Wat Nicolas Hulot verkeerd! persoonlijk advies

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Wat Nicolas Hulot verkeerd! persoonlijk advies




par Christophe » 08/11/06, 10:09

Na de ik (r) diatische hype over Hulot en zijn interview met de FRT van FR2 gisteravond wil ik een paar woorden over zijn politiek zeggen.

A) IK GA AKKOORD MET HEM:

1) De omgeving gaat verder dan een kloof van links naar rechts

2) We moeten SNEL en effectief handelen

3) Herwaardering van landbouw, ambachten

4) Implementatie van grote bewustmakingscampagnes (we hadden het niet verwacht ...)

B) IK GA NIET AKKOORD MET HEM:

1) Spreek financiële inspanningen om jezelf uit te rusten met minder energieverbruikende materialen shock me diep. In een econologische samenleving zou de vraag niet eens rijzen: de apparatuur zou systematisch worden geïnstalleerd.

2) Het verdedigen van subsidies voor het uitrusten van dezelfde materialen is de mogelijkheid om te garanderen een teveel aan prijzen en vooral om de groei van de markt te beheersen (we subsidiëren wie en wat we willen subsidiëren ...) ...

Chinese apparatuur voor duurzame energie komt binnenkort aan in Europa (windturbine van 1kW naar 2-3000 € ...) niemand (officieel) zal erover praten ... Wedden dat?

3) EINDELIJK EN VOORAL: al zijn toespraken en acties betreffen alleen (slechte vervuilers van) personen. Zij zijn de enigen die zich precies moeten inspannen ... Hij vertrekt wiens totale straffeloosheid voor industriëlen...

Het gevecht moet worden gevoerd op de 2-fronten: particulieren gebruiken voornamelijk industriële producten ...

Eindelijk wil hij van Frankrijk een voorbeeld maken. Heel goed.

Maar hij vergeet te zeggen dat we jaren achterlopen op onze Europese buren (op bijna alle gebieden behalve het zekere voordeel van CO2 dankzij kernenergie): in het beste geval zullen we het kunnen bijwerken ... We zullen ongetwijfeld NOOIT een voorbeeld ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 14/10/06, 16:48
Plaats: In Lorraine




par Lolox » 08/11/06, 13:39

Ik ben het grotendeels eens met je analyse, Christophe ...
Maar waar ik een flat neerzet, staat het op het punt van het splijten tussen industriëlen en individuen.

We moeten onze gezichten niet verbergen.
Als het vanzelfsprekend is dat industriëlen de oorzaak zijn van een aanzienlijk deel van de vervuiling van ons milieu, moet ook worden opgemerkt dat individuen ook niet voor verwaarloosbare hoeveelheden meetellen.
Het ongecontroleerde gebruik van chemicaliën, die steeds agressiever zijn, tijdens huishoudelijk onderhoud, het roekeloze gebruik van energievretende huishoudelijke apparaten, enz., Draagt ​​ook bij aan het proces van aantasting van natuurlijke omgevingen.
Alleen, in de collectieve verbeelding, zijn het "de fabrieken" die de belangrijkste vervuilers zijn ...
Dus waarom zouden individuen de minste moeite doen ?! (Zo niet om te besparen op energierekeningen!).

Omdat ik geïnvesteerd ben in een vereniging om het bewustzijn van milieubehoud te vergroten, zie ik heel regelmatig, met het "grote publiek", dat individuen zich niet bewust zijn van hun bijdrage aan de huidige vervuiling. Al was het maar door hun consumptiegewoonten ...

Voor dezelfde prijs zullen zeer weinigen een reinigingsproduct kopen met het Europese ecologische label?!

In deze zin denk ik dat het goed is om te durven zeggen dat wij (individuen) allemaal een deel van de verantwoordelijkheid hebben in de huidige situatie ... Het heeft tenminste de verdienste om het electoraat niet te krabben in de gevoel van het haar !!!

En dan, om dingen te verbeteren, wie durft hardop te zeggen tegen potentiële kiezers, dat we ons moeten inspannen, zelfs offers brengen ?! :?
0 x
"Ervaring is de naam die mannen aan hun fouten geven" O. Wilde
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/11/06, 13:52

Ja, ik ben het volledig met je eens ...

Wat ik wilde zeggen als ik het over industriëlen had, was niet zozeer hun vervuiling, maar het feit dat er niet echt een concrete en effectieve ontwikkeling van oplossingen was ... althans voor transport (omdat het beleid bouwers gaan liever de andere kant op ...).

Met andere woorden: de vervuiling van personen is te wijten aan de producten die ze gebruiken en die door fabrikanten zijn ontworpen!

Als we weten dat de Citroën eco2000 in 1983 3L heeft verbruikt bij 100 en we zien het conso van huidige nieuwe auto's ... eerlijk gezegd ...

Nadat de verdedigers van de fabrikanten zullen zeggen: "We maken producten waar mensen om vragen".

Ah ja En niemand wil dan een auto die 2L met 100 verbruikt? Dit is mondfout, dat is alles ...

Lang leve Loremo!

ps: heb je met je vereniging over Kyot-home gesproken? Het laat toe om de impact van de energieën van individuen te beoordelen http://www.kyot-home.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Over wat Nicolas Hulot verkeerd is! Persoonlijke kennisgeving




par bham » 08/11/06, 15:55

Christophe schreef:B) IK GA NIET AKKOORD MET HEM:

1) Spreek financiële inspanningen om jezelf uit te rusten met minder energieverbruikende materialen shock me diep. In een econologische samenleving zou de vraag niet eens rijzen: de apparatuur zou systematisch worden geïnstalleerd.

Kunt u ontwikkelen? Ik snap niet wat je bedoelt. :|

Christophe schreef:[2) Het verdedigen van subsidies voor het uitrusten van dezelfde materialen is de mogelijkheid om te garanderen een teveel aan prijzen en vooral om de groei van de markt te beheersen (we subsidiëren wie en wat we willen subsidiëren ...) ....

+ 1, we kunnen het vandaag zien voor de prijs van zeer efficiënte houtketels (van 12000 tot 25000 € !!!!). Ik heb trouwens een vraag over het berekenen van de efficiëntie van een ketel. Ik zal zien of er een onderwerp op staat, anders zou ik er een maken.

Christophe schreef:Chinese apparatuur voor duurzame energie komt binnenkort aan in Europa (windturbine van 1kW naar 2-3000 € ...) niemand (officieel) zal erover praten ... Wedden dat?

Het is al gedaan, in termen van zonne-energie, omdat het Franse bedrijf Bysun vacuümbuizen verkoopt die in China zijn gemaakt.
Christophe schreef:3) EINDELIJK EN VOORAL: al zijn toespraken en acties betreffen alleen (slechte vervuilers van) personen. Zij zijn de enigen die zich precies moeten inspannen ... Hij vertrekt wiens totale straffeloosheid voor industriëlen...
Het gevecht moet worden gevoerd op de 2-fronten: particulieren gebruiken voornamelijk industriële producten ...

+1+1+1+1+1+1+1
het laat zien dat het debat over de middelen om verder te gaan pas begint, zoals degene die ik begon met Christine, Rulian, Lumberjack en Nono over het boek van Jancovici en dat zelfs als we het eens zijn over het te bereiken doel. Het belangrijkste is om het debat te starten om dingen voor elkaar te krijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/11/06, 19:06

Christophe schreef:[...] Ah ja? En niemand wil dan een auto die 2L met 100 verbruikt? Dit is mondfout, dat is alles ... [...]
Nee, niemand ... :?
[voor een grote fabrikant, niemand = minder dan een paar tienduizenden verkopen / jaar ...]
Zelfs een groep als VW zette het "Lupo 3L" -experiment niet voort, terwijl het ergens een voertuig was dat goed was voor het imago, vanuit dit oogpunt vergelijkbaar met een paar "niches" waar sommige fabrikanten om prijzen rechtvaardig zeer dure modellen waarop ze een mooie tuimeling maken!

Ben het helemaal met je eens om te zeggen: leve de LOREMO, maar ik weet niet welke verkoopcijfers het zal lukken ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Over wat Nicolas Hulot verkeerd is! Persoonlijke kennisgeving




par Christophe » 08/11/06, 20:22

bham schreef:Kunt u ontwikkelen? Ik snap niet wat je bedoelt. :|


Welnu, het installeren van spullen voor hernieuwbare energie moet systematisch zijn (ik zei niet VERPLICHT), maar systematisch in de hoofden van al diegenen die renoveren ... Dit zou daarom GEEN EFFECT mogen zijn (heb niet altijd kunnen slagen .. . !!) maar een TEVREDENHEID om het te doen !!

Houthakker schreef:Ben het helemaal met je eens om te zeggen: leve de LOREMO, maar ik weet niet welke verkoopcijfers het zal lukken ...


Nou ja, tenminste ... 2: jij en ik : Cheesy: en waarschijnlijk een paar andere mensen hiervan forum...

Zonder te lachen als het zijn beloften nakomt en dat het betrouwbaar is (en dat zijn commerciële ontwikkeling niet aan alle kanten is beperkt), denk ik dat het succes ervan is verzekerd! Het is een kleine structuur ... bcp + flexibel dan de grote ... ...

Eindelijk ... we zullen zien en dit is een beetje zoals de opmerking die ik maakte over psychologie: sociaal succes = grote auto = groot verbruik en de cirkel is voltooid ...

ps: voor info, weet je hoeveel velsatis werden verkocht voordat de productie stopte?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Over wat Nicolas Hulot verkeerd is! Persoonlijke kennisgeving




par houthakker » 08/11/06, 20:59

Christophe schreef:[...] ps: voor uw informatie, weet u hoeveel velsatis werden verkocht voordat de productie stopte?
Wordt Vel Satis niet meer geproduceerd? :?
Voor het jaar 2006, de eerste 8-maanden, tonen de verkoopcijfers aan dat ongeveer 2500-modellen alleen in Frankrijk werden verkocht.

Ik zie je aankomen ... : Wink: Maar pas op voor de marge!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Lolox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 14/10/06, 16:48
Plaats: In Lorraine




par Lolox » 08/11/06, 21:20

Christophe schreef:[...]
ps: heb je met je vereniging over Kyot-home gesproken? Het laat toe om de impact van de energieën van individuen te beoordelen http://www.kyot-home.com/


Ach, ik begreep niet helemaal wat je precies bedoelde ... Met je gegevens is het veel duidelijker en ik heb er niets aan toe te voegen : Wink:

Anders is het een heel goed idee om Kyot-home te promoten bij de leden van de vereniging. :D . Ik heb nog geen tijd gehad omdat ik elders veel dingen doe, maar het zal in de komende dagen worden gedaan.

PS: De link naar de econologiesite was een van de eerste die online werd gezet voor de leden van de vereniging ... Door mijn zorg natuurlijk : Lol:
0 x
"Ervaring is de naam die mannen aan hun fouten geven" O. Wilde
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

Nicolas Hulot




par AVEVA » 08/11/06, 21:38

Dat NH op bepaalde punten kan worden tegengegaan, is mogelijk en daarmee is het noodzakelijk om het debat op gang te brengen, om zijn aandacht te vestigen op de slechte perceptie van bepaalde elementen die het kan hebben.
Het is jammer dat een forum econologique grijpt zijn bekendheid niet aan om de beweging naar duurzame ontwikkeling met zich mee te brengen.
:onheil:
Lees:
http://www.la-chronique-agora.com/essais-129.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Nicolas Hulot




par houthakker » 08/11/06, 23:56

AVEVA schreef:Dat NH op bepaalde punten kan worden tegengegaan, is mogelijk en daarmee is het noodzakelijk om het debat op gang te brengen, om zijn aandacht te vestigen op de slechte perceptie van bepaalde elementen die het kan hebben.
Het is jammer dat een forum econologique grijpt zijn bekendheid niet aan om de beweging naar duurzame ontwikkeling met zich mee te brengen.
:onheil:
Lees:
http://www.la-chronique-agora.com/essais-129.html
En ....

Wat is uw bericht?
Opwarming van de aarde en de gevolgen daarvan zijn wij een beetje bewust ...
En ik begrijp je (slechte) stemming niet?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten