Campagne voor een afwijzing van GGO's wet ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
ForumEcolo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 15/12/05, 14:20
Plaats: North East

Campagne voor een afwijzing van GGO's wet ...




par ForumEcolo » 06/04/06, 20:47

Ik wilde met u de actie delen die werd uitgevoerd door de vereniging "Handelen voor het milieu" om NEE te zeggen tegen GGO's ...
Act for the Environment schreef:Waarom deze campagne?

Frankrijk zou binnenkort een Europese richtlijn met betrekking tot de verspreiding van GGO's in het milieu moeten omzetten. In het licht van een recent parlementair rapport is er reden om te vrezen dat een lakse wet met betrekking tot de coëxistentie tussen GGO- en niet-GGO-culturen (conventioneel en organisch), die de kwestie van verantwoordelijkheid in het geval van besmetting en dus van de methoden voor het behoud van het milieu en bestaande agrarische systemen zal ontwijken, wordt niet bekendgemaakt.

Terwijl parlementariërs hun gebrek aan onafhankelijkheid vullen met redactioneel stakhanovisme, wat hen ertoe brengt verslag uit te brengen over rapporten, nemen bepaalde regio's resoluties en wensen aan die een beperking van de verspreiding van GGO's voorstellen.

De verspreiding van GGO's in de natuur is onomkeerbaar: deze technologie zal zich daarom onvermijdelijk opdringen aan degenen die er niet voor hebben gekozen, aan degenen die het weigeren. Om zichzelf te beschermen tegen biotechnologische onomkeerbaarheid en om iedereen het recht op informatie over wat ze eten te garanderen, moet Frankrijk voorschriften vaststellen die elke verspreiding verbieden, van vork tot vork, van veld tot tafel. Het risico van genetische besmetting moet onderworpen zijn aan echt afschrikkende wettelijke bepalingen om genetische vervuiling preventief te voorkomen door onomkeerbare en zichzelf propagerende essentie.


Voor een beter begrip leg ik de link van campagne pdf...

De voorgestelde ACTIE bestaat uit het sturen van een "ansichtkaart" naar uw plaatsvervanger, naar uw president van de regio en naar de presidenten van AOC en LABELS ROUGE waarin staat dat u "een genetisch gemodificeerde wet wilt voorkomen" !!
Dit kost je de prijs van 4-stempels ... (2 €, dat blijft redelijk, toch? ;-))

Anti-LoiOGM-briefkaart

Weet u niet zeker hoe u de naam van uw MP kunt vinden? Niets is eenvoudiger :pijl:
Nationale Vergadering

Vergeet niet om ons op de hoogte te stellen wanneer u deze actie hebt uitgevoerd, het is motiverender ... ;-)

De link naar de campagne Handelen voor het milieu

Vergeet niet dat 08 april "Internationale dag van collectieve oppositie tegen GGO's" is ...
http://altercampagne.free.fr/
;-)
0 x
denis09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/06/06, 11:23

gmo




par denis09 » 07/06/06, 12:04

Ik denk niet dat GGO's schadelijk zijn voor de mens, we moeten wetenschappelijke evolutie niet verwarren met kapitalistische evolutie.
Wanneer er vooruitgang is, zal er altijd een kapitalist zijn om er maximale winst uit te halen ten koste van het algemeen belang.
Durf antikapitalist te zeggen, ik weet dat het je nu doet huiveren, maar ja, vooruitgeschoven ecologie en menselijk welzijn kunnen samengaan en het lijkt mij dat econologie precies dat is. Dus in plaats van in de soep te spugen omdat dat een man het wil overnemen, laten we de man rennen en de soep delen.
Het laat zien dat ik geen nerd ben, maar ik probeer een ongemak uit te drukken dat ik voel wanneer ik ze vermoedelijk denk dat ze het mis hebben in de strijd.
Het is waar dat kapitalisme en communisme taboe zijn geworden.
denis09
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/06/06, 12:21

denis09 schreef:progressieve ecologie en menselijk welzijn kunnen samengaan


Dit is het fundament van de econologie ... en dat is waarom het sommige ecologen niet behaagt die verval en een "achterwaartse stap" verklaren ...

Anders jammer dat econology niet voorkomt in de links op deze pagina: http://www.agirpourlenvironnement.org/ape/liens.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/06/06, 13:50

Op deze pagina: http://www.agirpourlenvironnement.org/campagnes/c20.htm

Klik op zien op: Ecoforum : Cheesy:

Voorbeeld van een gewetenloze gehackte website of webmaster?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: ogm




par gegyx » 07/06/06, 23:36

denis09 schreef:Ik denk niet dat GGO's schadelijk zijn voor de mens
Momenteel wel! En ik zal het proberen uit te leggen ...
Om een ​​organisme te modificeren en er een "interessant" gen aan toe te voegen, verwijderen we de DNA-keten en wijzigen we de structuur ervan; het is niet langer een DNA-keten met meer of minder één gen, het is een nieuw, ander organisme dat kan evolueren en zich anders kan vermenigvuldigen, en daarin ligt het probleem.
"Kankerachtige" ziekten treden op wanneer de twee tegenovergestelde strengen van de DNA-helix iets verder weg zijn dan normaal.
Op GGO's die momenteel worden gemaakt, moet er een derde zijn die een insecticide of een afweermiddel bevat; en dat accepteer ik niet. Deze onnodige en potentieel giftige producten worden onderdeel van de nieuwe fabrieken en komen terecht in menselijke voeding of op een gemiddeld niveau in menselijke voeding.
Plantstuifmeel verspreidt zich hoe dan ook honderden kilometers verderop. Creëer "efficiëntere monsters" en het zal de wereldflora onherstelbaar besmetten. De boer roept op tot een "moratorium" van vijf jaar voor politici (via een werk van het ontwaken van de afgevaardigden die binnenkort over de wet zullen stemmen) om een ​​diepgaand onderzoek te vragen naar de uiteindelijke gevolgen van een toegelaten oogst in het veld .
Het andere probleem, in de stijl van Monsanto, is het creëren van een standaard zaad dat resistent is tegen roundup, dat eenmaal geplant het enige dappere in een veld is dat wordt bewaterd door deze onkruidverdelger, product van deze firma. Het levert dus, het zaad, het insecticide, de toverdrank van kunstmest aangepast aan de configuratie van de grond; zaden zijn wereldwijd standaard, dus we passen de aanvullende chemische saus aan de grond aan zodat de plant zich goed kan ontwikkelen. De boeren die begrijpen dat ze met de duivel hebben getekend, willen zich losmaken van Monsanto. Meer mogelijk als niet zinken. Het jaar daarop komen Monsanto-experts monsters op de grond nemen en als ze planten ontdekken die identiek zijn aan hun gepatenteerde zaden, dienen ze een klacht in tegen de boer voor diefstal. In de VS zijn boeren al zwaar veroordeeld. Het is dus een deur en een versnelling waarvan terugtrekken onmogelijk is. Kwetsbare monocultuur in geval van klimatologische of bacteriologische gevaren, verdwijning van rustieke soorten, door verlaten of besmetting, verslaving van producenten aan de goodwill van een monopolistische onderneming die hun keuzes voortaan dicteren, de boer werkt voor iemand anders en voldoet of verdwijnt.
Een ander probleem, in plaats van de voorkeur te geven aan winterharde planten die zich beter aanpassen aan de grond en aan het lokale klimaat, en die minder chemisch "toverdrank" nodig hebben voor hun ontwikkeling. We gieten in de natuur een chemisch overschot, dat roestvrij wordt gevonden om rivieren en grondwater te vervuilen (toekomstige menselijke voeding).
Het begint veel te doen! die de fauna en flora vergiftigen, waardoor de soort verdwijnt, die de grond "voedende zee" niet meer respecteren, die de handel van boer vernietigt.
http://www.confederationpaysanne.fr/rub ... ubrique=55
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/05/15, 10:14

Te laat om deel te nemen dit jaar, maar vergeet niet ............

http://www.le-chiffon-rouge-morlaix.fr/ ... age-a-morl
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/05/15, 10:16

het kan niet worden uitgevonden .....

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Campagne voor afwijzing van de ggo-wet...




par humus » 20/07/21, 09:12

izentrop schreef:
humus schreef:
izentrop schreef: Het is net als de antibioticaresistentie, het is te wijten aan verkeerd gebruik. Je moet gewoon goed worden opgeleid om niets te slikken.
Nee, het komt door het gebruik van mosterd of koolzaad, ik weet het niet, GGO's die resistent zijn tegen Roundup, niet door een slecht gebruik van deze zaden.
Wie heeft het over zaden? "roundup ready" is echter een slecht gebruik
Ook genetisch gemodificeerde organismen (ggo's) kunnen in sommige gevallen een oplossing bieden. Zo produceert de bacterie Bacillus thuringiensis giftige eiwitten (Bt) die als spray worden gebruikt om bepaalde insecten, met name rupsen, te bestrijden. Dit gebruik is toegestaan ​​in de biologische landbouw. De introductie van de genen van de bacteriën die coderen voor deze toxines is met succes uitgevoerd in bijvoorbeeld maïs om de boorder te bestrijden.
https://www.jardinsdefrance.org/maladie ... sistances/
Maar in Frankrijk zijn het de dogmatische ecologen die de wet maken.

Hier vindt u een beter antwoord dan ik zou vinden: GGO-genoomoverdrachtscassette.
De resistente plant in kwestie, vogelmosterd, werd in 2018 uitgeroeid uit een veld in een RCM in de Laurentians, waarvan de naam vertrouwelijk blijft. Het is dezelfde soort als het eerste bekende geval van glyfosaatresistente wiet in Quebec, dat in 2017 werd geïdentificeerd in een veld in Centre-du-Quebec. In zijn analyse onthult CÉROM ook dat er in 11 2018 gevallen van vogelmosterd zijn ontdekt die resistent zijn tegen glyfosaat. Vier van hen had het jaar ervoor ontdekt.

https://www.laterre.ca/actualites/cultu ... u%C3%A9bec.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Campagne voor afwijzing van de ggo-wet...




par izentrop » 20/07/21, 17:35

humus schreef:
izentrop schreef:
humus schreef:Nee, het komt door het gebruik van mosterd of koolzaad, ik weet het niet, GGO's die resistent zijn tegen Roundup, niet door een slecht gebruik van deze zaden.
Wie heeft het over zaden? "roundup ready" is echter een slecht gebruik
Ook genetisch gemodificeerde organismen (ggo's) kunnen in sommige gevallen een oplossing bieden. Zo produceert de bacterie Bacillus thuringiensis giftige eiwitten (Bt) die als spray worden gebruikt om bepaalde insecten, met name rupsen, te bestrijden. Dit gebruik is toegestaan ​​in de biologische landbouw. De introductie van de genen van de bacteriën die coderen voor deze toxines is met succes uitgevoerd in bijvoorbeeld maïs om de boorder te bestrijden.
https://www.jardinsdefrance.org/maladie ... sistances/
Maar in Frankrijk zijn het de dogmatische ecologen die de wet maken.
Hier vindt u een beter antwoord dan ik zou vinden: GGO-genoomoverdrachtscassette.
De resistente plant in kwestie, vogelmosterd, werd in 2018 uitgeroeid uit een veld in een RCM in de Laurentians, waarvan de naam vertrouwelijk blijft. Het is dezelfde soort als het eerste bekende geval van glyfosaatresistente wiet in Quebec, dat in 2017 werd geïdentificeerd in een veld in Centre-du-Quebec. In zijn analyse onthult CÉROM ook dat er in 11 2018 gevallen van vogelmosterd zijn ontdekt die resistent zijn tegen glyfosaat. Vier van hen had het jaar ervoor ontdekt.

https://www.laterre.ca/actualites/cultu ... u%C3%A9bec.
Dit is een "roundup ready" canola.
Het probleem is niet dat het een GGO is, het is dat het resistent is tegen een enkel type herbicide. Of het nu in de geneeskunde of in de landbouw is, het gebruik van een enkel medicijn om een ​​plaag te behandelen leidt altijd tot resistentie. Planten die het overleefd hebben, geven deze weerstand door aan hun nakomelingen, dus het leven gaat.

De volgende teelt, de hergroei van ggo-koolzaad, vormt ook een probleem dat we zonder problemen weten te beheersen door de stoffen te variëren. https://canadianagronomist.ca/controlli ... y-soybean/

Je hebt vast wel eens gehoord van de Séralini-affaire, deze mede-oprichter van CRIIGEN die beweerde dat glyfosaat kankerverwekkend was door ratten te voeden waarvan bekend was dat ze kankerverwekkend waren, door een doctoraal onderzoek dat snel werd ingetrokken, maar de schade was aangericht en de fraude wordt nog steeds gezien als waarheid in de hoofden van bepaalde "pseudo-ecologen" zoals Janic, Guy, Obama ... https://www.lemonde.fr/blog/huet/2018/1 ... -seralini/
http://www.ecolopedia.fr/?p=1337
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Campagne voor afwijzing van de ggo-wet...




par Obamot » 20/07/21, 17:58

izentrop schreef:
humus schreef:
izentrop schreef:Wie heeft het over zaden? Aan de andere kant is "roundup ready" een slecht gebruik, maar in Frankrijk zijn het de dogmatische ecologen die de wet maken.
Hier vindt u een beter antwoord dan ik zou vinden: GGO-genoomoverdrachtscassette.
De resistente plant in kwestie, vogelmosterd, werd in 2018 uitgeroeid uit een veld in een RCM in de Laurentians, waarvan de naam vertrouwelijk blijft. Het is dezelfde soort als het eerste bekende geval van glyfosaatresistente wiet in Quebec, dat in 2017 werd geïdentificeerd in een veld in Centre-du-Quebec. In zijn analyse onthult CÉROM ook dat er in 11 2018 gevallen van vogelmosterd zijn ontdekt die resistent zijn tegen glyfosaat. Vier van hen had het jaar ervoor ontdekt.

https://www.laterre.ca/actualites/cultu ... u%C3%A9bec.
Dit is een "roundup ready" canola.
Het probleem is niet dat het een GGO is, het is dat het resistent is tegen een enkel type herbicide. Of het nu in de geneeskunde of in de landbouw is, het gebruik van een enkel medicijn om een ​​plaag te behandelen leidt altijd tot resistentie. Planten die het overleefd hebben, geven deze weerstand door aan hun nakomelingen, dus het leven gaat.

In de volgende teelt is de hergroei van GGO-koolzaad ook een probleem dat weten we zonder problemen te managen door de stoffen te variëren. [...]

Je hebt vast wel eens gehoord van de Séralini-affaire, deze mede-oprichter van CRIIGEN die beweerde [claims] dan glyfosaat etait [is] kankerverwekkend ratten voeren befaamd kankerachtig, door een studie gemanipuleerd die snel werd ingetrokken, maar de schade was aangericht en het bedrog wordt nog steeds als waarheid gezien in de hoofden van bepaalde "pseudo-ecologen" zoals Janic, Guy, Obama ... [...]
U bent allemaal hetzelfde een onverslaanbare volgorde van uw lijmen!
Weet je nog wat je net schreef...?!?

: Arrowd: En bovendien ben je een leugenaar als een tandentrekker : Arrowd:

Dernière édition par Obamot de 20 / 07 / 21, 18: 19, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten