Bedreiging in een bos van Yonne

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Bedreiging in een bos van Yonne




par Ahmed » 03/01/20, 18:53

Als het onmogelijk is om de algemene vooruitgang van een wereld die onderhevig is aan de determinismen die we kennen (of moeten weten!) Enorm te beïnvloeden, is het altijd mogelijk om de vernietiging ervan op specifieke punten te vertragen, lijkt me zelfs een taak. In dit geval is het een zaak die al meer dan tien jaar aansleept, maar die op de voorgrond is gekomen.
In een tijd die iets triomfanter was dan de onze, was een ruim bemeten luchtvaartterrein geïnstalleerd nabij Auxerre, in de stad Branches, in het midden van een bos dat plotseling honderd hectare verloor (iets dat zou zijn nauwelijks mogelijk vandaag!). De luchtvaartactiviteit was altijd extreem verminderd, in tegenstelling tot de verwachtingen van hun promotors, en is sindsdien afgenomen: in het laatste activiteitenverslag hebben we 0,6 bewegingen per dag (één beweging = één landing) ou een take-off) : Roll: .
Een nieuw Aeronautical Servitudes Plan (PSA) is gepland en zou nog eens dertig hectare extra moeten beïnvloeden in het bos dat zich zijdelings aan de landingsbaan bevindt (meer dan tien zijn zojuist gesneden in het verlengde van de as). U vindt alle details van dit project en de geschiedenis van de case hier, evenals de mogelijkheid om uw mening te geven over het openbaar onderzoek (hier) die op 9 januari van start gaat.
Om samen te vatten, een PSA is een standaardproduct dat min of meer vasthoudt aan de realiteit van elke specifieke situatie, wat we vragen is eenvoudig: rekening worden gehouden met de aanwezigheid van deze bomen die nooit zijn verstoord ongeacht het gebruik van dit vliegveld en door de PSA in aanmerking worden genomen (zoals de dichtstbijzijnde heuvel), dus naar behoren aan de piloten gesignaleerd, deze bomen zouden in overeenstemming zijn met de voorschriften. Lokale gekozen functionarissen blijven echter veel gemakkelijker vinden om duurzaam te scheren (sic!) Deze ongelukkige bomen die niemand iets vragen, onder het mom dat grote vliegtuigen (meer dan 30 passagiers, volgens de huidige beperking) flanken zouden brengen zakenmensen die uit de regio zouden komen uit de huidige crisis (helaas verzin ik niets, dit is de officieel geclaimde fantasie! : Roll: ) en zou massa banen produceren die zo voor onsterfelijke glorie voor onze gekozen ambtenaren zouden zorgen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sen-no-sen » 03/01/20, 19:07

Salut!
Er is een petitie op het platform (type change.org?)?Dit zorgt voor meer zichtbaarheid
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 03/01/20, 19:49

Salut! :D
Er is een petitie op ons initiatief die we vinden hier, die door iedereen kan worden ondertekend en dan zal er tijdens het openbaar onderzoek worden gemanifesteerd: dit zijn twee verschillende benaderingen, wetende dat de tweede voor alle burgers van Franse nationaliteit is en het mogelijk maakt om te formuleren observaties die worden verzameld op de site of via internet. U moet ook weten dat het resultaat van dit overleg consultatief is, dit loopt niet vooruit op de uiteindelijke beslissing, maar vormt nog steeds een niet te verwaarlozen manier van druk (het ideaal van gekozen functionarissen zou een perfecte apathie zijn voor hun kiezers).
Een demonstratie is gepland voor 8 januari, de dag waarop gekozen ambtenaren naar de wensen van de prefectuur gaan, gewoon om daar te zijn! Andere verenigingen hebben zich bij ons aangesloten en een groene kandidaat * (Dennis Roycourt) wil van de gelegenheid gebruik maken en biedt ons zijn ondersteuning ...

* Voor de goede orde, de andere ecologische en rivaliserende kandidaat, hoewel theoretisch gunstig voor bomen, voelde zich tijdens de laatste intergemeentelijke raad verplicht om in naam van de economie in te stemmen met hun kappen ( het was niet moeilijk om te overtuigen!) ...
Bijna alle andere aanwezigen bleken onder lexomil te zitten, er waren er in ieder geval weinig, behalve een burgemeester die geleerd had uitgelegd dat "bomen er te veel waren in Frankrijk".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par thibr » 03/01/20, 20:54

ja maar wanneer de AJA in de hoogste divisie omhoog gaat : Mrgreen: er zullen extra bewegingen zijn : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 03/01/20, 21:08

Zeker! Maar met de huidige snelheid zijn de bomen midden in het beton van de baan terug gegroeid! : Cheesy:
Een grapje opzij, de beweging van AJA-spelers was een goed onderdeel van de vorige activiteit, althans jumbojets, maar dat was eerder ...
Een ander facet van activiteiten in het verleden was training met redelijk zeldzame apparatuur: ILS (Instrument Landing System) nu gedemonteerd (ik denk dat het moet worden overschreden), het bestond elders, maar op plaatsen waar de activiteit de trainingsvlucht bemoeilijkte.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sen-no-sen » 03/01/20, 21:19

Hoe dan ook, er zijn teveel vliegvelden / luchthavens in Frankrijk.
In de buurt van mijn huis op de luchthaven van Roanne (een groot vliegveld eigenlijk) verwelkomt af en toe een privéjet. Omdat de brandveiligheidsdienst niet genoeg is (1 enige brandweerman) een versterking (FPT met een volledige bemanning ) vanaf het vliegveld van Saint Yan (op 30 km afstand) moet de terugreis alleen worden gemaakt om het vliegtuig te ontvangen. De carbon footprint van een jet ziet er al niet goed uit, maar als dat wordt toegevoegd omzwervingen van een zware brandbestrijding het wordt onzin!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 04/01/20, 17:10

Met de pollepel zijn er inderdaad drie keer meer vliegvelden in Frankrijk dan in Duitsland voor een vloot vliegtuigen die half minder is! Onnodig te zeggen dat de meeste alleen werken met een eeuwigdurende infusie ...
De president van de gemengde unie van het vliegveld van Auxerre-Branches, Gerard Delille, tevergeefs beweerde tijdens een oude vergadering dat de rekeningen "in balans waren", dit kon de naïef alleen maar bedriegen: het bedrag van de subsidie ​​werd bepaald door het te dichten gat, hij had noodzakelijk gelijk over de vorm en fout over de onderkant.
Hier is een dit artikel van een web-tv die de verdienste heeft om enkele gekwantificeerde indicaties te geven, evenals een foto die het "gevaar" (sic) illustreert als gevolg van de verstikkende nabijheid van de bomen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sicetaitsimple » 04/01/20, 18:51

Uw bericht is dubbelzinnig ....
Het begint (via de titel) met als ik 30 ha bos goed zou begrijpen dat zou worden bedreigd en het gaat beetje bij beetje verder door de ondervraging van de luchthaven zelf ...
Voor alle duidelijkheid, het maakt mij niet uit of er een luchthaven in Auxerre is of niet. Ik ben volledig neutraal in deze kwestie.
Maar wat is de vraag?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 04/01/20, 19:49

Sorry als het dubbelzinnig lijkt, maar er is geen twijfel over het vliegveld, want er is gewoon het perspectief van het lage nut van deze infrastructuur, in alle opzichten te groot, en de beoogde omvang van ontbossing.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om duidelijk te maken dat er in principe geen oppositie is tegen een nieuwe PSA, maar de wens dat deze rekening houdt met de opmerkingen van andere gebruikers van de plaats en wordt gevestigd in rekening houdend met de aanwezigheid van de bosbedekking aan de zijkant (die geen theoretische problemen met de DGAC oplevert *).

* Het directoraat-generaal voor de burgerluchtvaart is een bestuursorgaan dat niet tussenkomt in de beslissingen van lokale gekozen vertegenwoordigers, het maakt ze alleen conform en toepasselijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sicetaitsimple » 04/01/20, 20:28

Ahmed schreef:Ik maak van de gelegenheid gebruik om duidelijk te maken dat er in principe geen oppositie is tegen een nieuwe PSA, maar de wens dat hierbij wordt rekening gehouden met de opmerkingen van andere gebruikers van de plaats en worden vastgesteld rekening houdend met de aanwezigheid van laterale bosbedekking (wat geen theoretische problemen oplevert met de DGAC *).


Ik begrijp dat goed, maar waarom moedigt u ons dan aan om een ​​petitie te ondertekenen of te demonstreren op een openbare onderzoekssite als we geen gebruikers van de plaats zijn? Hoe wil je dat we een relevante mening hebben over "vermijdingszones"?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten