Het beëindigen van de Stilte op Silent Wereld Cousteau

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Het beëindigen van de Stilte op Silent Wereld Cousteau




par Christophe » 17/07/15, 12:13

0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 17/07/15, 20:26

een Gerber.


en die haalt me ​​er niet uit: "het is de tijd ..."
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 17/07/15, 20:54

Commandant "Sterk" was een voorloper van groen ondernemen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79122
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/07/15, 21:09

Het ergste is nog steeds de methode van het explosief op het koraalrif "de beste methode om de biodiversiteit te meten"... het doden van de kleine potvis "ook niet slecht"!

Eindelijk...een andere periode, andere gewoonten... :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 18/07/15, 06:39

Eng!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 18/07/15, 08:15

Er is een andere wereld van stilte die veel verbazingwekkender is dan deze film! Zie aardbewoners en deze wereld waar niemand echt over praat omdat de meeste rijken, die onze beschaafde samenlevingen vertegenwoordigen, te gehecht zijn aan hun steak frites, hun stinkende kaas en hun zeevruchten: vissen die stikken in de ruimen, schaaldieren die de gifstoffen filteren en concentreren die we verwerpen in de wateren die naar de zee gaan, enz... en van waaruit ze bescheiden hun gezichten versluieren om de omstandigheden van fokken, slachten en al het andere te negeren: huichelaars, geconditioneerd of blind?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 18/07/15, 20:57

Milieubewustzijn wordt vandaag met meer finesse ingezet: in naam van "compensatoire maatregelen" analyseren gecertificeerde rustinologen* nauwgezet hun vakgebied, stellen gedetailleerde en erudiete rapporten op over de fauna en flora ("studie van de impact"), en gaan dan verder met andere missies terwijl de graafmachines en bulldozers in actie komen...

*Ik kan niet met zekerheid garanderen dat dit concept van mij is, maar indien nodig neem ik het vaderschap op me! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 19/07/15, 17:00

Janic schreef: ze bedekken hun gezichten bescheiden om de omstandigheden van fokken, slachten en al het andere te negeren: huichelaars, geconditioneerd of blind?

homivoren... gewoon
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/15, 09:07

macro hallo
Janic schreef:
ze bedekken hun gezicht bescheiden om de omstandigheden van fokken, slachten en al het andere te negeren: huichelaars, geconditioneerd of blind?

homivoren... gewoon

We kunnen antifysiologisch gedrag niet beschouwen als een criterium op het simpele feit dat gewoonten en gewoonten ze hebben bekrachtigd. Anders zouden alle andere afwijkingen in feite worden gecrediteerd: alcohol, tabak, allerlei soorten drugs met hun reeks opeenvolgende pathologieën: kanker, hart- en vaatziekten, diabetes, enz....
De gekke-koeiencrisis heeft niet genoeg als les gediend, zo lijkt het, tot de volgende, meer ernstige crisis die met zekerheid zal komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/07/15, 10:03

Janic schreef:We kunnen antifysiologisch gedrag niet beschouwen als een criterium op het simpele feit dat gewoonten en gewoonten ze hebben bekrachtigd.


Het zijn niet alleen gebruiken of gewoontes... maar eerder de noodzaak en de evolutie van de soort die ervoor hebben gezorgd dat...

Maar zoals in ieder geval kunnen we onder de wetenschappers degenen vinden die jouw mening zullen steunen en degenen die de mijne zullen steunen.

Met betrekking tot de voorwaarden van fokkerij en dierlijke uitbuiting op industriële wijze (waar ik inderdaad soms mijn hart van verhef) en het feit dat we te veel producten van dierlijke oorsprong consumeren, ben ik oké.. Maar 10 enes van duizenden jaren ontkennen evolutie die ons hier heeft gemaakt om er vandaag over te praten... Voor mij is het ook een grote hypocrisie...
Je bent een sapiens sapiens die achter een computer zit en het goede woord predikt... Geen cro magnon die in de grond krabt om wortels op te graven...

Als ik zie wat ik biologisch oogst op mijn 200m² vierkante aardappelen... zie ik mezelf niet wachten tot volgend seizoen om weer te eten...

En de planten..Heb je ze gevraagd of ze geleden hebben toen je ze plukte???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten