Koopkracht, de profiteurs van de crisis

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par Christophe » 08/10/08, 20:06

Vanavond op FR3: Tentoonstellingen

Om hier stream te bekijken: http://programmes.france3.fr/pieces-a-c ... 965-fr.php

Koopkracht: de profiteurs van de crisis

De afname van de koopkracht is de grootste zorg van de Fransen, ver voor op gezondheid of werkgelegenheid. Al meer dan een jaar exploderen de prijzen en wordt de stijging van het vat olie en voedselgrondstoffen in twijfel getrokken.

Granen, olie, reuzen van de voedingsindustrie en bazen van grootdistributie hebben allemaal dezelfde taal: de stijging van de grondstoffen heeft hen gedwongen hun prijzen op te drijven. Maar is dat echt de enige reden? Kunnen we niets doen tegen deze uitbraak die Franse huishoudens wurgt? Hebben sommigen van hen dit alibi niet gebruikt om hun prijzen op ongepaste wijze te verhogen en zo te profiteren van de crisis? Het gebrek aan concurrentie tussen agro-voedingsproducenten of tussen grote retailers heeft de wals van labels verder verergerd. Om dit Franse kwaad te bestrijden, keurde de regering een nieuwe wet goed: de wet van de modernisering van de economie (LME). Het zou een game-wisselaar moeten zijn, eindelijk wat concurrentie introduceren en dus prijzen verlagen.

Maar dient deze wet in werkelijkheid geen andere belangen? De journalisten van "Exhibits" hebben de kern van een zeer ondoorzichtig systeem onderzocht, waarin fortuinen worden verdiend ten koste van de consument. Rapporten: Wie profiteert van stijgende prijzen? – Wie maakt tarwe met tarwe? – Olie: het begin van het einde?


Wat me "een beetje" aan het lachen maakt in het begrip koopkracht, is dat het zogenaamd alleen daalt terwijl: alles wat door iemand is gekocht, is door iemand anders verkocht...Volg me?

Interview van het programma om te zien, de Floch Prigent op de peakoil: http://fr.youtube.com/watch?v=TGDt5KmVhD8
Dernière édition par Christophe de 09 / 10 / 08, 20: 41, 3 keer bewerkt.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 08/10/08, 20:24

Wat voor de bedrijven duidelijk is, is dat de kosten constant stijgen en dat het in principe nodig zou zijn om steeds meer te verkopen om winstgevend te blijven - maar dat is onmogelijk omdat de behoeften en ook het beschikbare geld om te kopen beperkt zijn. De afgelopen tijd hebben we dit opgelost door te importeren uit China waar we een enorme meerwaarde hebben van 10-20 de inkoopprijs en dit leidt tot een situatie waar er in eigen land weinig meer te produceren valt...
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 09/10/08, 09:25

Hier is een korte samenvatting van de verschillende informatie in deze exposities.
Hier is de Stream-video voor degenen die tijd hebben: http://programmes.france3.fr/pieces-a-c ... 965-fr.php


a) De prijzen van supermarkten gaan omhoog!

- In het begin daagt de journalist de grote distributeurs uit: het lijkt erop dat hij hen verwijt...marge! En niet naar MARGE...De zaken van een handelaar zijn naar MARGE, dat is niet het probleem! Er was echt een ernstige parseerfout!

- Bewijs van deze monumentale analysefout van de journalist: een directeur van System U bewijst dat zwart op wit System U maakt meer marge op een "U-product" dan op een groot merk, dit alles door het goedkoper te verkopen. De volgende zin van de krant "ze maken te veel marges daarom gaan de prijzen omhoog"... :onheil:

Deze journalist zou ontslagen moeten worden! En dan te bedenken dat ik al ben gecontacteerd door het team van Evidence over de Gillier Pantone...nou, ik zal weten dat hun low-wing objectiviteit!

- Er zijn 7 retailgroepen in Frankrijk, dus geen concurrentie (echt waar?)

- Volgens dit rapport: je kunt ALLEEN je boodschappen doen in de grote storing... Weer een gebrek aan analyse! Ze hadden er beter aan gedaan om voor 1 kleintje de prijzen te gaan vergelijken met de kleine handelaar (slager, bakker...) om deze populaire gedachte te doorbreken die erin bestaat goede zaken te doen in de grote distributie!

- Franchisenemers (shopi et cie...) kopen duurder dan wat de franchisegever (een grote distributiegroep) rechtstreeks aan de klant verkoopt. Het is een betreurenswaardig systeem dat tot een faillissement leidt!

- Wet van Economische Modernisering: laat dalende prijzen toe die momenteel "verboden" zijn (of je nu 1 kg of 20 ton koopt, de leveranciersprijs moet voor iedereen hetzelfde zijn! Ik heb er een beetje moeite mee om het te geloven...) en de toename van het aantal grote oppervlakten (> 1000m²). Maar uiteindelijk blijven we sceptisch over de effecten. Tussen de ene zeer competitieve regio en een andere betrouwbaar is er een verschil van 1% op de gemiddelde mand.

- Een gezin toont een pakket van...4 kg pasta! kk1 weten waar we ze kunnen kopen?

b) Landbouwspeculatie

- Ik heb geleerd dat alles (jij, ik) kan speculeren op de prijs van tarwe... je kunt het kopen als een klassiek aandeel! Ik vind het diep immoreel... dat we kunnen spelen met industriële resultaten oké, maar met de honger van mensen vind ik het gemiddeld...

- Alle geïnterviewde jongens (speculant, pensioenfonds...) zeggen dat het (noodzakelijkerwijs) niet hun schuld is: het is het systeem. Stelletje Pov Cons!

- Tarwe: +70% in 2007. Sommige operaties hebben hun marge verdubbeld.

- Alle landbouwprijzen op de planeet zijn vastgesteld in Chicago (voor degenen die het nog niet wisten): leg me uit waarom een ​​Franse tarwe en een Chinese tarwe dezelfde prijs moeten hebben!!!

- Pensioenfondsen en speculatieve fondsen speculeerden vorig jaar uitgebreid op tarwe en maïs nadat niemand me had verteld dat het UITSLUITEND de schuld was van biobrandstoffen!!

- In 2007 ging een kg tarwe die de molen verliet van € 0.18 naar € 0.28 voor een verkoopprijs van € 0.40. De korenmolens hebben dus geld verloren op het "molen" gedeelte (omdat ze ook een handelsgedeelte hebben waar ze veel geld mee hebben verdiend). Omzet van de Soufflet-fabrieken: € 500 miljoen.

- Cargill: 160 werknemers voor een nettowinst van $ 000 miljoen per jaar

- J. Ziegler: we moeten speculatie op eerste levensbehoeften verbieden (+1)

c) Olie

- huidige productie: 86 miljoen vaten/dag. waarschijnlijke maximale productie: 95 M b/d

- Noordzee: 3/4 uitverkocht. Extractiekosten: ongeveer $ 30 per vat.

- Peakoil bereikt de VS...in 1976! Dus we hebben een piekolie-precedent, ondanks wat we hier en daar kunnen horen...

- Volgens Eric Laurent hebben oliemaatschappijen onlangs 8 miljoen dollar geïnvesteerd om nieuwe afzettingen te ontdekken. Ze ontdekten er een paar voor ongeveer $ 000 miljoen, d.w.z. 4% van de investering (tenzij ze de verkoopprijzen verdubbelden...)

- Een bed op een booreiland kost € 500... Dat vond ik een beetje "groot". Er zijn er die zich smeren op olietankers, dat ziet er goed uit!

- Total betaalt 90% royalty's aan Qatar. Er zit veel water in Qatarese olie. Qatar bouwt momenteel aan een nieuwe stad die geheel gewijd is aan olie en gas: Energy City.

- De stijging van de olieprijzen in de VS leidde tot een daling van het verbruik met 0.6 M b/d (van de 20 M b/d van het totale verbruik)

- Een voormalige ARAMACO beweert (nadat hij zijn post heeft verlaten natuurlijk...) dat alle oliereserves overgewaardeerd zijn. Voor Saoedi-Arabië is het ongeveer 65% (maar lees het laatste punt).

- De huidige wereldwijde reserves lijken 25% overgewaardeerd

- We eindigen met Le floch Prigent die heel precies zegt (wat we al 1 moment zeggen over econo): dat het niet mogelijk is om op middellange termijn een reserve te definiëren omdat het begrip reserve sterk verbonden is met de prijs van het product. Dus als de prijs stijgt, worden deposito's die niet als reserves worden beschouwd, natuurlijk economisch exploiteerbaar/winstgevend, dat wel. Over 5 jaar ziet hij het vat voor de lange termijn op $ 200.

In de VS zijn sommige putten verlaten en is 95% van de olie niet geëxploiteerd. Bovendien zouden we op dit moment slechts 1/3 van 2/3 van de sedimentaire bekkens hebben verkend en de technologie versnelt momenteel (stijgende prijzen).

Kortom, het doet ons "begrijpen" dat de 50 jaar reserve in ieders gedachten = pipo.
Dernière édition par Christophe de 09 / 10 / 08, 14: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par bham » 09/10/08, 10:21

Christophe schreef:Wat me "een beetje" aan het lachen maakt in het begrip koopkracht, is dat het zogenaamd alleen daalt terwijl: alles wat door iemand is gekocht, is door iemand anders verkocht...Volg me?


Bedankt voor de info, ik heb het opgezocht.
Voor je laatste opmerking ja ik ben met je mee maar wie zegt dalende koopkracht zegt minder aankoop en dus minder verkoop ; Volg me ? : Cheesy:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 09/10/08, 11:30

Christophe schreef:Hier is een korte samenvatting van de verschillende informatie in deze exposities.
http://programmes.france3.fr/pieces-a-c ... 965-fr.php

Voor degenen die het gemist hebben, ze zeiden dat we het opnieuw op stream konden bekijken, maar ik kon niet vinden waar...

a) De prijzen van supermarkten gaan omhoog!

- In het begin daagt de journalist de grote distributeurs uit: het lijkt erop dat hij hen verwijt...marge! En niet naar MARGE...De zaken van een handelaar zijn naar MARGE, dat is niet het probleem! Er was echt een ernstige parseerfout!
Er komt binnenkort een boek uit over de familie Hulliez (volgens mij is het zo geschreven, maar ach, zij zijn de eigenaren van Auchan, Decathlon, Casto...). Ze probeerden het zonder succes te laten verbieden, we zouden vernemen dat de familie een persoonlijk fortuin heeft van 25 miljard euro en dat het al 5 jaar elke 30 jaar verdubbelt. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb nog steeds een beetje het gevoel dat we voor idioten worden gehouden als ze zeggen dat ze slechts marges van maximaal 1 of 2% maken. Leggen ze in het rapport uit waarom alle inkoopcentra van supermarkten in Zwitserland zijn??
- Alle geïnterviewde jongens (speculant, pensioenfonds...) zeggen dat het (noodzakelijkerwijs) niet hun schuld is: het is het systeem. Stelletje Pov Cons!
+1 Als mijn bronnen correct zijn, is er een speculatiefonds dat zich enkele maanden geleden op de Belgische markt wilde openen met als enige steun landbouwgrondstoffen. Het was verboden (nog steeds blij).

- Peakoil bereikt de VS...in 1976! Dus we hebben een piekolie-precedent, ondanks wat we hier en daar kunnen horen...
Een land stelt niets voor, dat van Frankrijk, wanneer is het gekomen?? Als we daarheen gaan, kunnen we zeggen dat ten minste 90% van de putten die hebben geproduceerd nu zijn uitgeput.... Ik denk dat deze info alleen maar dient om mensen wat meer bang te maken.
- Volgens Eric Laurent hebben oliemaatschappijen onlangs 8 miljoen dollar geïnvesteerd om nieuwe afzettingen te ontdekken. Ze ontdekten er een paar voor ongeveer $ 000 miljoen, d.w.z. 4% van de investering (tenzij ze de verkoopprijzen verdubbelden...)
Het is waar dat we altijd praten over de belangrijke winsten van oliemaatschappijen, we praten nooit over hun even belangrijke investeringen. We praten ook nooit over de industriële risico's die worden genomen. Opgemerkt moet worden dat ondanks de vooruitgang die is geboekt op het gebied van seismiek en modellering, de slagingspercentages van boren in de exploratiefase nog steeds 10 tot 20% zijn.
- Een bed op een booreiland kost € 500... Dat vond ik een beetje "groot". Er zijn er die zich smeren op olietankers, dat ziet er goed uit!
€ 500 betekent niets, Christophe, het is per dag, per maand voor de hele levensduur van het platform, de prijs van de constructie ervan?? Toch hebben we het hier ook over oliemaatschappijen, maar we hebben het niet over oliedienstenbedrijven waarvan de winsten ook explosief zijn gestegen (SAIPEM, TECHNIP, SURF, enz.), Sodexho, die het grootste deel van zijn winst haalt uit het catheren van platforms ( offshore of onshore, het is hetzelfde).
- Total betaalt 90% royalty's aan Qatar. Er zit veel water in Qatarese olie. Qatar bouwt momenteel aan een nieuwe stad die geheel gewijd is aan olie en gas: Energy City.
Het is normaal, de reserves zijn van het land, maar 90% lijkt mij enorm. Over het algemeen nemen de landen 51% van het veld in, de rest wordt gedeeld tussen de partners. Aan de andere kant wordt het productiemiddel geacht aan het land te behoren, maar wordt het volledig betaald door de partners.

- We eindigen met Le floch Prigent die heel precies zegt (wat we al 1 moment zeggen over econo): dat het niet mogelijk is om op middellange termijn een reserve te definiëren omdat het begrip reserve sterk verbonden is met de prijs van het product. Dus als de prijs stijgt, worden deposito's die niet als reserves worden beschouwd, natuurlijk economisch exploiteerbaar/winstgevend, dat wel.
Ik bevestig dat we vandaag op velden werken waar we nooit naar 10 USD per vat zouden zijn gegaan. Het is geen toeval dat al het onderzoek in 1985 stopte en we in 1999-2000 weer durfden. Overigens hebben we nog nooit zoveel belangrijke ontdekkingen gedaan als nu (Brazilië, Kazachstan, West-Afrika...).
Over 5 jaar ziet hij het vat voor de lange termijn op $ 200.
Als hij over een week al zijn prijs zou kunnen voorspellen, zou dat geweldig zijn!!! : Lol: : Lol:
In de VS zijn sommige putten verlaten en is 95% van de olie niet geëxploiteerd. Bovendien zouden we op dit moment slechts 1/3 van 2/3 van de sedimentaire bekkens hebben verkend en de technologie versnelt momenteel (stijgende prijzen).
Ik geloof dat ik het hier al heb gezegd, maar we beschouwen een uitgeputte put als we tussen de 30 en 35% van zijn bruto hebben teruggetrokken. Natuurlijk verschilt het van veld tot veld, maar het is de orde van grootte. Toegegeven, we zullen nooit 100% van de ruwe olie kunnen onttrekken, maar als we hun exploitatie met 10% verbeteren, worden de wereldreserves onmiddellijk met 10% verhoogd.
Ter informatie: sommige putten waren in de jaren '80 en '90 door de grote bedrijven doorverkocht aan kleine exploitanten omdat ze niet winstgevend waren voor deze grote constructies, maar wel voor de kleine (minder kosten maar ook minder veiligheid, minder zorg voor het milieu. .. :onheil: )

Kortom, het doet ons "begrijpen" dat de 50 jaar reserve in ieders gedachten = pipo.
Maak je geen zorgen, over 50 jaar hebben we nog steeds wat ruwe olie en als we er meer hebben, synthetiseren we kerogeen en daar... zijn we weer op weg alsof we het westen veroveren. : Lol: : Lol:
De vraag voor mij is vooral: moeten we 80% van de ruwe olie gebruiken om het gewoon in onze auto's of onze ketels te verbranden? De vraag die daarbij hoort is of de planeet dit misbruik nog zal accepteren??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par Christophe » 09/10/08, 11:52

bham schreef:Bedankt voor de info, ik heb het opgezocht.
Voor je laatste opmerking ja ik ben met je mee maar wie zegt dalende koopkracht zegt minder aankoop en dus minder verkoop ; Volg me ? : Cheesy:


1) Hoe komt het volgens c moa precies dat supermarkten in dit geval recordwinsten maken als wij MINDER inkopen?

Wat mij ook bedroefd maakt (in de zin: gebrek aan eerlijkheid van de kant van de media) is dat als we het hebben over een terugval koopkracht is 99% van de tijd voor voedsel. Ja, eten is een budget dat vrij moeilijk te verminderen is, je moet elke dag goed eten... MAAR...minder wordt gezegd dat de prijs van geavanceerde technologie (alles inclusief), bij gelijke prestaties, in 30 jaar met 40 tot 1% is gedaald en dat elk huishouden nu 2 flatscreens, meerdere ipods/mp3-spelers (of equivalent), 3 of 4 mobiel abonnement met de NIEUWE MODIEUZE LAPTOPS VOORAL OM JE NIET TE SCHAMEN VOOR VRIENDEN OF VRIENDEN, meerdere pc's... en al deze apparaten worden HEEL HEEL vaak vernieuwd...

Ik zou graag de CA van het food en non-food gedeelte van een supermarkt willen weten! Als kk1 de info heeft?

En het voedsel dat na al deze trivialiteiten gaat... dus, in plaats van ze te verminderen of te elimineren, wat denk je dat de meeste huishoudens doen? Ze comprimeren het FOOD-budget en kopen steeds meer EERSTE PRIJS JUNKVOEDSEL om hun nutteloze technologische rotzooi te blijven kopen!

In deze logica: we verrijken Azië, we promoten import en we ruïneren ons platteland/boeren (hergroeperen in geautomatiseerde en sterk gemechaniseerde megaboerderijen om aan de verplichte lage kosten te voldoen)...

Een gezond voedingspatroon is gezondheid!

Dus consumenten opleiden om beter te kopen zou misschien slimmer zijn dan weer een (middelmatige) reportage te maken over koopkracht en de ondeugende distributeurs die er niets om geven! Is het niet Lise Lucet?

2) C moa, bedankt voor de details die ik verdedig.

Opmerkingen over het bed: hij sprak over € 500... voor de installatie, dus gedurende de levensduur van het offshore platform.

Neem me niet kwalijk, maar zelfs met de inburgeringsstudie en de logistiek is het heel erg duur om voor een bed te betalen (vooral gezien zijn gezicht: het was een bank in vrachtstijl uit de jaren 60). Ik denk dat het veel te veel in rekening wordt gebracht in vergelijking met de inkomsten van olietankers.

In dezelfde logica wed ik dat Schlumberger de prijzen van zijn boorkoppen heeft verhoogd met de stijging van ruwe olie: we definiëren de verkoopprijzen niet langer in relatie tot de kostprijs maar tot een bedrijfswinst van het genoemde product.

Persoonlijk noem ik het oplichterij... anderen zullen het "kapitalisme" noemen...

Misschien heb je het antwoord in gedachten?

ps: c moa, marge van 2% is natuurlijk onwaar (ze spraken over 20 tot 50% in het rapport over voeding), daarentegen is een NETTO resultaat voor aandeelhouders van 2% van de omzet aannemelijk en zelfs goed!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par C moa » 09/10/08, 12:25

Christophe schreef:1) Hoe komt het volgens c moa precies dat supermarkten in dit geval recordwinsten maken als wij MINDER inkopen?
Het is heel simpel, tussen het moment dat de yoghurt de fabriek verlaat en het moment dat hij in het schap komt, is het door een hele reeks tussenpersonen gegaan die allemaal tot de grote distributie behoren en allemaal hun marge maken. Dus de winkel maakt een goede marge van 1 of 2%, maar kocht dit product van het regionale centrale inkoopbureau, dat het zelf kocht van het nationale centrale inkoopbureau, die het kocht van het Zwitserse centrale kantoor. ..
Het is u vast opgevallen dat bij elke demonstratie de boeren het buitensporige aantal tussenpersonen aan de kaak stellen. Toch zijn het net vliegende schotels en intelligente vrouwen, iedereen praat erover maar niemand heeft het ooit gezien.
Een ander punt waar ze veel cirkels maken. Als je een salade koopt, betaal je deze meteen robijn op de nagel anders blijft hij in de salademand. Nou, ze betalen hun leveranciers op 90 of zelfs 120 dagen. Stel je de cashflow voor die hen maakt!!! Geen wonder dat ze allemaal in-house creditcards hebben gemaakt die ze ook veel besparen.
En dan verkopen ze reizen, sieraden, kaartjes voor shows...
Ik zou graag de CA van het food en non-food gedeelte van een supermarkt willen weten! Als kk1 de info heeft?
mij ook en vooral het onderdeel "directe verkoop aan klanten" in hun resultaten, het mag niet zwaar wegen tegen de activiteiten van "handel" en "bankieren".

En het voedsel dat na al deze trivialiteiten gaat... dus, in plaats van ze te verminderen of te elimineren, wat denk je dat de meeste huishoudens doen? Ze comprimeren het FOOD-budget en kopen steeds meer EERSTE PRIJS JUNKVOEDSEL om hun nutteloze technologische rotzooi te blijven kopen!
Je hebt gelijk, maar helaas is het een keuze van CON-adder.

2) C moa, bedankt voor de details die ik verdedig.

Opmerkingen over het bed: hij sprak over € 500... voor de installatie, dus gedurende de levensduur van het offshore platform.

Neem me niet kwalijk, maar zelfs met de inburgeringsstudie en de logistiek is het heel erg duur om voor een bed te betalen (vooral gezien zijn gezicht: het was een bank in vrachtstijl uit de jaren 60). Ik denk dat het veel te veel in rekening wordt gebracht in vergelijking met de inkomsten van olietankers.
Ik weet het, dank je, een paar maanden geleden was het mijn bed : Lol:

Zeg zo, ik vind het te overdreven, ik denk dat de verslaggever het verkeerd heeft begrepen, naar mijn mening moesten ze de rekening voor de woonruimte delen door het aantal bedden. Zo vind je er de slaapkamers, de gemeenschappelijke ruimtes (bioscoopzalen, fitnessruimte, bar...), de kantoren en alle nutsvoorzieningen (elektriciteitsopwekking, drinkwater...).
In dezelfde logica wed ik dat Schlumberger de prijzen van zijn boorkoppen heeft verhoogd met de stijging van ruwe olie: we definiëren de verkoopprijzen niet langer in relatie tot de kostprijs maar tot een bedrijfswinst van het genoemde product.

Persoonlijk noem ik het oplichterij... anderen zullen het "kapitalisme" noemen...

Misschien heb je het antwoord in gedachten?
Schlumberger speelt, net als de andere leveranciers (putkoppen, pijpen, turbines, kranen, drijvers, vleeshandelaren, enz.), in op de eisen van oliemaatschappijen. Het is de wet van vraag en aanbod, dus op dit moment bevinden ze zich in een goede positie om hun prijzen op te leggen (de meeste boorschepen hebben bestellingen twee jaar eerder dan gepland).
Tegen hun wil, toen de tankers het goede deel hadden, gaven ze ze geen cadeau!!!

ps: c moa, marge van 2% is natuurlijk onwaar (ze spraken over 20 tot 50% in het rapport over voeding), daarentegen is een NETTO resultaat voor aandeelhouders van 2% van de omzet aannemelijk en zelfs goed!
De marge van 2% hoorde ik niet lang geleden (ik denk dat het de baas was van super U of Leclerc) en hij drong er zo op aan dat het me opviel. Anders is 2% van de omzet ronduit enorm (het is erger dan de CE van EDF).

Helaas, zoals je al zei, is het een zeer ondoorzichtige omgeving, dus we zullen nooit echt de waarheid achterhalen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par bham » 09/10/08, 14:25

Christophe schreef:
bham schreef:Bedankt voor de info, ik heb het opgezocht.
Voor je laatste opmerking ja ik ben met je mee maar wie zegt dalende koopkracht zegt minder aankoop en dus minder verkoop ; Volg me ? : Cheesy:


1) Hoe komt het volgens c moa precies dat supermarkten in dit geval recordwinsten maken als wij MINDER inkopen?


Om over voeding maar te zwijgen: supermarkten hebben hun marges al naar boven bijgesteld tijdens de omschakeling naar de €, ze hebben toen geprofiteerd van de vaagheid van de vergelijkende €/FF om te doen wat ze wilden.
Ik denk dat het feit van minder kopen vooral sinds dit jaar een grotere bevolking treft, gezien de toename van veel uitgavenposten, koolwaterstofbrandstoffen/verwarming in het achterhoofd; veel mensen hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, anderen, psychisch getroffen door deze forse stijgingen, beperken hun verlangen om te consumeren.
Dus ik denk dat recordwinsten nu achterhaald zijn; om ze te vinden, moet je ofwel je marge verlagen om in grotere hoeveelheden te verkopen (zie de "drie items voor de prijs van 2", "grote volumes", enz.) operaties, of hopen dat de groei en het vertrouwen terugkeren als ze dat willen dezelfde marges behouden.
Christophe schreef:... en dat elk huishouden nu 2 flatscreens heeft, meerdere ipods/mp3-spelers (of equivalent), 3 of 4 mobiele abonnementen met de NIEUWE MODIEUZE LAPTOPS VOORAL OM JE NIET TE schamen VOOR VRIENDEN OF VRIENDEN, meerdere pc's. .. en al deze apparaten worden HEEL HEEL vaak vernieuwd...[/b]

+1 maar misschien gaan we terug naar de basis! : Lol:

Christophe schreef:
In deze logica: ...en we ruïneren ons platteland/boeren (hergroeperen in een geautomatiseerde en sterk gemechaniseerde mega-boerderij om aan de verplichte lage kosten te voldoen)...

Ik weet niet zeker of de megaboerderijen ... zijn opgericht om te reageren op lage kosten; Ik denk dat het meer te maken heeft met de verwachte winsten en het potentieel voor Europese subsidies, ...met de zegen van de gifmengers / pesticidenfabrikanten. :onheil:
Christophe schreef:Opmerkingen over het bed: hij sprak over € 500... voor de installatie, dus gedurende de levensduur van het offshore platform.
Neem me niet kwalijk, maar zelfs met de inburgeringsstudie en de logistiek is het heel erg duur om voor een bed te betalen (vooral gezien zijn gezicht: het was een bank in vrachtstijl uit de jaren 60). Ik denk dat het veel te veel in rekening wordt gebracht in vergelijking met de inkomsten van olietankers.

Ja, ik begreep het ook niet helemaal, het is alsof de man op het booreiland er alles aan deed om ons medelijden te laten krijgen met de arme oliemannen; hij richtte zich ook op RVS/chroom pijpen die een fortuin waard zijn...
Christophe schreef:Volgens dezelfde logica wed ik dat Schlumberger de prijzen van zijn boorkoppen heeft verhoogd met de toename van ruwe olie: wij definieert de verkoopprijzen niet langer in relatie tot de kostprijs maar tot een bedrijfswinst van het genoemde product.
Persoonlijk noem ik het oplichterij... anderen zullen het "kapitalisme" noemen...

Dit is helaas waar en steeds meer.

Persoonlijk hield ik erg van de tussenkomst van Jean Ziegler (om 1:12 in de video) die winstmaximalisatie veroordeelt, vertelt over Zwitserse bankiers die bijdragen aan het Internationale Rode Kruis om de slachtoffers die ze zelf creëren te helpen, pleit voor de classificatie van basisvoedsel als publieke goederen, zodat er niet langer over gespeculeerd kan worden, vertelt ons dat de FAO stelt dat de wereldlandbouw 12 miljard mensen kan voeden, d.w.z. het dubbele van de huidige bevolking en dat bijgevolg voor hem een ​​kind wordt vermoord dat vandaag honger lijdt. Deze meneer lijkt me goed.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Koopkracht, de profiteurs van de crisis




par C moa » 09/10/08, 15:11

bham schreef:
Christophe schreef:Opmerkingen over het bed: hij sprak over € 500... voor de installatie, dus gedurende de levensduur van het offshore platform.
Neem me niet kwalijk, maar zelfs met de inburgeringsstudie en de logistiek is het heel erg duur om voor een bed te betalen (vooral gezien zijn gezicht: het was een bank in vrachtstijl uit de jaren 60). Ik denk dat het veel te veel in rekening wordt gebracht in vergelijking met de inkomsten van olietankers.

Ja, ik begreep het ook niet helemaal, het is alsof de man op het booreiland er alles aan deed om ons medelijden te laten krijgen met de arme oliemannen; hij richtte zich ook op RVS/chroom pijpen die een fortuin waard zijn...
Het is duidelijk dat u niet moet huilen om olietankers, maar het is in uw belang om sterke ruggen te hebben als u 30% meer neemt op de initiële bouwprijs, alleen vanwege de stijging van de grondstoffen....

Wist je trouwens: : Lol:
Wist je dat ?? De 4-5 grote private oliemaatschappijen (Exxon, Chevron, BP, TOTAL, Shell) vertegenwoordigen slechts 12% van de wereldolieproductie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 09/10/08, 15:18

Toch zijn het net vliegende schotels en intelligente vrouwen, iedereen praat erover maar niemand heeft het ooit gezien.


.........Ha goed ????? Ik wist niet dat het hebben van mannelijke eigenschappen je slim maakte.. ik ga snel een paar laten transplanteren : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten