Recessie = dalende vraag naar olie

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Recessie = dalende vraag naar olie




par jean63 » 23/01/08, 17:33

Wat als de in de VS aangekondigde recessie leidde tot een daling van de vraag naar olie en ook tot de prijs van een vat?

Angst voor recessie heeft ook gevolgen voor olie
MET OLIE VERLAAGDE OLIECURSUSSEN
NEW YORK / LONDON (Reuters) - Oliefutures zijn woensdag gedaald na de aandelenmarkten, de angst voor een recessie in de Verenigde Staten en meer in het algemeen voor een wereldwijde economische vertraging die onheilspellend is voor de vraag naar zwart goud.

De groeivooruitzichten voor Amerikaanse aandelen - de statistieken worden donderdag bekendgemaakt - wegen ook op de ruwe prijzen.

Het contract van maart voor Amerikaanse ruwe olie verliest 1,66% tot 87,73 dollar, terwijl hetzelfde contract voor Brent 1,14% daalt tot 87,44 dollar.

Analisten die door Reuters zijn ondervraagd, verwachten een stijging van de voorraad ruwe olie met 2,1 miljoen vaten in de week tot 18 januari, een stijging van de voorraad benzine met 1,4 miljoen vaten en een daling van de voorraden met 100.000 vaten destillaten.

De markt wacht ook op de OPEC-vergadering van 1 februari en moet zich aanpassen aan uiteenlopende verklaringen. Nigeria zou daarom een ​​verhoging van de OPEC-productie steunen, zolang het dient om de markt te stabiliseren, zei de Nigeriaanse president Umaru Yar'Adua woensdag. Maar andere leden van de OPEC achten een productieverhoging absoluut niet nodig, vooral gezien een seizoensgebonden daling van de vraag in het tweede kwartaal.

Analisten zijn ook van mening dat de huidige prijsdaling en de angst voor recessie, die hand in hand gaan, niet pleiten voor een productiestijging.

Wilfrid Exbrayat

bron: http://www.boursorama.com/infos/actuali ... ws=5064527
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/01/08, 17:37

Shit ... niet goed voor de econologie een lage ruwe prijs ... nu zegt recessie ook verlies van koopkracht ...

Het gaat erom hoeveel olie je kunt betalen ... niet de absolute prijs ... toch?

Ik hoop in ieder geval dat een te grote val geen EnR-projecten zal laten vallen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 23/01/08, 17:55

Ja, maar dat is slechts tijdelijk ... het is hoesten op de schaal van de enorme toename die olie zal ervaren, een stijging die al aan de gang is ...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 23/01/08, 18:08

Nou, ik zou niet zo optimistisch zijn: een prijsdaling van een paar maanden zou genoeg zijn om bepaalde projecten te begraven ...

U weet hoe bankiers "denken" ...

Als het nog niet is gebeurd, kijk dan naar het rapport van de HML ecolo German van Arte ... ze stonden om deze reden even op de grens van de breuk van het project ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 24/01/08, 13:11

Ik denk dat ik dit rapport heb gezien, met isolatiematerialen en een houtketel (mijn geheugen is misschien niet betrouwbaar ...). in ieder geval, nu in Frankrijk, wordt HQE-constructie aanbevolen, wat Capt_Maloche zou moeten behagen!

Bankiers zijn niet zo dom, ze gebruiken dit voorwendsel soms om zich los te maken van projecten die hen om andere redenen belemmeren. Alle bankiers weten dat het op de middellange / lange termijn goed is om te beginnen met hernieuwbare energiebronnen en energiebesparing.
: Idee:
@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/01/08, 22:51

Remundo schreef:Ik denk dat ik dit rapport heb gezien, met isolatiematerialen en een houtketel (mijn geheugen is misschien niet betrouwbaar ...). in ieder geval, nu in Frankrijk, wordt HQE-constructie aanbevolen, wat Capt_Maloche zou moeten behagen!

Bankiers zijn niet zo dom, ze gebruiken dit voorwendsel soms om zich los te maken van projecten die hen om andere redenen belemmeren. Alle bankiers weten dat het op de middellange / lange termijn goed is om te beginnen met hernieuwbare energiebronnen en energiebesparing.
: Idee:
@+

Op zoek naar "nieuws", ik denk dat ik het adres heb opgegeven, maar de video is niet hersteld ...
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/12/08, 11:52

klein opgraven van post, zeer actueel.
de recessie is hier kennelijk en het vat is gevallen.

maar hoe zit het met het wereldwijde olieverbruik sinds augustus? Ik vond niet veel beton op het net (met cijfers zoals ik ze leuk vind)
is het verbruik eigenlijk gedaald? en hoe veel?
Ik vraag om te zien.

het enige dat ik heb gevonden is het IEA-rapport van 5 december, dat voornamelijk een prospectief is en me niets vertelde over de afgelopen 4 maanden.
dat gezegd hebbende, voorspelt het IEA dat de wereldwijde vraag dat niet zal doen augmenter slechts 1.2% per jaar tot 2013 in plaats van 1.6% eerder voorspeld :!: big deal. deze vermeerdering van de wereldwijde vraag, bestaande uit een stijging van ongeveer 3% uit niet-OESO-landen terwijl de vraag uit OESO-landen wordt verwacht afname met 0.4% :!: wat een revolutie!

als iemand de cijfers van het wereldverbruik van de afgelopen 4 maanden vindt, zou het interessant zijn, maar het is een veilige gok dat de variatie klein is in vergelijking met vorig jaar.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/12/08, 14:00

Dirk Pitt schreef:de recessie is hier kennelijk en het vat is gevallen.


Recessie?

Volgens de verkoopcijfers van de lafayettes-galerij: + 10% vergeleken met 2007 in november en + 15 tot + 20% verwacht in december.

De telethon van € 95 miljoen kwam ook niet uit de lucht vallen.
Ik verwachtte dat de telethon een grote klap zou krijgen ... het is niets ... Ik weet niet hoeveel het was in 2007 (ct + 100 miljoen € denk ik), dus de daling is licht. ..

Zo veel beter !! Maar zouden de media dan tegen ons liegen? : Cheesy:

Zouden ze chronisch pessimisme zijn? Waarom? Voor wie? De crisis erger maken? Om de algemene onvrede van de Fransen te verergeren? Voor welk einddoel? Dat de Fransen elkaar allemaal haten? Goed gedaan de "bijeenkomst" van sarko ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 08/12/08, 14:18

Christophe schreef:
Dirk Pitt schreef:l

Zouden ze chronisch pessimisme zijn? Waarom? Voor wie? De crisis erger maken? Om de algemene onvrede van de Fransen te verergeren? Voor welk einddoel? Dat de Fransen elkaar allemaal haten? Goed gedaan de "bijeenkomst" van sarko ...

Rhôôôôô, de lelijke constipationist : Lol:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/12/08, 14:34

Ik ben niet zo gek op de complottheorie.

voor het woord "recessie" baseer ik me gewoon op feiten die nu zijn geverifieerd: daling van het BBP gedurende twee opeenvolgende kwartalen.

het is een definitie die de moeite waard is, als het BBP een goede indicator is.

voor aardolie lijkt het erop dat onze verslaving duidelijk niet echt wordt beïnvloed.
het idee van lage elasticiteit van olieverbruik / prijs wordt bevestigd.
zo is het voor drugs, welke prijs je ook gebruikt. als het duur is, kwijl je eroverheen om je dosis te krijgen, maar je hebt het. als het niet duur is, is dat niet de reden waarom je jezelf elke ochtend een overdosis geeft.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten