PROBLEEM OP LOGBOILER DIE FHG S3 TURBO VOLT

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
gaelle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/03/15, 17:41
Plaats: hoge mergel 52

PROBLEEM OP LOGBOILER DIE FHG S3 TURBO VOLT




par gaelle » 19/03/15, 19:22

BONSOIR
Ik ben hier nieuws over forum Ik zou graag willen weten of u degradatie van de vuurvaste steen al bent tegengekomen. Mijn houtketel FROLG FHG S3 TURBO MET REVERSE VERBRANDING op 2 jaar en zijn vuurvaste betonnen haard degradeert Mijn verwarmingstechnicus van 88 en het bedrijf FROLING weigert een reparatie die beweert dat het defect en slijtage. Na verschillende mail zonder antwoord Ik nam een ​​advocaat die hen de foto's van de haard stuurde, ze antwoordden dat als de ketel verder verslechterde, ze zouden proberen een beweging te maken,
ze zijn incompetent en in slechte tijden beweren ze dat het geen productieschroef is en nooit beweegt en wacht op het einde van de garantie. Wat denk je?
I AM 52 (HAUTE MARNE) gaelle B

Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/03/15, 22:22

Als de afbraak alleen wordt waargenomen op de vlamdoorgangsplaat, is dit waarschijnlijk niet abnormaal. Inderdaad, deze onderdelen worden onderworpen aan zeer zware bedrijfsomstandigheden, omdat ze zeer hoge temperaturen en hoge thermische amplitudes bereiken.

Ik heb ervaring met gietijzeren staven die dezelfde functie vervulden en veel "geleden" hebben.
Begrepen moet worden dat, in tegenstelling tot een opwaarts verbrandingshaardrooster dat continu wordt gekoeld door de komst van primaire lucht, deze platen zich in het midden van zeer hete vlammen bevinden, in omstandigheden die smeden, die barsten en desintegratie van het vuurvaste beton veroorzaakt.

Misschien kunt u overwegen deze elementen te vervangen door een aanpassing van goedkope gerecyclede materialen: de afmetingen zijn niet al te beperkend.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/03/15, 18:13

jij, jij maakt je ketel goed schoon, denk ik. je verwijdert alle as goed en de sintels liggen direct op het beton.

nou nee, het is niet goed. het is beter om een ​​laag 1 tot 2 cm as op het beton te laten, het beschermt het.

Controleer vervolgens de primaire / secundaire luchtbalans. in het geval van overtollige primaire lucht kan de massa van sintels enorm worden.

en ten slotte, met welke snelheid werkt uw ketel? Als het nog steeds onderaan staat, is het normaal dat ze lijdt en is het waarschijnlijk niet nodig. Er kan bijvoorbeeld een 25kw worden gemaakt om op dit vermogen de tijd te draaien om het radiatorcircuit op T ° te zetten, maar om de tank te verwarmen zou het net zo goed bij 15kw kunnen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/03/15, 10:21

Nog een vraag: is het elektrische ontsteking / microprocessorregeling of steek je het aan en stuur je het aan ???

Ik weet dat veel eigenaren van houtboilers de "thermische stress" waaraan de apparatuur wordt blootgesteld, onmiddellijk aanpassen door te ontsteken en te "laaien" ...

Naast de aslaag, die je beter als isolatiedeken achter kunt laten, is het beter om het vuur langzaam te laten opstijgen ...

EN inderdaad, het vuurvaste materiaal van een ketel is een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is, zoals de remblokken van een auto, de bougies of de wisser. Daarna hangt het allemaal af van de snelheid van slijtage!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/03/15, 23:23

Did67 schreef:Ik weet dat veel eigenaren van houtboilers de "thermische stress" waaraan de apparatuur wordt blootgesteld, onmiddellijk aanpassen door te ontsteken en te "laaien" ...

Naast de aslaag, die je beter als isolatiedeken achter kunt laten, is het beter om het vuur langzaam te laten opstijgen ...

EN inderdaad, de vuurvaste materialen van een ketel zijn een slijtvast onderdeel, zoals de remblokken van een auto, debougies of wissers. Daarna hangt het allemaal af van de snelheid van slijtage!


De onderdelen in vuurvaste materialen worden door de fabrikant van de ketel of de gebruikers opgegeven als slijtdelen ???

Voor bougies zijn er enkele die net zo lang meegaan als de motor (platina-elektroden), maar het economische model is om X keer op te laden voor onzin in plaats van goed materiaal.
Het materiaal (soort rubber) en het ontwerp van de wissers zijn gemaakt om zichzelf snel te vernietigen volgens hetzelfde principe. Kijk maar naar de voorruitafdichting ernaast, deze is nog steeds flexibel en niet gebarsten na 20 jaar in volledig vergelijkbare weersomstandigheden ....

Het is duidelijk dat wat het economische model is van de fabrikant van de ketel, het verkoopt eerder een "betrouwbaar", of verbruiksartikel / slijtageonderdeel.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/03/15, 11:38

Ik weet het niet.

Ik weet gewoon dat:

a) het was niet ongebruikelijk om vuurvaste onderdelen te vervangen op houtkachels / fornuizen

b) we hebben op het werk een grote ketel met houtsnippers (900 kW) sinds 2007 of 2008; Ik weet dat er een revisie is geweest met vuurvaste reparatie ...
0 x
gaelle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/03/15, 17:41
Plaats: hoge mergel 52




par gaelle » 23/03/15, 17:28

Did67 schreef:Nog een vraag: is het elektrische ontsteking / microprocessorregeling of steek je het aan en stuur je het aan ???

Ik weet dat veel eigenaren van houtboilers de "thermische stress" waaraan de apparatuur wordt blootgesteld, onmiddellijk aanpassen door te ontsteken en te "laaien" ...

Naast de aslaag, die je beter als isolatiedeken achter kunt laten, is het beter om het vuur langzaam te laten opstijgen ...

EN inderdaad, het vuurvaste materiaal van een ketel is een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is, zoals de remblokken van een auto, de bougies of de wisser. Daarna hangt het allemaal af van de snelheid van slijtage!


goedenavond
Ik zet hem aan
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/03/15, 18:22

Dus een asmatras laten liggen en langzaam opwarmen ... Niet meteen "grondig"!
0 x
gaelle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/03/15, 17:41
Plaats: hoge mergel 52

probleem-op-ketel-met-boomstammen




par gaelle » 24/03/15, 12:42

hallo

Bedankt voor je antwoorden, ik hoop dat ze mijn vuurvaste plaat voor mij opnieuw zullen doen, want hij is pas 3 jaar oud Ik wacht op antwoorden van mijn advocaat.
0 x
gaelle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 02/03/15, 17:41
Plaats: hoge mergel 52

stoeien boiler probleem




par gaelle » 24/03/15, 12:49

Philippe Schutt schreef:jij, jij maakt je ketel goed schoon, denk ik. je verwijdert alle as goed en de sintels liggen direct op het beton.

nou nee, het is niet goed. het is beter om een ​​laag 1 tot 2 cm as op het beton te laten, het beschermt het.

Controleer vervolgens de primaire / secundaire luchtbalans. in het geval van overtollige primaire lucht kan de massa van sintels enorm worden.

en ten slotte, met welke snelheid werkt uw ketel? Als het nog steeds onderaan staat, is het normaal dat ze lijdt en is het waarschijnlijk niet nodig. Er kan bijvoorbeeld een 25kw worden gemaakt om op dit vermogen de tijd te draaien om het radiatorcircuit op T ° te zetten, maar om de tank te verwarmen zou het net zo goed bij 15kw kunnen.


HELLO
De ketel is een 18KW c is mijn verwarmingsmonteur die hem aan het einde van het werk aan mij heeft aangepast en sindsdien heb ik nooit meer gestoord als ik een probleem heb.Ik noem hem uit elkaar voor het vuurvaste probleem dat hij kwam zien genaamd dartelen en sinds geen nieuws bedankt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten