Tax koolstof: de FNSEA een vrijstelling aanvragen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Tax koolstof: de FNSEA een vrijstelling aanvragen




par recyclinage » 03/09/09, 14:40

De FNSEA vraagt ​​om een ​​wit jaar 2009 en een vrijstelling van de COXNUMX-belasting
AP | 03.09.2009 | 10: 32

De FNSEA, de toonaangevende boerenbond, vraagt ​​om een ​​"wit jaar op kosten" in 2009 en om een ​​"vrijstelling" van de COXNUMX-belasting.

"We zijn totaal tegen deze nieuwe belasting", zei Jean-Michel Lemétayer, voorzitter van de Nationale Federatie van Boerenbonden, donderdag tegen France-Info. “Ik verzoek de vrijstelling van deze belasting, in ieder geval in dit stadium”.

Volgens hem zal de door de regering voorgestelde energie-klimaatbijdrage (CCE) "landbouwproducenten zwaar benadelen, met name glastuinbouwers die energie nodig hebben". Hij merkt op dat buitenlandse boeren niet aan deze belasting worden onderworpen, maar hun producten naar Frankrijk kunnen exporteren. “Een nieuwe concurrentievervalsing creëren ten nadele van onze producenten terwijl het al heel slecht gaat, zeg ik nee”.

Jean-Michel Lemétayer bevestigde dat de boeren hun ernstigste crisis in 30 jaar doormaakten en vroeg de regering "om het inkomen van de producenten voor het jaar 2009 te ondersteunen door onze lasten te verlagen".

"Er zijn geen 36 oplossingen, het is een blanco jaar wat de financiële lasten betreft", pleitte de voorzitter van de FNSEA, die volgende week Nicolas Sarkozy zou ontmoeten. "We bevinden ons in prijssituaties (betaald aan producenten) die van 10-15 jaar geleden zijn en ik denk dat we zo'n situatie niet aankunnen". VADER


nieuwe waarnemer nieuwsbron
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/09/09, 14:51

Hé, hier begint het! Bedankt voor de info Recy!

Dit is precies wat ik de hele tijd zei in de koolstofbelastingdiscussie: https://www.econologie.com/forums/taxe-carbo ... t7762.html

Om te weten: de "gelobbyde" beroepen zullen worden vrijgesproken... door wet of geweld...

Uiteindelijk is het nog niet geaccepteerd... maar ik betwijfel of de FNSEA het zal opgeven.

Gelukkig gaat de COXNUMX-taks niet over kunstmest en Nox... : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 03 / 09 / 09, 14: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 03/09/09, 14:53

bij uw dienstchef
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/09/09, 18:11

Christophe schreef:Gelukkig gaat de COXNUMX-taks niet over kunstmest en Nox... : Mrgreen:

Ben je het "kwaad" vergeten?
Helaas is de koolstofbelasting niet van toepassing op kunstmest en Nox...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/09/09, 18:28

indy49 schreef:
Christophe schreef:Gelukkig gaat de COXNUMX-taks niet over kunstmest en Nox... : Mrgreen:

Ben je het "kwaad" vergeten?
Helaas is de koolstofbelasting niet van toepassing op kunstmest en Nox...
Naar mijn mening is de humoristische toon essentieel, vooral gezien de smiley...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Koolstof belasting




par bobono » 03/09/09, 22:26

Weet u dat Bretonse varkenshouders (plus een aantal hokjes en groepen) hun levende varkens verschepen naar Nederland, Duitsland, Spanje.

Dit alles om een ​​paar centen te verdienen op de kilo varkens duizenden kilometers in de vrachtwagen.

Een goede COXNUMX-belasting zou hen het meeste goed doen. Natuurlijk keert het ooit bewerkte vlees zonder bot terug naar Frankrijk.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 04/09/09, 02:27

Ja, ik zou graag willen dat dit land wordt vrijgesteld van FNSEA. Het zou minder kosten en het zou een helse verontreiniging zijn om te verwijderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/09/09, 09:42

Koolstofbelasting OK. Maar niet ALLEEN op brandstoffen en verwarming.
Vooral.
14€ per ton oké.
Om hoeveel T CO2 te produceren? Hop, we belasten.
Om producten of levensmiddelen naar het buitenland te brengen, hoeveel ton CO2? Hop, we belasten.

Door een ECHTE CO2-belasting te heffen, bevorderen we lokale economieën, verplaatsingen en de minst vervuilende industriële processen.
Als het alleen om brandstof en verwarming gaat is het oplichterij.

Als we de CO2-kost van gepureerde tomaten uit China meenemen om tomatensauzen te maken die in de Vaucluse gemaakt worden door een groot merk, zou dit merk in de verleiding kunnen komen om samen te werken met lokale producenten.
Idem voor supermarkten.

De FNSEA zou er goed aan doen om in plaats van een ontheffing te vragen een uitbreiding te vragen naar alle producten en lokale producties zouden ineens economisch aantrekkelijk worden voor supermarkten!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 05/09/09, 10:56

Rulian schreef:Ja, ik zou graag willen dat dit land wordt vrijgesteld van FNSEA-extensie. Het zou minder kosten en dat zou het ook zijn een enorme vervuiling van verwijderd.

100000% mee eens!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/09/09, 11:07

voormalige oceanische schreef:Koolstofbelasting OK. Maar niet ALLEEN op brandstoffen en verwarming.
Vooral.
14€ per ton oké.
Om hoeveel T CO2 te produceren? Hop, we belasten.
Om producten of levensmiddelen naar het buitenland te brengen, hoeveel ton CO2? Hop, we belasten.

Door een ECHTE CO2-belasting te heffen, bevorderen we lokale economieën, verplaatsingen en de minst vervuilende industriële processen.
Als het alleen om brandstof en verwarming gaat is het oplichterij.


Ik ben het met je eens, maar je moet ergens beginnen.

Dit is het hele debat dat dit onderwerp bezielt: https://www.econologie.com/forums/taxe-carbo ... t7762.html

De huidige koolstofbelasting is het verhaal van hoe een belasting te heffen om ecologen onderling te ergeren? :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten