Thomas is verliefd, een interessante subjectieve film

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Thomas is verliefd, een interessante subjectieve film




par Christophe » 20/09/07, 16:57

Kwam gisteren een nogal speciale film tegen: "Thomas is in love" (uitgezonden op Arte)

Thomas is agorafoob. Het is via een videofoon dat hij met de buitenwereld communiceert, totdat zijn psycholoog hem aanspoort om naar een digitale "datingclub" te gaan ...

Het Arte-bestand: http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2007.html


Mijn samenvatting en indrukken (Ik nam de weg mee, ik miste de eerste 20-25 minuten)

De actie speelt zich af in de niet al te verre toekomst, zou ik van 2020 tot 2030 zeggen. De beeldtelefoon verving de telefoon. Heel interessant: je ziet de held nooit, Thomas, daarom hoor je alleen zijn stem en zie je wat hij op de videofoon ziet: kortom een ​​volledig subjectieve methode. Er is geen tussenliggende scène (behalve misschien in het begin dat ik miste maar het zou me verbazen).

Deze manier van filmen laat een bijna perfecte onderdompeling in de huid van het personage toe en het voelt alsof je voor een videofoon staat ... een beetje zoals in videogames genaamd "FPS" à la Doom (voor kenners) ...

We hebben zelfs recht op een (kleine, het is het geval om het te zeggen ... kijk je begrijpt het wel) scène "van ezel" met cyberseks combinaties (hihiih)

Voor de sfeer: alles is "digitaal" en de "verzekeringsmaatschappijen" lijken de controle te hebben over de minste handelingen van mensen (vrij gemakkelijk met alles digitaal). Bovendien worden er zelfs "seksuele gastvrouwen" vergoed door de beveiliging en op voorschrift van de verzekering!

Een futuristische wereld maar niet zo ver van de onze eindelijk ...

Hier is het commentaar van Arte dat in deze richting gaat:

Het is de klassieke stijl van de film waarmee hij de valkuil van het experimentele project zonder ziel kan vermijden: Thomas is verliefd is een subtiele komedie, zeer inventief in zijn realisatie - de minste beweging van de camera die zichzelf geeft als een teken van emotie van de held, veroordeeld om zijn emoties te huilen door het beeld. Winnaar van talloze festivals, deze eerste speelfilm is een echte verrassing.


Hij is vanavond terug, helaas op een antidemocratisch uur :( : 21.09.2007 tot 03: 00

Als kk1 zijn digitale magneto zou kunnen aansluiten?

Het toegewezen bestand: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 26153.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/09/07, 09:05

OOPS! te laat :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/01/11, 19:33

In het subjectieve filmgenre maar veel meer, vraag ik de laatste Gaspar Noé: https://www.econologie.com/forums/enter-the- ... 10317.html
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten