Sarkozy: de ecologische en economische nieuwe deal

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Sarkozy: de ecologische en economische nieuwe deal




par Christophe » 25/09/07, 20:40

Ik zou het graag willen geloven ... het doet me denken aan de toespraak van Chirac "het huis staat in brand ..." Wat is er sindsdien in Frankrijk gebeurd? Enkele windturbines, E85 en een toename van het olieverbruik ...

Nicolas Sarkozy lanceerde dinsdag een oproep van het VN-platform voor de komst van een "Nieuwe ecologische en economische deal"op planetaire schaal om het onrecht te verhelpen dat de instabiliteit van de wereld voedt.

"Ik wil namens Frankrijk zeggen, ik wil het plechtig en serieus zeggen: er zijn te veel onrechtvaardigheden in de wereld om de wereld te hopen in vrede te leven", verklaarde de Franse president, van wie het de eerste was. toespraak voor de Algemene Vergadering van de VN.


"Ik wil het geweten aanspreken van al diegenen die een verantwoordelijkheid hebben in de zaken van de wereld", vervolgde hij. "Het is een nieuwe geestestoestand die de wereld nodig heeft, het is een echte New Deal op planetaire schaal die nodig is, een ecologische en economische New Deal."

Het verwees naar het pakket economische en sociale maatregelen dat in de vroege jaren dertig door de Amerikaanse president Franklin Delano Roosevelt werd gelanceerd en bleef onder de naam "New Deal" om de Verenigde Staten uit de crisis van 1930 te halen.

"Namens Frankrijk roep ik alle staten op om samen te komen om de nieuwe wereldorde van de XNUMXste eeuw te stichten op basis van het sterke idee dat de gemeenschappelijke goederen van de mensheid onder de verantwoordelijkheid van de hele mensheid moeten worden geplaatst", vervolgde het Franse hoofd van staat.

Hij lanceerde een 'plechtige oproep' bij de Verenigde Naties zodat zij 'zichzelf voorzien van de middelen om ervoor te zorgen dat alle mensen toegang hebben tot vitale hulpbronnen, water, energie, voedsel, medicijnen, tot de kennis' en 'de kwestie van een eerlijkere verdeling van de winsten, van de grondstofhuur "en van de" technologische huren ".

Hij hoopte ook dat de internationale gemeenschap "verder" zou gaan in de strijd tegen corruptie, "waarvan de armsten de belangrijkste slachtoffers zijn".

"Dingen moeten veranderen, mentaliteit moet veranderen, gedrag moet veranderen (...) Het is nu onze verantwoordelijkheid, want morgen is het te laat. Anders zullen we zien dat alle bedreigingen weer de kop opsteken. Naoorlogse mannen dachten van wel opgeroepen, 'voegde hij eraan toe. 'Laten we dit risico niet lichtvaardig nemen.'


Volgend: http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14 ... -37,0.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/09/07, 22:40

Het is een stadium als elk ander in de evolutie van mentaliteit: Rome is niet in één dag gebouwd.

Het is enige tijd geleden dat staten zich realiseerden dat oorlog onnodig en contraproductief was. We evolueren beetje bij beetje.

Bovendien is er een paradox in de mensheid: we waren aan het bonzen evenredig veel meer aan de linkerkant toen we nog maar een paar honderd miljoen op de blauwe planeet woonden.

Hypothese nr.1:
Aangezien er dus in absolute termen meer intelligente mensen zijn, kunnen er enkelen zijn die achter de schermen van de macht zijn aangekomen.

Hypothese nr.2:
(herlees Remy Chauvin) mannen hebben een collectieve intelligentie als mieren. Met 6 miljard kunnen we uiteindelijk slim worden. (dit laatste woord is met opzet in het enkelvoud gelaten)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/09/07, 22:44

Dat is een manier om ernaar te kijken, maar zegt u dat politieke intelligentie bij sarko kwam?

Wat we als econoloog verwachten, zijn concrete feiten ... iets dat economisch iets effectiever is dan bijvoorbeeld subsidies en belastingverminderingen die alleen tot gevolg hebben dat de prijzen van de uitrusting worden opgeblazen. ..

Een ander voorbeeld: Frankrijk blijft verbrandingsovens bouwen (verbranding van composteerbaar afval) in plaats van selectieve sortering te ontwikkelen.

Intelligentie zei je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/09/07, 23:15

Hallo olifant

elephant schreef:Het is enige tijd geleden dat staten zich realiseerden dat oorlog onnodig en contraproductief was. We evolueren beetje bij beetje.

Ik weet niet zeker of de rikanen dit soort berekeningen maken in hun preventieve oorlogen (Irak enz ...). In de Amerikaanse regering zijn er veel die belangen hebben in olie en in de wapenfabrieken ... (Je zag de film 11/09) :onheil:

elephant schreef:Hypothese nr.1:
Aangezien er dus in absolute termen meer intelligente mensen zijn, kunnen er enkelen zijn die achter de schermen van de macht zijn aangekomen.

Ik zou eerder hoger opgeleide mensen hebben gezegd. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/09/07, 23:23

Flytox schreef:Ik zou eerder hoger opgeleide mensen hebben gezegd. : Mrgreen:


+1

En dit vooral dankzij het Net ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 26/09/07, 00:23

"Dingen moeten veranderen, mentaliteit moet veranderen, gedrag moet veranderen (...) Het is nu onze verantwoordelijkheid, want morgen is het te laat. Anders zullen we zien dat alle bedreigingen weer de kop opsteken. Naoorlogse mannen dachten van wel opgeroepen, 'voegde hij eraan toe. 'Laten we dit risico niet lichtvaardig nemen.'


Hij zou er goed aan doen om het goede voorbeeld te geven: minder vliegreizen naar alle uithoeken van Frankrijk en de wereld. Het is duidelijk dat hoe meer we bewegen, hoe meer we zijn ==> + we onze omgeving vervuilen. Onze president moet sinds zijn verkiezing een zeer hoge kilometerteller hebben gehad.

Bovendien geeft hij de stap aan zijn ministers = zie het ministerie van huisvesting in Lyon in algecos: deze verkapte decentralisatie is anders dan wat dan ook. Ze hadden dit geld beter kunnen gebruiken voor de huisvesting van daklozen en andere behoeftigen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 08:32

Ah laag ja wens de "kleine reis naar de VS van sarco voor $ 33 voor 3 weken betaald door vé-eau-lia, de onbetwistbare meester van het water op planeet aarde en een zekere beau-loré onbetwistbare meester van maritiem en treinverkeer van praktisch heel Afrika! waar kleine lokale boeren zich geen treinkaartje meer kunnen veroorloven om hun magere gewassen op lokale markten te verkopen en hoe zit het met het "verkeer" (in de zin dat je hoort!) maritiem van de Beau-Loré waarvan het bijna een monopolie en waarvan de controles niet bestaan! :schok: :onheil: of verzekerd door de maatschappijen van zijn vrienden !!!
Toen de mooie woorden van sarco: nou, hier zijn we dan! de NAAM is officieel NAAM !!! :schok: :onheil: :onheil: samenzwering zei je :? :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/09/07, 10:51

jean63 schreef:Bovendien geeft hij de stap aan zijn ministers = zie het ministerie van huisvesting in Lyon in algecos: deze verkapte decentralisatie is anders dan wat dan ook. Ze hadden dit geld beter kunnen gebruiken voor de huisvesting van daklozen en andere behoeftigen.


Ah voui ik wilde erover praten!

Het is puur en eenvoudig een ecologische schande het nemen van dergelijke metingen is puur en eenvoudig een monumentaal afval en dit in een staat zogenaamd in faillite!!

Zelfs al was het voor 6 maanden ... maar voor 2 weken eerlijk gezegd ... Ik zat op mijn kont om dit te horen ...

Uh, wat is de "NAAM"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 26/09/07, 11:12

Uh, wat is de "NAAM"?

Nieuw huishoudelijk afval :schok: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/09/07, 11:12

Christophe schreef:Uh, wat is de "NAAM"?

De nieuwe wereldorde ...

Meerjarenplan, voor een unieke kracht op aarde (en daarbuiten) ....
Een toekomstige dictatuur, in het genre van anticiperende boeken en strips.

Om er te komen, is alles goed. Financiële crisis, eliminatie, oorlog, genocide. Niets ecologisch.
Onze politici wonen deze bijeenkomsten bij (Kouchner, Strauss K., voor de coolste ...), en daarna komt er altijd iets naar voren over staatspolitiek, om naar deze NAAM te gaan.
probleem: Sarkozy, NOM's Premier Imperoratorix, verklaart het openlijk (After Bush ...)

http://www.onnouscachetout.com/forum/in ... howforum=8
----------
Ah ja! Ik was het vergeten ... Moet niet meeslepen ... Zoals de Raver zei, "patati, patata, moet tijd voor tijd geven ..."
Behalve dat plotseling, gedurende deze tijd, de kikker, in de pot die in temperatuur stijgt, niet de stap neemt om eruit te komen ...
Dernière édition par gegyx de 26 / 09 / 07, 11: 20, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten