"Droge" toiletten

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Buga
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 115
Inschrijving: 24/02/05, 11:53

"Droge" toiletten




par Buga » 04/08/06, 15:51

hallo allemaal ...
Ik heb er misschien slecht uitgezien, maar ik kan geen informatie vinden over "droge" toiletten
deze wc heeft een groter gat, direct geplaatst op een speciale septic tank, en maakt het mogelijk om compost te maken met de uitwerpselen. na elk gebruik wordt zaagsel of andere droge stof toegevoegd die helpt bij de ontbinding. nog niet wijdverspreid als een systeem , maar architecten hebben het er al over met nieuwe bouwers ... we worden van tijd tot tijd bleek op tv ...
dit systeem zou worden opgeroepen om deze beruchte wc te vervangen die 30 tot 35% van het water van een woning verbruikt ...
het morsen van zaagsel (of ander) en de "natuurlijke" scheiding van vaste stoffen en vloeistoffen zouden geuren elimineren ...

wie heeft er info over ??
Ik zag een site waar wordt gezegd dat een land in het noorden van Europa (ik weet niet meer welk) al septische tanks verkoopt die geschikt zijn voor deze compostering ...
en wat ???
nog geen fabrikant van dit type toilet ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/08/06, 15:55

We hebben hier al gesproken (tenminste) maar het dateert een beetje:
https://www.econologie.com/forums/toilettes- ... vt114.html

Zoek toiletten in plaats van WC ...
Dernière édition par Christophe de 01 / 10 / 09, 13: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/08/06, 16:06

als je drinkwater wilt besparen, wat ik alleen kan goedkeuren, voorzie je toiletten en je wasmachine (niet de vaatwasser) van tankwater ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Grald
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 06/06/06, 16:59
x 8




par Grald » 05/08/06, 10:08

0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 15:49

elephant schreef:als je drinkwater wilt besparen, wat ik alleen kan goedkeuren, voorzie je toiletten en je wasmachine (niet de vaatwasser) van tankwater ...


Dit beperkt het probleem slechts gedeeltelijk. Het nadeel van watertoiletten is inderdaad tweeledig.

Allereerst poepen we in drinkwater en dat, als we het aantal mensen in de wereld kennen dat dorst heeft, het baboules plakt. Maar hey, dit probleem daar, jouw oplossing lost het op.

Aan de andere kant, wat uw oplossing niet oplost, is de behandeling van afvalwater dat enorm energieverslindend is, nogal ineffectief en ronduit vervuilend (rioolslib geladen met zware metalen, kolibries en andere charmante beestjes verspreid over gewassen).
Om een ​​zin af te leiden van coluche: "lach niet, jij bent het die eet". : Lol:

Als dit onderwerp je interesseert, kan ik je niet teveel adviseren om het volgende boek te lezen:
"Een klein hoekje om de planeet te ontlasten" door Christophe Elain
(rechtstreeks verkrijgbaar bij de editor "druppel zand"), waarin de verschillende zelfbouwtechnieken worden vermeld, evenals de modellen van droge toiletten die in Frankrijk worden verkocht.

Als u denkt dat een droog toilet noodzakelijkerwijs "de cabine onderaan de tuin" is met de optie "geurtjes en vliegen", stel ik voor dat u zelf een idee krijgt van een verkocht model:
De aparte villa (waarbij de optie is om vaste stoffen van vloeistoffen te scheiden).

Voordat je er recht op hebt: ja, het is erg duur !!! : Wink:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/08/06, 16:59

Targol schreef:Voordat je er recht op hebt: ja, het is erg duur !!! : Wink:


Al ja, het is duur (normaal is milieuvriendelijk en niet milieuvriendelijk ...) dan ben ik verre van overtuigd door dit product:

SEPARETT CLASSIC 3000 230V

Het principe: uitwerpselen uitdrogen door het te verwarmen
Het volume van ontlasting wordt verminderd met 8% en de urine
bijna niets. Dit proces vernietigt snel populaties
microbiële.



Met andere woorden: shit verwarmen met elektriciteit (3000 = 3000W denk ik) het heeft niets dan helemaal niets milieuvriendelijk of zelfs milieuvriendelijk ... :schok: pov bacteriën ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/08/06, 17:32

Christophe schreef:Met andere woorden: shit verwarmen met elektriciteit (3000 = 3000W denk ik) het heeft niets dan helemaal niets milieuvriendelijk of zelfs milieuvriendelijk ... :schok: pov bacteriën ...


Omdat ze een 12v continu model bieden (met zonnecollectoroptie), kunt u zich voorstellen dat dit minder is.

op de gekoppelde pagina, in een groen blok, naast de prijs, is er een link naar een volledige beschrijving waar we vinden:
separett schreef:Stroomverbruik: 0,396 / 0,276 kWh / 24hrs


Anders, als je dit type toilet vergelijkt met een normale waterpuppy, is het waar dat de resultaten (naast de vervuiling in verband met water die in mijn vorige post werd genoemd) niet geweldig zijn. Het is beter om het te vergelijken met iets dat dichterbij komt.

Dit type WC moet in een speciale configuratie worden gebruikt: wanneer het onmogelijk is om een ​​standaard WC te installeren. bijvoorbeeld het geval van de gîte die ik aan het renoveren ben voor mijn schoonmoeder: het gebouw staat op een rots. Onmogelijk om een ​​septic tank te graven.

In dit geval is de andere optie de breekmachine. Iets beter econologisch: 389 € bij casto alleen voor de breker (je moet het toilet zelf toevoegen) maar een elektrisch verbruik (motor van 500 W volgens de fabrikant) en hoger water (er is geen foto ).

Hoe dan ook, dit is slechts een voorbeeld, er zijn andere soorten niet-elektrische droge toiletten die werken aan compostering.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/08/06, 17:37

Targol schreef:Stroomverbruik: 0,396 / 0,276 kWh / 24hrs


Ik lees dit: ECO3000 stroomverbruik van 3000 tot 5000 W per 24 uur. Ventilatorstroom 80m3 / H
op deze pagina: maison-ecolo.com/boutic/bou_vpro.cgi?codepro=SEPECO3000

Dus als we het hebben over het energieverbruik in W, kom ik weg ...:onheil:
Dernière édition par Christophe de 01 / 10 / 09, 13: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
rabbitheran
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 07/08/06, 22:16
Plaats: Aveyron




par rabbitheran » 11/08/06, 00:08

ja we verbruiken watt of we blijven in de emanaties niet leuk :x

maar we kunnen altijd proberen de warmte te voorspellen die wordt geproduceerd door ontleding via een terugwinningseenheid voor teruggewonnen energie
bij de luchtuitlaat vicier

meer energie bespaard voor de behandeling van afvalwater dat niet wordt geproduceerd en drinkwater dat niet wordt verspild

en we kunnen de vraag bestuderen van de kant van een zonneventilatie

u krijgt ook potgrond van topkwaliteit voor de tuin

daarom wordt het watt van de ventilatie besproken, maar dit is niet voldoende om het systeem niet te integreren
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabienne70
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 01/10/09, 11:02
Plaats: High-Saone




par fabienne70 » 01/10/09, 11:26

Hallo iedereen,
Ik weet niet waar ik mijn bericht moet plaatsen, ik hoop dat het me niet stoort dat ik me hier aan houd !!
Ik ben sterk van plan om mijn toiletten te vervangen door droge toiletten, voor een economisch doel en bij voorrang voor een ecologisch doel, maar er doet zich een probleem voor in mijn geval, ik heb gezondheidsproblemen en ik neem elk een goede handvol medicijnen dagen en ik vraag me af of het voor mijn kinderen heel gezond is dat ik mijn fecaal afval compost, voor zover de verkregen compost in de moestuin van de familie gaat, wat denk je?
aan de andere kant vroeg ik me af of we het toiletpapier in een aparte container moesten doen of dat we het konden composteren met de rest van het organische afval!
bij voorbaat dank voor uw antwoorden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 282 gasten