Vervuiling van EM golven: klacht tegen een relais-antenne!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Vervuiling van EM golven: klacht tegen een relais-antenne!




par Christophe » 17/09/08, 17:19

Een strafrechtelijke klacht richt zich tegen Bouygues Telecom
NOUVELOBS.COM | 17.09.2008 | 16: 44

Een familie uit Chevreuse, in de Yvelines, koppelt de gezondheidsproblemen van twee jonge meisjes aan de aanwezigheid, niet ver van het huis, van een relaisantenne voor mobiele telefoons. Ze diende een klacht in.

Voor het eerst in Frankrijk werd op woensdag 17 september 's middags een strafrechtelijke klacht (lees de belangrijkste uittreksels uit de klacht) ingediend, rechtstreeks gericht tegen een gsm-operator, wegens "toediening van een schadelijke stof".
De door Bouygues Telecom geplaatste relaisantenne in de wijk Rhodon, in Chevreuse (Yvelines), zou volgens de familie verantwoordelijk zijn voor de verslechtering van de gezondheidstoestand van Caroline en Juliette Roeland, twee tweelingen van 17 jaar oud. "Voor het eerst hebben we een medisch attest dat gezondheidsproblemen koppelt aan de aanwezigheid van een gsm-antenne“, legt Me Richard Forget uit, advocaat van de familie Roeland.
Gedateerd 28 november 2006, bevestigt het eerste certificaat, dat Juliette betreft, dat "de hartaandoeningen die (het jonge meisje) vertoont waarschijnlijk verband houden met de promiscuïteit van een gsm-antenne - of verergerd worden door deze promiscuïteit". Het tweede certificaat, geschreven op 29 mei 2007, stelt vast dat "de problemen van mevrouw Caroline Roeland waarschijnlijk worden geaccentueerd of zelfs uitgelokt door de aanwezigheid van magnetische velden in de buurt van relaisantennes".
De familie staat niet alleen in haar strijd, bovendien werd in 2000 een groot deel van de Rhodon-wijk gemobiliseerd, toen ze op de hoogte waren van het project van Bouygues om een ​​relaisantenne te installeren op een torentje in de tuin van 'een particulier. De aas. Ondanks het verzet van de burgemeester zelf begon de antenne in 2003 uit te zenden.

Dit is waar de problemen zijn ontstaan. De twee jonge meisjes begonnen met tachycardie, waarbij hun hartslag in rust tussen de 120 en 130 slagen per minuut vertoonde. "Mijn dochters waren buiten adem, zelfs als ze de trap op gingen", legt Justine en Caroline's moeder uit. "We gingen naar een eerste cardioloog, maar de enige oplossing die hij ons aanbood, was het toedienen van bètablokkers aan mijn dochters, zonder op zoek te gaan naar de oorzaken van hun aandoeningen. We gingen daarom naar een tweede cardioloog. kantoor, legde ik hem uit dat we in de buurt van een relaisantenne woonden, hij stond op, keek me aan met een krijgshaftige blik en zei: 'Zoek niet verder, we hebben ontdekt waar het probleem was' ".

Bouygues Telecom: "Antennes zijn niet gevaarlijk"

Gecontacteerd door de Nouvel Observateur, het hoofd externe relaties van Bouygues Telecom, Florence Curvale, veegt deze mogelijkheid in de wacht: "De relaisantennes zijn niet gevaarlijk voor de gezondheid van de lokale bewoners. Tot op heden hebben alle groepen deskundigen geraadpleegd door de gezondheidsautoriteiten in Frankrijk en het buitenland komen tot dezelfde conclusies over relaisantennes: "Geen van de 200 studies die tot nu toe zijn uitgevoerd, wijst op een gevaar van de mobiele telefoon voor de gezondheid".


http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... lecom.html

Ik ben een beetje verbaasd dat dit een primeur is!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/10/08, 20:10

Vandaag viel het vonnis: Bouygues heeft enkele weken de tijd om de antenne te ontmantelen (maar ze gaan waarschijnlijk in beroep)

Ik denk dat de wet nog steeds geldig is, dus als je twijfelt, vraag dan gratis metingen aan bij de operator!

Hier is een voorbeeld van meten: https://www.econologie.info/share/partag ... Mgttn4.pdf
Dernière édition par Christophe de 28 / 03 / 15, 10: 20, 2 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 02/10/08, 13:16

Hallo,
Als het een relais voor mobiele telefonie was, heb je je voor de gek gehouden: geen meting in de betreffende frequenties!

"0,1802 HF 0,0900 87,00 966 keer lager
26,6564 HF 0,0431 28,00 649 keer minder
91,8672 FM 0,1692 28,00 166 keer minder
92,2782 FM 0,0326 28,00 859 keer minder"

Geen meting rond 2.45GHz!

Toevoeging: inderdaad, je bent genaaid als een blauwe plek:
"Zenders: GSM/UMTS" dus ze hadden metingen moeten doen in de GSM-banden
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/02/09, 18:15

Vervolg en einde?

De ontmanteling van een relaisantenne voor het eerst bevestigd in hoger beroep

Het Hof van Beroep van Versailles beval de ontmanteling op straffe van een antenne die door Bouygues Télécom in de buitenwijken van Lyon was geïnstalleerd, evenals de betaling van 7.000 euro schadevergoeding aan drie echtparen.

Het Hof van Beroep van Versailles bevestigde woensdag 4 februari de veroordeling van Bouygues Telecom tot de ontmanteling, op straffe van een relaisantenne voor mobiele telefoons in Tassin-La-demi-Lune, in de buitenwijken van Lyon, evenals de betaling van 7.000 euro schadevergoeding.

Dit is het eerste bevestiging, in hoger beroep, van een besluit tot ontmanteling van een relaisantenne op verzoek van omwonenden.

In beslag genomen door drie koppels wegens "abnormale buurtverstoring", had de tribunal de grande instance van Nanterre de operator op 18 september al veroordeeld tot het ontmantelen van de betreffende relaisantenne in naam van het "voorzorgsprincipe". De TGI had ook de betaling van 3.000 euro bevolen aan de drie koppels, bewoners van de beschuldigde antenne.

Bouygues Télécom ging vervolgens in beroep tegen dit vonnis, met name overwegende dat het gezondheidsrisico van de relaisantennes niet wetenschappelijk bewezen is.

Een "ernstige en redelijke" onzekerheid

Het Hof van Beroep van zijn kant was van mening dat op dit moment "geen enkel element het mogelijk maakt om de impact op de volksgezondheid van de blootstelling van mensen aan elektromagnetische golven of velden "die door de antennes worden geproduceerd, definitief uit te sluiten.
Dus zelfs "als de realisatie van het risico hypothetisch blijft, blijkt uit het lezen van de wetenschappelijke bijdragen en publicaties die tijdens de debatten zijn geproduceerd en de uiteenlopende wetgevende standpunten tussen de landen, dat de onzekerheid over de onschadelijkheid van een blootstelling aan de uitgezonden golven door relaisantennes blijft en dat het als serieus en redelijk kan worden omschreven".

Verenigingen en omwonenden die zich inzetten tegen mobiele telefoniebedrijven vragen de Staat om de zendvermogensnormen voor relaisantennes aan te passen. Verschillende wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat de huidige normen slechts gedeeltelijk beschermen tegen de effecten van elektromagnetische golven, waarvan de drempels toch gereguleerd zijn.


http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... fois_.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
DELAIR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 31/10/07, 15:51
Plaats: CHATEAUBOUDUN




par DELAIR » 05/02/09, 12:27

Gaan we naar een geval van het asbesttype?

Zijn we daar?
8)
0 x
de mannen gaan het woud voor, de woestijnen volgen hen "CHATEAUBRIANT
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 05/04/09, 19:49

Hier is een artikel dat betrekking heeft op een studie over relaisantennes. In feite is de maximale blootstelling aan straling niet wanneer u dichter bij genoemde antennes bent!

http://www.lesnumeriques.com/news_id-8360.html
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 06/04/09, 21:25

Merk ook op dat hoe minder antennes er zijn, hoe meer vermogen ze in het algemeen moeten vergroten.

Het zou beter zijn om te eisen dat 4G-telefoons geen snelheidsverhoging hebben (de verbetering van 4G kan naar wens worden gebruikt om de snelheid te verhogen of het vermogen te verminderen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 05/05/09, 22:17

Als je dat wordt verteld met GSM-golven, wordt het heet !!!

: Lol:

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... ecole.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 28/09/09, 04:02

goedenavond

vele studies, proeven, stralingsmetingen, ontmanteling van antennes, enz...

maar wat is precies het stralingsniveau, voor de metingen op redelijke afstand van de relaisantenne, als we het vergelijken met de mobiele telefoon die we tegen onze oren hebben.

het vermogen is zeker veel lager, maar de afstand tot ons lichaam is veel kleiner, ik zou zelfs zeggen dat het meestal gelijmd is...

hoe zit het met radars langs de weg die in een zeer precieze richting uitzenden: ik denk niet aan automobilisten maar aan omwonenden die in de uitlijning wonen... radars, civiel of militair, op roterende antennes, die uitzenden met veel grotere krachten en veel gerichter dan GSM-relaisantennes....

de lijst is lang en niet volledig!

het eerste effect dat deze elektromagnetische velden moeten produceren, is vergelijkbaar met die van een magnetron, dat wil zeggen koken op een diepte van 2 tot 3 cm. als een relaisantenne een schadelijke werking heeft, moet deze zich daarom niet op een specifiek deel van het menselijk lichaam bevinden, maar in het algemeen! Wanneer er echter problemen zijn geweest met relaisantennes, is er sprake van relatief lokale aandoeningen op de lichamen ...

de operators moeten, nadat ze hun relaisantennes hebben geïnstalleerd, een tijd zonder emissie laten verstrijken om te zien of de psychologische impact niet voldoende is om stoornissen te veroorzaken bij bepaalde "patiënten" die ongeduldig zijn om de strijd aan te gaan met de operators.

jeff
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 28/09/09, 10:41

Hallo,

En wat te denken van de grootste relaisantennes ter wereld:
De Eiffeltoren!
Gaan we die ook demonteren??

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten