Arte het verborgen gezicht van groene energieën

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par Macro » 25/11/20, 08:31

0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par Christophe » 25/11/20, 08:37

En het verborgen gezicht van fossielen? Hebben we het erover?

Ik heb dit onlangs vernomen forum dat ze werden gesubsidieerd voor een bedrag van 6000 miljard per jaar!

Dat is 7.5% van het wereldwijde bbp!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par izentrop » 25/11/20, 08:47

Wat een monsterlijke verspilling die ons nog sneller naar de grote catamaran zal leiden...Beeld
Deze link kun je toevoegen in het eerste bericht, hij wordt vanavond actief
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par ABC2019 » 25/11/20, 08:58

Christophe schreef:En het verborgen gezicht van fossielen? Hebben we het erover?

Ik heb dit onlangs vernomen forum dat ze werden gesubsidieerd voor een bedrag van 6000 miljard per jaar!

Dat is 7.5% van het wereldwijde bbp!

dit cijfer is volkomen fantasierijk, gezien de kosten zou het betekenen dat je geld verdient door fossielen te kopen!

hier https://www.connaissancedesenergies.org ... ons-180123

we hebben het over 260 miljard voor fossiele brandstoffen en 170 miljard voor hernieuwbare energiebronnen. Meer in absolute termen, maar veel minder in relatieve termen, aangezien fossiele brandstoffen minstens 10 keer meer produceren dan hernieuwbare energiebronnen (en zelfs de hydrauliek meegerekend, die niet de meest gesubsidieerde zou moeten zijn).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par ENERC » 25/11/20, 09:00

Ik zal de video later bekijken, maar ik had in het begin een Porsche Cayenne-reclame... en dus begint het slecht :schok: . Een video gefinancierd door de olielobby?

Dit interview met Elon Musk is erg interessant, omdat hij het heeft over de nabije toekomst:


Om samen te vatten in het Frans:
- verwijdering van het oplosmiddel in de productiefase van de batterij (zeer vervuilend oplosmiddel)
- zeer sterke vermindering van Cobalt (mijnen in Congo)
- nieuw lithiumextractieproces met gerecycled natriumchloride (in plaats van zwavelzuur)
- 55 (€ of $?) per kWh op celniveau
- 200 GWh per jaar geproduceerd in Berlijn (voor ~ 3 miljoen voertuigen)

Groene energie is niet groen, maar net als bij olie zal de vervuiling in de loop van de tijd verminderen. We zullen een zuivere mijnbouwcode hebben op dezelfde manier waarop we katalysatoren plaatsen en lood in benzine verbieden.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par Christophe » 25/11/20, 09:05

ABC2019 schreef:
Christophe schreef:En het verborgen gezicht van fossielen? Hebben we het erover?

Ik heb dit onlangs vernomen forum dat ze werden gesubsidieerd voor een bedrag van 6000 miljard per jaar!

Dat is 7.5% van het wereldwijde bbp!

dit cijfer is volkomen fantasierijk, gezien de kosten zou het betekenen dat je geld verdient door fossielen te kopen!

hier https://www.connaissancedesenergies.org ... ons-180123

we hebben het over 260 miljard voor fossiele brandstoffen en 170 miljard voor hernieuwbare energiebronnen. Meer in absolute termen, maar veel minder in relatieve termen, aangezien fossiele brandstoffen minstens 10 keer meer produceren dan hernieuwbare energiebronnen (en zelfs de hydrauliek meegerekend, die niet de meest gesubsidieerde zou moeten zijn).


Ik zag snel een diagram voorbij komen dat er serieus uitzag... een paar dagen geleden gepost ik weet niet in welk onderwerp door ik weet niet wie...

Hulp ?

Enerc was jij het?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par ENERC » 25/11/20, 09:29

Christophe schreef:
ABC2019 schreef:
Christophe schreef:En het verborgen gezicht van fossielen? Hebben we het erover?

Ik heb dit onlangs vernomen forum dat ze werden gesubsidieerd voor een bedrag van 6000 miljard per jaar!

Dat is 7.5% van het wereldwijde bbp!

dit cijfer is volkomen fantasierijk, gezien de kosten zou het betekenen dat je geld verdient door fossielen te kopen!

hier https://www.connaissancedesenergies.org ... ons-180123

we hebben het over 260 miljard voor fossiele brandstoffen en 170 miljard voor hernieuwbare energiebronnen. Meer in absolute termen, maar veel minder in relatieve termen, aangezien fossiele brandstoffen minstens 10 keer meer produceren dan hernieuwbare energiebronnen (en zelfs de hydrauliek meegerekend, die niet de meest gesubsidieerde zou moeten zijn).


Ik zag snel een diagram voorbij komen dat er serieus uitzag... een paar dagen geleden gepost ik weet niet in welk onderwerp door ik weet niet wie...

Hulp ?

Enerc was jij het?

Ik ben het.

De 500 miljard per jaar komen overeen met investeringen en directe steun (bijvoorbeeld een door een staat aangelegde mijnhaven),
De 6000 miljard voegen belastingvrijstellingen toe.
Enkele voorbeelden van belastingvrijstellingen:
- kerosine
- belastingvrijstelling op motorbrandstoffen voor professionelen,
- landbouwbrandstoffen,
- denk je dat de fabriek die plastic flessen maakt de TICPE betaalt?
Naar mijn mening is het meer dan 7% van het BBP in Frankrijk ... pollepel.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par ABC2019 » 25/11/20, 09:35

ENERC schreef:
Christophe schreef:
ABC2019 schreef:dit cijfer is volkomen fantasierijk, gezien de kosten zou het betekenen dat je geld verdient door fossielen te kopen!

hier https://www.connaissancedesenergies.org ... ons-180123

we hebben het over 260 miljard voor fossiele brandstoffen en 170 miljard voor hernieuwbare energiebronnen. Meer in absolute termen, maar veel minder in relatieve termen, aangezien fossiele brandstoffen minstens 10 keer meer produceren dan hernieuwbare energiebronnen (en zelfs de hydrauliek meegerekend, die niet de meest gesubsidieerde zou moeten zijn).


Ik zag snel een diagram voorbij komen dat er serieus uitzag... een paar dagen geleden gepost ik weet niet in welk onderwerp door ik weet niet wie...

Hulp ?

Enerc was jij het?

Ik ben het.

De 500 miljard per jaar komen overeen met investeringen en directe steun (bijvoorbeeld een door een staat aangelegde mijnhaven),
De 6000 miljard voegen belastingvrijstellingen toe.
Enkele voorbeelden van belastingvrijstellingen:
- kerosine
- belastingvrijstelling op motorbrandstoffen voor professionelen,
- landbouwbrandstoffen,
- denk je dat de fabriek die plastic flessen maakt de TICPE betaalt?
Naar mijn mening is het meer dan 7% van het BBP in Frankrijk ... pollepel.


dus het zouden belastingvrijstellingen zijn die kosten toevoegen aan fossiele brandstoffen die u als een subsidie ​​beschouwt. Als we bijvoorbeeld 20% belasting heffen op dieselbrandstof voor particulieren, maar vrachtwagenchauffeurs vrijstellen, beschouwen we de 20% belastingvrijstelling voor vrachtwagenchauffeurs als een subsidie...

toch een beetje een aparte berekening, aangezien er helemaal geen belasting was zou er ook geen subsidie ​​meer zijn. Of anders, in deze logica, zou het bedrag aan belastingen moeten worden afgetrokken van de bedragen aan subsidies.

Maar moet men er in dit geval ook rekening mee houden dat het niet belasten van hernieuwbare energie ook als subsidie ​​moet worden gerekend?

Ik herinner u er ook aan dat als we denken dat energie de basis is van de productie van rijkdom, we kunnen schatten dat fossielen 80% van de geproduceerde rijkdom produceren, dus ongeveer 60 miljard dollar aan rijkdom per jaar.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par izentrop » 25/11/20, 19:40

Een opbouwende kritiek op de documentaire, het is waar met veel gezaghebbende argumenten
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Arte het verborgen gezicht van groene energieën




par izentrop » 26/11/20, 10:58

De documentaire is nogal omslachtig en mist nuance.

In gebruik, zelfs geproduceerd in China, heeft het elektrische voertuig een betere ecologische voetafdruk dan andere soorten motorisering volgens de Europese Federatie voor Transport en Milieu https://www.clubic.com/transport-electr ... antes.html
Beeld

De video is nu live vanaf 13:14
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten