Een eiland van 3,43 miljoen vierkante kilometer !!!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Een eiland van 3,43 miljoen vierkante kilometer !!!




par Lietseu » 20/02/09, 18:34

Absoluut buitengewone informatie gepubliceerd in Mosiquito TV nummer 4334 van 18 februari 2009...

Er vormt zich een zevende continent in de noordelijke Stille Oceaan!

Tot nu toe niets bijzonders?

Toen ik je dat vertelde dit continent bestaat uit afval en plastic en meet maar liefst 3,43 miljoen vierkante kilometer (dat wil zeggen een derde van de oppervlakte van Europa) zult u wellicht uw oordeel herzien met betrekking tot de ecologie (en meer in het bijzonder het enthousiasme dat dit teweegbrengt).
Dit afvalpakket bestaande uit blikjes zakken bereikt op sommige plaatsen een dikte van 30 meter! Zoals het nu gaat, kunnen we er binnenkort op lopen!
De oppervlakte van dit eiland is sinds 1997 verdrievoudigd en zou tegen 2030 kunnen vertienvoudigen...

Ook leren we in dit artikel onder meer dat er in de Verenigde Staten 212.000 blikjes per minuut worden geconsumeerd...

Dat de Engelsen het equivalent van 30 miljard euro aan voedsel per jaar in de prullenbak gooien...

Dat de massa ‘verborgen afval’ werd geproduceerd tijdens het maken van een computer bedraagt 1500 kilo…

Slechts één ding is “troostend”: België zou kampioen zijn van recycling.
Hierdoor kan ik ondanks alles optimistisch eindigen. : Mrgreen:
Met vriendelijke groeten uit Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 20/02/09, 18:37

Ik had de informatie al gehoord, maar 3.4 miljoen km² lijkt... enorm!!

Ben je zeker van je nummer? 3.4 miljoen???

België — Oppervlakte - Totaal: 30 km528 = 2 miljoen km²
Frankrijk — Oppervlakte - Totaal: 675 km417 = 2 miljoen km²
Australië — Oppervlakte – Totaal: 7 km686 = 850 miljoen km²

Waar kunnen we het zien op Google Maps of Earth?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 20/02/09, 18:47

Het cijfer leek mij ook enorm, maar aangezien we een derde van de oppervlakte van Europa specificeren... : Mrgreen:

De journalisten van Moustique zijn, zo lijkt mij, serieuze mensen....

Ik heb geen afbeelding gezien op Google Earth, maar door een beetje te zoeken of de goede mensen van Google te informeren, kunnen zij misschien de rest doen :?

Bonsoir :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 20/02/09, 18:49

Ik heb hier al eerder dingen over gelezen en gezien.

De oppervlakte is volkomen aannemelijk.

Wat minder het geval is, zijn termen als eiland, continent in vorming, erop lopen, enz. Het is allemaal onzin, sensationele journalistiek.

Dit is een enorm gebied (in feite de hele centrale noordelijke Stille Oceaan) waarin de stromingen rondjes draaien. In het midden verzamelt zich al het vuil dat vastzit. Ik zie het een beetje als deeltjes in een glas water waarop we een roterende beweging hebben overgebracht.

En dus vinden we op deze plek een hoge concentratie plastic zakken en verschillende soorten afval, maar van daaruit moeten we erover lopen... : Roll:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 20/02/09, 18:50

Moué...Ik blijf sceptisch: hoeveel volume heeft de helft van Australië op 1 m hoogte?

Waarschijnlijk meer dan alle olie die ooit is gepompt... : Mrgreen:

Plastic kan lucht bevatten, maar toch...

Over Google Earth gesproken: kijk hier eens naar http://www.purdue.edu/eas/carbon/vulcan/GEarth/
http://www.youtube.com/watch?v=eJpj8UUMTaI
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 20/02/09, 18:52

Sensationeel misschien, maar met een dikte van 30 meter zou het mij niet verbazen als we erop zouden kunnen lopen...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79318
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 20/02/09, 18:59

Zoals Highflyaddict zegt, het is 30 meter "verdund" geloof ik... maar zeker niet "verdicht" zoals in een afvalgrafheuvel...

Waren er ‘foto’s’?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/02/09, 19:32

in ieder geval, als het zich voordoet, koop ik daar een klein stukje grond voor de vakantie : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/02/09, 19:37

Smeltend ijs, uitdijende oceanen, stijgende zeespiegel. Niet ingewikkeld: klimaatvluchtelingen die hun land onder water hebben gezet, gaan in training naar het nieuwe eiland : Lol:

Nee, ik maak een grapje!!!

Eh... ik hoop dat ik een nare imperialist niet het verkeerde idee heb gegeven...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 25/02/09, 10:12

Nou, in zekere zin is het bemoedigend!

Als al het afval op één plek wordt verzameld*...
Het zal gemakkelijker zijn om ze te verzamelen als je de wil hebt.

Misschien wordt het, gezien de prijsstelling van grondstoffen, ooit een jackpot?

*Het doet me denken aan de bladeren van de bomen die in de herfst vallen, bijna overal. Als je een beetje geduld hebt, wacht je op de eerste wind en de bladeren, die de luchtstromen volgen, stapelen zich op in een hoek of tegen een hek.
Op dat moment pak ik mijn telefoon en waarschuw de technicus van mijn naburige supermarkt om hem te vertellen dat "Mr. Wind" zo vriendelijk was om alle bladeren te verzamelen, en dat hij ze alleen maar hoefde weg te halen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten