Bescherming van persoonsgegevens: RGPD-wet

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Bescherming van persoonsgegevens: RGPD-wet




par Grelinette » 13/04/18, 09:48

Gegevensbeschermingswet (RGPD): tegen de achtergrond van het Facebook-schandaal waarvoor de persoonlijke gegevens van miljoenen internetgebruikers werden verkocht manipulaties politiek gebruik heeft de Nationale Assemblee zojuist het wetsontwerp GDPR (Europese verordening inzake de bescherming van persoonsgegevens) aangenomen.
Opgemerkt moet worden dat deze wet het resultaat is van een oud Europees project dat in noodgevallen is gestemd om te reageren op de nieuwste schandalen van het verzamelen en exploiteren van persoonlijke gegevens.

Deze wet moet iedereen in staat stellen om snel en gemakkelijk de details te kennen van hun persoonlijke informatie die wordt verzameld, opgeslagen en doorverkocht voor gebruik voor commerciële of zelfs politieke doeleinden, en om indien nodig om verwijdering te verzoeken. : Cheesy:

https://www.village-justice.com/article ... 28229.html

https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%A8gl ... nn%C3%A9es

Naïviteit of cynisme?

Als ik de huidige excessen zie van commerciële dossiers die van het ene bedrijf naar het andere worden verkocht en doorverkocht, zonder enige controle of regulering, en die aanleiding geven tot duizenden vroegtijdige commerciële telefoontjes waartegen niets kan worden gedaan, zeg ik tegen mezelf dat deze wet niet veel effect zal hebben.

Merk ook op dat veel van deze bestanden al jaren achterhaald zijn en blijven afdrijven naar de wereld van offshore callcenters: ik ontvang momenteel tientallen commerciële telefoontjes die bedoeld zijn voor de voormalige eigenaar van mijn huidige telefoonnummer... dat ik al meer dan 10 jaar heb!

Kortom, het volstaat voor de verzamelaars van persoonlijke gegevens om binnen de minuut (of zelfs de seconde) na het overhevelen van uw persoonlijke gegevens door te verkopen (wat u hebt geautoriseerd door het vakje aan te vinken zonder de 50 pagina's van de gebruiksvoorwaarden te hebben gelezen), zodat deze verloren gaan in het donkere doolhof van commerciële (en politieke) netwerken zonder de mogelijkheid om ze te controleren.

Er is een gezegde: "Wetten zijn er om te omzeilen", en deze nieuwste wet lijkt mij een nieuw voorbeeld van de ontoereikendheid van de wetgever in het licht van de digitale wereld waarin we leven.

De GAFAM's en andere verzamelaars van persoonlijke gegevens, die vaak de bron zijn van persoonlijke gegevensbestanden die worden doorverkocht aan wie ze niet wil, zijn naar mijn mening veel slimmer en beter in het vinden van juridische achterpoortjes om deze lucratieve handel voort te zetten.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 232-gasten