Chevrolet Volt: puur sap

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Chevrolet Volt: puur sap




par recyclinage » 15/08/09, 22:41

Chevrolet Volt: puur sap

Door Alain Pairault

General Motors zal vanaf november 2010 in de Verenigde Staten de Chevy Volt op de markt brengen, een nieuw type elektrische auto en een belangrijke kaart om zijn imago als fabrikant van auto's die gulzig zijn met fossiele brandstoffen te veranderen. Vanaf het begin verzekert GM dat de Volt vier keer zuiniger is dan de koningin onder de hybride auto's, de Toyota Prius. Met lithium-ion accu’s heeft de Amerikaan gekozen voor volledig elektrische voortstuwing. Wanneer de thermische motor tijdens de reis ingrijpt, zal dit alleen maar zijn om de batterijen op te laden en afstanden van 500 km gemakkelijk te overbruggen. Dankzij een eenvoudig huishoudelijk stopcontact en een specifieke kabel die bij de auto wordt geleverd, kunnen de batterijen in 3 uur worden opgeladen. De technologie van de GM Volt moet het mogelijk maken om 368 km af te leggen met slechts 4 liter benzine, vergeleken met 60 km met dezelfde hoeveelheid voor de Prius. Ook de door de fabrikant aangekondigde maximumsnelheid van 160 km is behoorlijk indrukwekkend. Klein minpuntje, de prijs van de Volt zal rond de 40.000 euro liggen (minus 5.000 euro steun), een zeer hoge prijs vergeleken met de Prius die rond de 25.000 euro begint. GM maakt bekend dat de eerste voertuigen (alleen in Californië) op de veilingsite Ebay kunnen worden verkocht. Met dit voordeel, en als deze auto al zijn beloften aan de certificeringsinstanties nakomt, zal General Motors het grote spel van de automarkt opnieuw lanceren.


het bronnieuwspunt
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 16/08/09, 11:41

de volt is een SERIE-hybride, dat wil zeggen simpel gezegd dat de voortstuwing 100% elektrisch is en dat de thermische motor een soort generator is die elektriciteit levert als we verder willen gaan dan het simpele “reservoir” van de batterij.
bovendien is hij oplaadbaar via het lichtnet en is de batterijcapaciteit groot genoeg om 100% elektrisch te rijden over lange afstanden

weinig vergelijkingen dus met de prius.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 18/08/09, 22:02

waar is zij het hoofd hoofd hij of de ezel kont? (drie broers)
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 18/08/09, 22:03

Ik zou graag willen dat u volledig rekening houdt met de minachting die ik heb voor het uiten van een dergelijke overweging, overweeg beluchten beluchten beluchten beluchting van lucht en frisse frisheid


waar is de fout?
buggy-buggyheid?





àààààààààà pieeeeeeeeeeeed tarlouzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 18/08/09, 22:23

recyclinage

Je zou niet toevallig een klein flesje hebben geraakt!
: Cheesy:
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 18/08/09, 22:33

Het enige waar ik mee bezig ben, is het lezen van jouw verdomde bezweringen aan de natuur, man.

Ik praat contant tegen je

omdat ik zojuist heb begrepen dat mijn leven contant is

daar denk je alleen maar aan
en ik denk aan àààààààààààà


Kortom, je lucht vervaagt
je houdt het voor jezelf

mijn scheet is ultra

Je weet waarom ?
inspraak ?
vertellen ?

want ik ben zo'n verdomde voetganger die voor niets rondjes draait

met een stel auri's die mij achter het stuur aankijken en zeggen dat ik schuldig ben

Weet je waar ik schuldig aan ben?

denken


Vertel me eens wie gekke mensen zoals jij heeft die rondrijden in een vierwieler

de man knipte 19 vogels om die staart in dat gegrom te stoppen en liet Charles 2 zien

je weet dat jouw oplossingen niets betekenen
maar ik zag de fles vóór de klootzak
Ik zei klootzak Chris Note en jij vertelt het me nog eens


Je bent een verdomde bonzai die niet begrijpt dat je te veel op deze planeet bent

Wat ga je over me heen rijden met je 4X4?

doe Maar
ga je gang


koop een kaartje, wacht in de rij

Ik zal nooit een bal hebben

Er zijn haaien zoals jij, Plaitor

en ik maak je echt kwaad

Ik leef alleen als een ster
en ik heb geen tijd om met mensen zoals jij te praten

je zult kunnen observeren en je zult nooit iets nieuws vinden om beter over na te denken

drie woordenschatwoorden en ze denken dat ze koning zijn, ga naar huis, naar je moeder
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 19/08/09, 01:17

Ik denk dat we een goede hebben 8)
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten