Europa wil de CO2-uitstoot verminderen

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Europa wil de CO2-uitstoot verminderen




par jean63 » 10/01/07, 12:51

Lees het artikel :
link1

Als onderdeel van haar energieactieplan zal de Commissie overwegen dat ontwikkelde landen, waaronder de EU, zichzelf tot doel moeten stellen hun uitstoot van gassen, voornamelijk CO30, met 2% te verminderen in het kader van een nieuwe internationale overeenkomst als opvolger van de huidige Protocol van Kyoto, dat in 2012 afloopt.
Bovendien zal de Commissie woensdag voorstellen om het aandeel van hernieuwbare energie te verhogen tot 20% tegen 2020, waarmee de huidige doelstelling van 12% tegen 2010 wordt verlengd, ook al is de EU slechts 7%.


En ook een prachtige infographic over menselijke activiteiten en CO2-emissies en hun evolutie (op dezelfde pagina onderaan en rechts).

Het valt nog te bezien welke methode zal worden gebruikt en of het voldoende is om de huidige opwarming te stoppen!!! naar mijn mening: NEE.
Dernière édition par jean63 de 10 / 01 / 07, 17: 45, 2 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/01/07, 14:59

Ik hou echt van de foto van de 4x4 "Paris-Dakar" naast het artikel: in de serie CO2-reductie ontstaat het daar.

Renaud had lang geleden een liedje gemaakt over deze rally:
renaud schreef:500 klootzakken aan de startlijn,
500 dassen op hun motor
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/01/07, 20:12

Infografiek niet gezien?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 10/01/07, 20:17

MDR targol, ik had de Honda CR-V SUV ...

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/01/07, 21:02

Houthakker schreef:Infografiek niet gezien?

maar als bijna onderaan en links van de weerkaart =>

titel: PARIJS (AFP): Milieu: menselijke activiteiten en CO2-emissies.

je kan het niet missen!!!!

Targol =>

Trouwens, Renaud hij heeft een 4X4 in Parijs (hij herkende hem aan mijn ogen op tv) hij zei dat het nodig was om zijn gezin te vervoeren (zijn jonge vrouw + zijn kind!!)... wat een gezin. Het maakt niet uit, ik hou nog steeds van zijn moed en lef (hij gaf toe dat hij een van de zweren was... in zijn lied).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Europa wil zijn CO2-uitstoot verminderen




par Christophe » 11/03/16, 14:56

Europa wil... maar het heeft bijna niets bereikt... (en de rest van de wereld nog erger)

Hier is de evolutie van broeikasgassen in Europa sinds 1989 gestopt in 2004... zou iemand een bijgewerkte curve hebben?

kyoto-in-europa-pic282.jpg.gif
kyoto-en-europe-pic282.jpg.gif (17.32 KiB) 4057 keer bekeken


ps: de curve is vreemd, hoe kunnen alle gassen minder zijn dan CO2 aangezien CO2 een broeikasgas is? Zelfs in geïndexeerde berekening is het raar...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Europa wil zijn CO2-uitstoot verminderen




par Christophe » 11/03/16, 15:13

Een meer actuele curve van de evolutie van de CO2-emissies op mondiaal niveau:

co2-uitstoot-door-energieverbranding-pic761.jpg.gif


(de doelstelling voor 2010 van de vorige is nooit gehaald!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Europa wil zijn CO2-uitstoot verminderen




par Gaston » 11/03/16, 15:18

Christophe schreef:ps: de curve is vreemd, hoe kunnen alle gassen minder zijn dan CO2 aangezien CO2 een broeikasgas is? Zelfs in geïndexeerde berekening is het raar...
Nou, de CO2 is toegenomen terwijl alle gassen zijn gedaald, dat is alles wat we eruit kunnen halen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Europa wil zijn CO2-uitstoot verminderen




par Christophe » 11/03/16, 15:39

Ja, ik begreep het, maar het is daarom jammer dat niet alle broeikasgassen op deze curve staan...

Over het algemeen lijkt het mij dat we ons iets te veel richten op CO2...ten nadele van andere gassen...
0 x
philsw
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/04/08, 09:56
Plaats: Elzas
x 1

Re: Europa wil zijn CO2-uitstoot verminderen




par philsw » 19/03/16, 18:02

Kijk interessant!
Maar in lijn met wat ik (of andere "echte" groene mensen! : Cheesy: ) al in 2001 had voorspeld . Waarvoor ? omdat het misschien gewoon wiskunde is : Wink: . Eenvoudig gezegd kunnen we stellen dat de uitgestoten CO2 gekoppeld is aan de verbranding van fossiele materie en dus uiteindelijk aan de hoeveelheid die aan de ondergrond wordt onttrokken. Tijdens de beloften van CO2-reductie door landen of bedrijven hebben we het echter alleen gehad over de uitgestoten volumes ... maar niet over de volumes die uit de kelder worden gehaald (het idee is dat als het verbruik daalt, de winning ook zal dalen) Echter, het principe dat onze samenleving gebaseerd is op groei door consumptie, zal onvermijdelijk als een verkoper (olieproducerend land bijvoorbeeld) ziet dat een klant minder koopt (een land dat minder olie verbruikt om minder CO2 uit te stoten) zal proberen om andere klanten (gezien de wereldwijde groei hebben we bijvoorbeeld eindelijk veel Aziatische landen gevonden) ...
Kortom, ik blijf ervan overtuigd dat de vermindering van de CO2-uitstoot pas echt effectief wordt als we een regelmatige en duurzame vermindering van de winning van fossiele materialen uit de ondergrond bedingen. Ik heb dat helaas niet echt gehoord in de COp21-overeenkomsten.
Laten we zeggen dat gezien de financiële belangen die op het spel staan, ik denk dat het op dit moment toch behoorlijk utopisch is.
1 x
Hybride SUV

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten