Loire - Blokkering van een zuivelfabriek

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Loire - Blokkering van een zuivelfabriek




par recyclinage » 17/08/09, 13:52

Op maandagochtend blokkeerden boeren van de Confédération Paysanne een melkverwerkingsfabriek in Andrézieux-Bouthéon. De operatie, geleid door ongeveer vijftig boeren uit de Loire en de Rhône, begon tegen de ochtend 03h00.

De blokkade richt zich op een Lactalis-fabriek voor de productie van verse zuivelproducten, yoghurts en desserts, die 300 medewerkers telt. De boeren zijn dus van plan "de houding van industriëlen die de melkproducenten niet correct betalen aan de kaak te stellen".


Frankrijk 3 nieuwsbron
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/08/09, 14:17

In plaats van blokkeren (om wat te krijgen? Meer subsidies? 2 cent op de melkprijs? En daarna? Het is een extra overlevingstijd en in 2-jaren begint het nog erger?), ze hoeven alleen maar meer omzet te maken of directe transformatie ... en deze grote groepen af ​​te leiden die achtermarges maken om te graven!

Een slak in de buurt van Florenville heeft zojuist een machine geïnstalleerd Latteria identiek aan deze:

Beeld

Het gebeurde gisteren op de RTBF RT denk ik ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/08/09, 16:33

Hij ziet er niet zo ongelukkig uit naast de verdeler.

Als hij zijn baskets niet in een droevige staat had, de demonstraties
van deze boeren zou niet geloofwaardig zijn. D zoveel als het lijkt
niet zo mager als het is.



Het is grappig dat het zelfs een T-shirt Econology heeft.
te zeggen, ze beroven zichzelf niets ... en durven nog steeds te eten.










: Cheesy:
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 17/08/09, 21:55

Christophe schreef:In plaats van blokkeren (om wat te krijgen? Meer subsidies? 2 cent op de melkprijs? En daarna? Het is een extra overlevingstijd en in 2-jaren begint het nog erger?), ze hoeven alleen maar meer omzet te maken of directe transformatie ... en deze grote groepen af ​​te leiden die achtermarges maken om te graven!

Een slak in de buurt van Florenville heeft zojuist een machine geïnstalleerd Latteria identiek aan deze:

Het gebeurde gisteren op de RTBF RT denk ik ...

Wat doet deze machine? Is het gewoon een melkautomaat ??
Bewerken: ik heb mijn antwoord door te zoeken op Google.

Afgezien van deze vraag heeft mijn jongste dochter, die ervan droomt om een ​​melkveehouder te worden, net een stage van 2-weken afgerond op een bescheiden boerderij bij mij thuis. Ze keert in september terug in 1ère van een landbouwtank voor dierlijke productie.

Toen ik het aan het einde van de stage ging ophalen, vroeg ik de boer waarom hij niet zelf de directe verwerking en verkoop deed, juist om zijn marge te verbeteren en niet afhankelijk te zijn van inkoopcentra die veel machtiger zijn dan hij. . Het antwoord is heel simpel: je kunt geen "kaas" improviseren. Bovendien ontmoedigen de vereiste regels en normen voor hygiëne dit soort benaderingen. Ten slotte heeft een boer al een fulltime baan, dus hoe kan hij de tijd vinden om een ​​andere activiteit te ontwikkelen?

Ik denk daar zelf aan. Ik ben verantwoordelijk voor een ontwerpbureau in een bedrijf dat kaasfabrieken uitrust. Waarom combineert u de melkproductie van de toekomstige boerderij van mijn dochter niet met het maken van kaas? Maar is het zo simpel ??
Dernière édition par Korben Dallas de 18 / 08 / 09, 08: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 17/08/09, 22:09

Ik kocht een tijd lang melk op de boerderij.
50 cts / l. De boer deed het erg goed (vergelijk
tegen de prijs waarbij hij zijn melk aan de vrachtwagen verkoopt) en ik ook
zoveel als deze melk een betere smaak heeft dan die
verkocht in supermarkten. Het heeft meer body, een echte smaak
van koe. Een vorstelijk. Deze melk herinnerde me aan mijn jeugd,
mijn ouders hebben een koe om de kalveren water te geven
waren.

Helaas, sinds 2 jaar, wil de boer me niet meer verkopen
zijn melk. De voorschriften zijn te streng geworden. C is goed
schade, hoewel van tijd tot tijd verdacht puin
gedreven in de melk, ik ben nog nooit ziek geweest, zelfs niet een
Bij 5 dronken we onze 3 L 4
dag.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Een zuivelfabriek blokkeren




par bobono » 18/08/09, 10:13

Ik hou van het voorstel om melkproducenten uit de armoede te halen.

Het is niet nodig om dit of dat te doen zonder de vraag te stellen of dit realistisch is of niet en zonder te weten dat de vraag goed vooraan zit, is TV ..

Dus sluit alsjeblieft als je het onderwerp niet kent.

De prijs is één ding, de productiekosten hebben een andere.

Om de oorzaken van het probleem te zoeken en de oplossingen zullen vanzelf opkomen

De melk voor de komende jaren profiteren van een gegarandeerde aankoopprijs van de koopje, kan m uit de kosten van de productie, omdat ik de marge I worden omvat.Meer produceert meer ik win dan de quota kwamen .with hun aandeel van onrecht ( ter dood de kleintjes).

Het productiequotum = alle dezelfde hoeveelheden productie gegarandeerd met gegarandeerde aankoopprijs. Alleen klimatologische gevaren kunnen van tijd tot tijd een probleem vormen.
.
Eliminatie van quota, de productie die explodeert en die allemaal is ingestort.

Productiekosten

Het kuilvoer maar dat de voeding van koeien in vijftig jaar vervangt om een ​​dieet te vereenvoudigen en te verzekeren maar tegen bijvoorbeeld geëxplodeerde kosten.

Alleen een boer kan 200-melkkoeien exploiteren terwijl in traditioneel A-huishouden 10 ha en 10 koeien waren om het gezin te ondersteunen.

Ik ken enkele boeren die Mais-silage hebben achtergelaten door een andere techniek op basis van gras en bieten zonder mechanisatie.
De economische resultaten zijn erg goed.

De waanzin van maten, melkrobots, grote tractor,
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 18/08/09, 10:50

Bobono bedankt voor deze verlichting, hoewel ik het vaak moeilijk vond om je te lezen (afwezige woorden).

Ik, die al lang in de maakindustrie werkzaam is, ken de productiekosten.

Omdat mijn dochter zich wilde concentreren op deze landbouwsector, om haar later te helpen haar businessplan op te bouwen, zocht ik de kostprijs van een liter melk in "traditionele" werking ... en het lijkt taboe. Het is onmogelijk om op een eenvoudige manier over deze informatie te beschikken! De boeren die ik heb geraadpleegd, schijnen hem niet te kennen ... wat verrassend is als je een bedrijfseigenaar bent. Ik denk eerder dat ze het mij niet wilden onthullen.

Plotseling redeneren ze, zoals je al zei, achteruit: ze onderhandelen zoveel als ze kunnen (soms in geweld) kopen prijzen, hopen hun productie te leven.

Wat ik begrijp van wat je zegt, is dat kuilvoergraan erg duur is om te produceren? Wat hebben de koeien eerder gegeten? Sojabonen-taarten geïmporteerd uit de VS? Van het weiland?

Kun je STP ons meer vertellen over de economische resultaten van boeren die maïskuilgras verlaten hebben ten voordele van gras en bieten (wat zijn bijvoorbeeld hun productiekosten)?

Bij voorbaat dank voor uw informatie :D
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Blokkerende zuivelbedrijven




par bobono » 18/08/09, 13:55

Dallas .Ik zal proberen een aantal van uw vragen te beantwoorden.

Wat betreft de maïs verscheen in het dieet van de koeien en dat het hun voedsel eerder was? .

Op weg naar de 1960 1970-jaren verscheen het Mais-ensilage (zeker in Normandië, Bretagne en andere regio's) in het melkrantsoen.

Voordeel = grote hoeveelheid voedsel beschikbaar en vooral afhankelijk van het weer, kan mankracht vereisen voor het oogsten met mechanisatie grote tractor grote machine etc.

Inconvaignant = Maar proteïne nodig (import sojabonen) om een ​​uitgebalanceerd dieet te maken. Toename van veterinaire vergoedingen sinds onevenwichtig rantsoen enz.

Vóór de opkomst van de quota kon silage silage melk in grote hoeveelheden produceren, zonder dat er koeien in de velden kwamen voor sommige en kleine boerderijen zijn beetje bij beetje verdwenen.

Wat aten de koeien voor de komst van kuilvoer, maar goed .is gewoon gras in de zomer en hooi winter + sommige bieten, maar de jaarlijkse productie per koe was 3 000 liter. momenteel wordt 10 000 per koe gebruikt.

Dat het de kostprijs is van een liter melk. Vreselijk niemand kan deze vraag beantwoorden, omdat de belasting per boerderij niet voor iedereen hetzelfde is.

De grote nieuwigheid voor een voer zonder silage is het oogsten van los hooi met drogen in de schuur en ook in bulkverdeling.
Voordeel Het veiligstellen van het gewas, lage kosten, kan materiaal voor de oogst, het beste product voor de consument.

Als de generalisatie van methaan in alle boerderijen. er is veel ruimte voor verbetering, en dat kan hoop nalaten voor de jongere generaties die het morgen zullen overnemen.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 18/08/09, 17:56

Ik struikelde hier gewoon over vertegenwoordiging in de wereld.

Het lijkt erop dat het donkergroene overeenkomt met de brutomarge, maar ik heb wat vragen over de berekening omdat de weergave niet de kosten van elke stap weergeeft, maar goed ....

Als dat goed is, maak ik twee bevindingen heet:
1 - Het is beter om een ​​distributeur te zijn dan een boer (maar dat wisten we al) omdat we in gecumuleerde distributeur + straal 45% marge bereiken. Het is een zeer goed betaalde distributeur !!!
2 - Het is beter om een ​​verwerker te zijn dan een boer. Hier praten we over het veranderen van melk in ... melk zonder kaas, boter, room of andere. 25% om van een volle melk in bulk naar een halfvolle melkkarton of -fles te gaan, ik vind het ook goed betaald ....

Voor het tweede deel lijken verwerkers en distributeurs minder hebberig behalve dat ze vaak hetzelfde zijn (zie bijvoorbeeld de organisatie van intermarché).

Anders, met betrekking tot de kosten, heb ik een neef die me vertelde dat hij voor de boerderij van zijn ouders die hij terug wilde nemen, zijn melk 3-franken per liter moest verkopen (het gaat een beetje terug). Ze hadden een 40 van melkkoeien die ze meenamen naar de velden. Ze hadden ook kuilvoer (waarschijnlijk ook).

Ik weet niet of het grote boerderijen waren (ik denk het niet) maar toen de pensionering voor zijn ouders klonk, nam hij het niet terug omdat er niet genoeg quota waren en kocht een andere naast de deur.

Vandaag met 32 CTS weet ik niet of hij het doet (zonder de subsidies toch).

Toen ik het aan het einde van de stage ging ophalen, vroeg ik de boer waarom hij niet zelf de directe verwerking en verkoop deed, juist om zijn marge te verbeteren en niet afhankelijk te zijn van inkoopcentra die veel machtiger zijn dan hij. . Het antwoord is heel simpel: je kunt geen "kaas" improviseren.
Ik weet niet of dit een goed voorbeeld is, of ze het beter doen dan anderen, maar dat is wat er in mijn dorp te vinden is.http://www.fermeduchardonnet.fr/produits?page=shop.product_details&flypage=flypage_Perso.tpl&product_id=31&category_id=5

Kan een nummer zijn om te graven voor jou en je dochter ...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Loire: opheffing van de verstopping van een zuivelfabriek door de Confederatie




par recyclinage » 18/08/09, 21:11

#
Loire: opheffing van de verstopping van een zuivelfabriek door de Confédération paysanne
18/08/2009-[18:44] - AFP

SAINT-ETIENNE augustus 18 2009 (AFP) - Tientallen boeren in de Boer Confederatie, die geblokkeerd sinds maandag 's ochtends van een zuivelbedrijf Andrezieux (Loire), hebben vandoor te 16H30 dinsdag, maar de bedoeling te doen om andere acties de volgende dag, volgens een vakbondsbron.

"We ontmoetten beheerders en een manager van de Lactalis-zuivelfabriek, maar zonder resultaat en we vertrokken een beetje neerslachtig", vertelde André Bouchut, nationaal secretaris van de Confédération Paysanne, aan AFP. De demonstranten, die protesteren tegen de daling van de melkprijs, blokkeren sinds maandag om 3 uur 's morgens de ingang van deze fabriek van de Lactalis-groep, waar 00 mensen werken, ondanks een tussentijds bevel van de TGI van Montbrison (Loire) om hen te vragen om gratis toegang. De heer Bouchut bleef mysterieus over de aard van de acties die de Confederatie woensdag van plan was te ondernemen.


frankrijk info nieuwsbron
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 187 gasten