Het ergste van het komende financiële crisis?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Het ergste van het komende financiële crisis?




par martien007 » 17/09/08, 11:31

Dit is wat DSK - onze - baas van het IMF denkt:

Het ergste van de financiële crisis moet misschien nog komen, zegt DSK
Reuters - 21 minuten geleden

JEDDAH (Reuters) - Het ergste van de financiële crisis moet misschien nog komen en andere grote namen in de financiële wereld zouden binnenkort in de problemen kunnen komen, zei Dominique Strauss-Kahn, algemeen directeur van het Internationaal Monetair Fonds (IMF).

"De wortels van de crisis zijn bekend, het is de daling van de vastgoedprijzen. Maar de gevolgen voor sommige financiële instellingen liggen nog voor ons. We mogen verwachten dat er de komende weken en maanden nog andere groepen in moeilijke situaties zullen zijn.', zei hij tegen verslaggevers.

Dominique Strauss-Kahn, die uit een vergadering kwam met ministers van Financiën en bankiers uit de Golfstaten, sprak uren na de redding van AIG door de Amerikaanse Federal Reserve en twee dagen na het faillissement van Lehman Brothers.

De algemeen directeur van het IMF bevestigde de prognose van de instelling door dat te zeggen de financiële crisis zou 1.000 miljard dollar kosten.

Hij zei echter dat de wereldeconomie veerkracht toonde en voegde eraan toe dat deze volgend jaar zou moeten herstellen.

Daliah Merzaban en Souhail Karam, Franse versie Benoit Van Overstraeten
0 x
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 17/09/08, 11:40

Hallo, ik zei gisteren net tegen mijn collega's op het werk dat ik de indruk had dat het ergste nog moest komen en toen ik thuiskwam, vertelde mijn vrouw me dat Amerikaanse banken hun schoffel aan het breken waren....
Ik voel me er zo rot over!!

volgen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 17/09/08, 11:42

Het ergste van de financiële crisis moet misschien nog komen, zegt DSK


Misschien = hij wordt niet te nat...
Denkt hij dat hij Nostradamus is?
0 x
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 17/09/08, 11:56

Christophe schreef:
Het ergste van de financiële crisis moet misschien nog komen, zegt DSK


Misschien = hij wordt niet te nat...
Denkt hij dat hij Nostradamus is?

Ja, eigenlijk kan het hem niet schelen; hij heeft een ENORM salaris en dat raakt hij ondanks de crisis niet kwijt. Ik heb het ergens genoteerd, dat van Sarko, het is een klein minimumloon hiernaast.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 17/09/08, 12:06

Ik kom mezelf tegen dat hij meer verdient dan Sarko...

Deze jongens zitten in een krom systeem en ze zullen er alles aan doen om het nog gammel te houden...nou ja, het zijn vooral hun privileges die ze willen behouden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/09/08, 14:17

Christophe schreef:Ik kom mezelf tegen dat hij meer verdient dan Sarko...

Deze jongens zitten in een krom systeem en ze zullen er alles aan doen om het nog gammel te houden...nou ja, het zijn vooral hun privileges die ze willen behouden!


Nou, het was Sarko die hem aanspoorde om naar het IMF te gaan...
Ik denk niet dat hij dit deed om van DSK af te komen, maar eerder om iets terug te krijgen...

FYI, Het salaris van DSK bij het IMF is € 80/maand... :onheil:
Kandidaten stonden te trappelen... :schok:

Inderdaad, DSK wordt niet nat, het ergste moet nog komen, als het tenminste het ongedierte kan elimineren dat de oorzaak is...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79135
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 17/09/08, 14:27

Maar we geven niet om zijn salaris, we vertellen je... hem of een ander, het is hetzelfde... Nu, aangezien je het over deeg hebt: € 80 per maand verdienen Ik hoop alleen dat hij thuis 000 m² aan PV-panelen heeft en een huis zonder uitstoot :) We mogen dromen, hè?

Wij de "armen" moeten een aanzienlijk % van ons inkomen voor de planeet investeren, maar dat doen ze niet, ze zijn boven alles...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 17/09/08, 14:49

Christophe schreef:Maar we geven niet om zijn salaris, we vertellen je... hem of een ander, het is hetzelfde... Nu, aangezien je het over deeg hebt: € 80 per maand verdienen Ik hoop alleen dat hij thuis 000 m² aan PV-panelen heeft en een huis zonder uitstoot :) We mogen dromen, hè?

Wij de "armen" moeten een aanzienlijk % van ons inkomen voor de planeet investeren, maar dat doen ze niet, ze zijn boven alles...


Nou, gelukkig zet je arm tussen aanhalingstekens, wat zouden de Indianen aan beide kanten van de planeet denken? :? Om er maar een paar te noemen natuurlijk...

De vraag die we ons moeten stellen is: "Hoe kunnen we accepteren dat een mens maandelijks 8 x het jaarsalaris verdient van een soort Europese middenklasse, laag niveau?"

Ik had de pech om met ze om te gaan, ze zijn GRIJS, hun enige zorg is geld, ze praten er van nacht tot ochtend over...

Dingen moeten dus veranderen, omdat ze ondraaglijk zijn voor normale mensen, die geven om de naaste en de planeet.....

Met de groeten van Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars




par martien007 » 26/09/08, 15:19

Het wordt er niet beter op, ondanks wat Amerikaanse leiders ons vertellen:

AFP de 26 / 09 / 2008 15h08

De financiële crisis vertoont tekenen van verergering


De financiële crisis zorgde vrijdag voor nieuwe tekenen van verergering met de sluiting van de Amerikaanse bank Washington Mutual, terwijl de bezorgdheid op de markten groeide over het uitblijven van vooruitgang met het Amerikaanse reddingsplan.

Nog een teken van spanning: verschillende grote centrale banken kondigden vrijdagochtend tegelijkertijd nieuwe maatregelen aan om gemakkelijker liquiditeit tussen hen uit te wisselen om hun respectieve banksystemen te bevoorraden.

Washington Mutual, waarvan bekend was dat het in moeilijkheden verkeerde, werd donderdagavond gesloten door de Amerikaanse autoriteiten die besloten een deel van hun activiteiten te laten uitkopen door JP Morgan Chase. "WaMu", gevestigd in Seattle (West), was qua activa de zesde Amerikaanse bank. Het is vooral getroffen door de crisis in de woningsector.

Na Azië zitten de Europese beurzen weer in de lift
lees verder Ook de financiële markten leven voort op het ritme van de onderhandelingen over het bankenreddingsplan tussen de Amerikaanse regering en de Democratische meerderheid in het Congres. Terwijl een akkoord donderdag overdag dichtbij leek, was het pessimisme 's avonds in Washington op zijn plaats. Daardoor begonnen de beurzen, die de dag ervoor nog fors waren gestegen, vrijdagochtend in Azië en Europa weer te dalen.

Londen, dat de dag ervoor met 1,99% was gestegen, verloor vrijdag 1,07%. Evenzo daalde de Parijse CAC-40 1% na een spectaculaire stijging van 2,73% op donderdag. In Tokio sloot de Nikkei vrijdag 0,94% lager. De Amerikaanse markten hadden geen tijd gehad om te reageren op de impasse in de politieke onderhandelingen in Washington. De Dow Jones-index eindigde donderdag op een forse stijging van 1,82%.

De voorzitter van de bankcommissie van de Senaat, Democraat Christopher Dodd, maakte donderdag bekend dat de twee partijen in het Congres "een fundamenteel akkoord over een reeks principes" hebben bereikt. Maar er is nog niets concreets aangekondigd.

"Ik denk dat we uiteindelijk een akkoord zullen hebben, maar er is nog werk aan de winkel", zei de democratische presidentskandidaat Barack Obama. Hij sprak na een uitzonderlijke ontmoeting in het Witte Huis met president George W. Bush en de Republikeinse kandidaat John McCain. Deze bijeenkomst heeft niet de verwachte resultaten opgeleverd.

Zwaaiend met de risico's van een algemene crisis, dringen de Republikeinen aan om het huidige plan van minister van Financiën Henry Paulson over te nemen, dat erop gericht is de banken met behulp van overheidsgeld van hun ergste schulden te verlossen. De Democraten willen het begeleiden met maatregelen om huishoudens te helpen.

Vrijdagochtend kondigden de Amerikaanse Federal Reserve, de Europese Centrale Bank en hun Britse en Zwitserse tegenhangers een verlenging aan van hun uitzonderlijke overeenkomsten, bekend als "swap", die ze hadden gesloten om de crisis het hoofd te bieden.

Zo kunnen enkele miljarden extra dollars circuleren om de banken te ontlasten die niet de middelen kunnen vinden die nodig zijn om hun rekeningen elke dag te vervolledigen.

Op de interbancaire markt zijn de tarieven inderdaad al enkele dagen fors gestegen, wat een weerspiegeling is van de wijdverbreide bezorgdheid en waardoor geld duurder wordt voor de banken.

In Europa ging de aandacht uit naar de grote Belgisch-Nederlandse bank- en verzekeringsgroep Fortis, al dagen onderwerp van geruchten en waarvan de koers fors daalde. Aan het eind van de ochtend zou de groep een persconferentie houden.

Donderdagavond vroeg de Franse president Nicolas Sarkozy om "het hele wereldwijde financiële en monetaire systeem te herzien, zoals we deden in Bretton-Woods na de Tweede Wereldoorlog" en sprak hij zich uit voor strengere regulering van de banksector.


Is het binnenkort voor Europa? het begint bij de Fortis bank, de anderen zouden moeten volgen.
0 x
Zenuwachtig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 13/07/08, 16:14
Plaats: Essonne, Frankrijk

de grens van de crisis >> 1000 miljard $




par Zenuwachtig » 26/09/08, 15:36

Het ergste moet nog komen
hier is een benadering om te schatten wat we nog te raken hebben

De VS leeft al tientallen jaren op krediet
over de ruggen van de rest van de wereld.
vastgoedprijzen zijn torenhoog
100 per maand verdienen elke Amerikaanse burger heeft 110 uitgegeven aan zijn levensstijl, zijn 4x4, zijn accommodatie.
behalve dat niemand wil lenen aan een valuta die de drukpers trekt en waarvan de economie, met name onroerend goed, de G breekt.

Er barst niet alleen de financiële zeepbel in onroerend goed, maar ook de bubbels van creditcards, andere onbetaalde kredieten, onbetaalde schulden van degenen die hun baan verliezen vanwege de economische crisis, enz.

Kortom, de 1000 miljard $ wordt overschreden
dit is slechts een klein deel van wat de VS de afgelopen 20 jaar heeft geleend (tel een paar honderd miljard $ / jaar over minimaal 20 jaar)

Omdat ze niet of zo in apengeld gaan betalen, nou, de geldschieters, Aziaten, Europeanen enz. zullen uit hun zak gaan. Deze geldschieters hebben zelf geleend van hun bevolking en daar beginnen we de woorden van Sarko gisteren in Toulon te begrijpen: we zullen beschermen enz. Want zeker, onze Franse banken hebben geen subprime uitgeleend aan de Fransen, maar hoeveel hebben ze toegezegd aan andere Amerikaanse of Britse of zelfs Belgische banken die ze in handen hebben gekregen door ze te mengen met junk bonds?

op het eerste gezicht niet teveel, maar staat de cursor aan de rechterkant van de limiet? het landbouwkrediet van hier is bijna 10 miljard euro en het heeft al 2 kapitaalverhogingen moeten doorvoeren om niet te zinken
Volgen ...
0 x
Stop co2 - Houtskeletbouw BBC
- warmtepomp zorgeloze werking sinds 2010

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten