prehistorische vervuiling

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

prehistorische vervuiling




par Exnihiloest » 21/10/15, 09:48

450.000 jaar geleden waren onze voorouders al vervuilend zware metalen, zelfs de Neanderthalers.
Wat jammer, het uiterlijk van de mens; als hij in de bomen was gebleven, zou de planeet schoon zijn! : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/10/15, 12:20

behalve dat mensen nooit boombewoners zijn geweest, volgens Yvette Deloison, aangehaald, ondersteund door ALLE anatomen die ze raadpleegde:
“In die tijd pakte ik al mijn boeken over anatomie en paleontologie sinds het Cambrium op en hoe meer ik studeerde, hoe meer ik tegen mezelf zei: 'Daar moet je het omkeren. De echte logica is er.' Er was logica in termen van fossielen, er was logica in termen van anatomie,
… Terug in Parijs ontmoette ik anatomen van de Faculteit der Geneeskunde en alle anatomen met wie ik mijn bevindingen verklaarde, bevestigden mij dat ik het was die gelijk had.
. En dus maak ik deze mededeling aan het genootschap van anatomische artsen en daar zei professor Barone, die lesgeeft in Lyon en een van de grote meesters van de diergeneeskundige school, tegen mij: "Mevrouw, u hebt gelijk, doorgaan met! ". Toch schrok ik er een beetje van, omdat ik zojuist in verzet was gekomen met een hele instelling door te zeggen dat de Australopithecines niet onze voorouders waren. Maar toen ik zag dat dierenartsen, anatomen en doktoren me vertelden: “Ga je gang!”, Zei ik tegen mezelf dat hun woorden veel belangrijker voor me waren dan die van collega's die nog nooit een mens of een ander hebben ontleed. een aap…. "
Uiteraard te vergelijken met de onderstaande signatuur!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Prehistorische vervuiling




par Christophe » 21/10/15, 12:54

Exnihiloest schreef:als hij in de bomen was gebleven, zou de planeet schoon zijn! : Cheesy:


Echt waar?

Omdat zware metalen allemaal van een andere planeet komen ??? : Mrgreen:


Anders is het debat interessant en kan het worden uitgebreid tot de vraag: wat is vervuiling?

Voor mij is de beste definitie als volgt: vervuiling is de onbalans van een (eco) systeem.

Van daaruit kunnen dieren ook als vervuilers worden beschouwd. Bijvoorbeeld: invasieve soorten die de plaats innemen van inheemse soorten, het is vervuiling ...

En om verder te gaan: de financiers die het huidige economische systeem vernietigen, zijn ook vervuilers ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/10/15, 09:51

Bacteriën zijn waarschijnlijk de grootste vervuilers ter wereld. :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Prehistorische vervuiling




par Remundo » 22/10/15, 10:05

Exnihiloest schreef:450.000 jaar geleden waren onze voorouders al vervuilend zware metalen, zelfs de Neanderthalers.
Wat jammer, het uiterlijk van de mens; als hij in de bomen was gebleven, zou de planeet schoon zijn! : Cheesy:

het lijkt me niet erg serieus, deze "studie" ...

Neanderthalers hadden geen manier om zware metalen te concentreren en te extraheren, noch waarschijnlijk de wens om dit te doen ...
Bij Gorham's en Vanguard kunnen sedimentniveaus die oude goed bewaarde haardresiduen bevatten worden beschouwd als Cu-Zn-Ni vervuilde bodems volgens de huidige criteria en dev

Zink zit niet precies in "zware metalen". Dit idee is erg vaag.
https://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89l%C ... C3.A9ennes

Bovendien zijn de echt giftige zware metalen lood, kwik en cadmium.

Cu Zn en Ni hebben potentieel voordelige biologische rollen als sporenelementen.

Het kan zijn dat de locatie van het huis van prehistorische mannen geconcentreerde mineralen en metalen in de as heeft, maar eerlijk gezegd moet het niet erg ver zijn gegaan ... en ik betwijfel dat Netherthals en Sapiens graag de as aten van hun branden ...
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/10/15, 10:18

hier is de waarschijnlijke oorsprong van deze informatie over zware metalen.
http://www.pourquoidocteur.fr/Articles/ ... luait-deja

Niet genoeg om de wereld van streek te maken.
Dit andere artikel is gerelateerd aan het reeds geciteerde werk van Yvette Deloison:
http://www.pourquoidocteur.fr/Articles/ ... de-l-homme
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/10/15, 10:31

"Al deze resultaten suggereren langdurige blootstelling van Homo sapiens aan zware metalen, die mogelijk een rol heeft gespeeld in de tolerantie voor vervuilde omgevingen - een factor die tot nu toe over het hoofd is gezien, "zeggen de auteurs van de studie.

Wetenschappers geloven dat ondanks deze hoge niveaus van zware metalen, bodemverontreiniging geen bedreiging vormt voor de gezondheid van de bevolking van weleer. Kankers kwamen later.

dat is grappig ... het zal in de maatschappij moeten worden geplaatst! : Mrgreen:

uitstekende speculatie ...
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Prehistorische vervuiling




par Christophe » 22/10/15, 10:35

Remundo schreef:Cu Zn en Ni hebben potentieel voordelige biologische rollen als sporenelementen.


Ja voor Cu en Zn maar ik twijfel aan Nikkel?

Remundo schreef:Het kan zijn dat de locatie van het huis van prehistorische mannen geconcentreerde mineralen en metalen in de as heeft, maar eerlijk gezegd moet het niet erg ver zijn gegaan ... en ik betwijfel dat Netherthals en Sapiens graag de as aten van hun branden ...


Eet nee (zie hieronder) maar hergebruik ja ... ze hadden al zeker begrepen dat de as een goed wasmiddel was ... en ze hadden waarschijnlijk ander hergebruik van hun as.

Misschien tijdens culturele ceremonies bijvoorbeeld?

Vuur heeft mannen altijd al gefascineerd, vooral in die tijd!

Dus het zou me niet verbazen als de as opnieuw had kunnen worden gebruikt in bijvoorbeeld "sjamanistische" riten ... zoals: "je drinkt een drankje met as en mammoetbloed" als je een man wilt zijn ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/10/15, 11:25

Remundertal show Christophe Sapiens Man of Fire Metabolic Advantage of Nickel
http://www.vulgaris-medical.com/encyclo ... toxication

MAAR Remundertal Tell Man Sapiens du Feu Niet zoveel as eten. Gevaarlijk voor kracht door Christophe Sapiens. Jammer voor de mammoetgeest. Heb liever je eenvoudige sapiens-geest :P

Aan de andere kant Remundertal Adviseur Ash voor het wassen, omdat Sapiens Man en Neandertal niet goed ruiken na de jacht. : Cheesy:

Nu zal Remundertal niet storen. omdat huiswerk met vrouwen. : Mrgreen:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 22/10/15, 11:43

:D :D :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 181 gasten