planeet!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 271 gasten