Natuur, de nieuwe Eldorado van financiën

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Natuur, de nieuwe Eldorado van financiën




par Ahmed » 09/02/15, 22:35

Voor zover ik niet weet, verdient deze documentaire het te zijn.

Ik vertel je het scenario niet in detail, er is nog tijd om het in herhaling te bekijken.
De formele voorkeur van de regisseur is om te spelen op naïviteit en de vraag te stellen: wat als het toekennen van een marktwaarde aan de natuur waarschijnlijk de middelen zou bieden om deze te beschermen?
Het geheel is een montage van reacties van verschillende actoren in deze sector en van tegenstanders die de realiteit achter het discours van de eerste komen ontcijferen.
Wat ik betreur, ondanks een nogal vaardige behandeling, is een zeker gebrek aan logische striktheid en bepaalde benaderingen die, helaas, het grootste deel van deze manier van expressie zijn.


Dus wanneer een fervente voorstander van de commodificatie van de natuur zijn tegenstanders uitdaagt door hen ervan te beschuldigen 'ideologie' te vertonen, zou het wenselijk zijn geweest om de ideologische kant van de zogenaamde economische rationaliteit (de TINA van rietdekker).
Het is vrij eenvoudig om aan te tonen dat de economie de oorzaak is van de verandering van de natuur ten koste waarvan zij zich ontwikkelt, het is absurd te hopen op hulp *.
Een andere vorm van argument ** zou zijn, ervan uitgaande dat de twee tegenstrijdige hypothesen niet te bepalen zijn (wat niet waar is, maar op een logisch niveau interessant blijft), en daarom moet de meest pessimistische hypothese bevoorrecht zijn op l 'anders, omdat er geen sprake kan zijn van het maken van een fout bij een dergelijk probleem en de onherstelbare aard ervan. De pessimist kan, in alle logische strengheid, zich alleen vergissen door een overmaat aan voorzorg, waarbij de optimist zijn vaten onherstelbaar zal verbranden.

Zowel de conclusie als de titel vallen financiën aan, waarbij de auteurs het alledaagse overnemen dat, in het licht van een ingekorte analyse ***, ten onrechte onderscheid maakt tussen een fundamenteel 'gezonde' economie en 'speculatieve' financiën en daarom verwerpelijk.
Het simpele feit negeren dat financiën altijd al aanwezig zijn geweest in een economie waarvan de 'realiteit' niet mag worden misleid: de waardering van waarde is inderdaad het uiteindelijke doel, net zo goed als ten onrechte gestigmatiseerde financiën, aangezien de enige zonde is om onverbloemd over te komen: financiën veroordelen is de economie herstellen.


* En het is waar dat dit de tegenspraak is van traditionele natuurbeschermingsorganisaties: om hun programma's te financieren, hebben zij de steun nodig van samenlevingen waarvan de welvaart, vanuit een ander oogpunt, gaat naar tegen hun doelen ...
** Ontwikkeld door B. Meheust, die u dringend moet lezen "Nostalgie voor bezigheid"prachtig, gezond en noodzakelijk werk!
*** Het zou nogal merkwaardig zijn om te zien hoe de "gezonde" economie de voedingsbodem voor financiën zou kunnen worden!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 10/02/15, 09:41

ahmed hello
Absoluut gezien heb je gelijk over een ideale "hemelse" samenleving. In werkelijkheid is het anders en tussen twee kwaden is het noodzakelijk om het minste te kiezen; daarom is het beter een commodificatie van de 'natuur' die haar bewaart, zo min als dit zelf, dan haar blinde vernietiging. Ecologie zelf is ook gewoon een kruk die beter is dan volledig geïmmobiliseerd zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 10/02/15, 10:13

Janic schreef: In werkelijkheid is het anders en tussen twee kwaden is het noodzakelijk om het minste te kiezen; daarom beter een commodificatie van de 'natuur' die haar bewaart, zo min als dit zelf, dan haar blinde vernietiging. Ecologie zelf is ook gewoon een kruk die beter is dan volledig geïmmobiliseerd zijn.


Zodra we de natuur als een handelswaar beschouwen, veroordelen we haar meteen!
Het behoud van de natuur door middel van zijn handelswaar is een oxymoron!
Het is alsof we zeiden dat we de rechten van vrouwen verdedigden door hen te prostitueren!
Trouwens, hoe verkoop je een "product" als dit?
Verkoop van de natuur betekent op een of andere manier werk daaruit halen, door duurzame landbouw, groen toerisme of wat dan ook.
Nu de economie onderhevig is aan boom- en bustcycli, valt niet te ontkennen dat in de fase van 'magere koe' goederen zullen worden geofferd op het altaar van soberheid ...

Vanuit een meta-analytisch oogpunt moeten we nu begrijpen dat de economie, als totaliserend domein, alleen het instrument is van een kracht die ons overtreft, en deze kracht - in haar huidige configuratie - niet neigt absoluut niet naar het behoud van de biotopen, maar integendeel naar een herstructurering hiervan, is er dus niets te verwachten van een dergelijke maatregel.

Het is paradoxaal genoeg, omdat we ons bezig houden met het behoud van het milieu, dat het blijft verslechteren, daarom moeten we ons gebied van technologische invloed verkleinen en de natuur de tijd geven om te herstellen , maar dit maakt duidelijk geen deel uit van de plannen van onze economen, omdat er in zo'n project niets te verkopen valt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/15, 11:13

en als de toekenning van een marktwaarde aan de natuur waarschijnlijk de middelen zou bieden om deze te beschermen?


Zeer goede vraag !! Bedankt voor het vragen!

Ik heb de documentaire niet gezien ... maar ik vraag me af wat de titel "New Eldorado?" Wetende dat het grootste financiële fortuin van de mensheid is opgebouwd (en nog steeds wordt opgebouwd ... ook al is het iets minder in verhouding tot minder) met mijnwinning en de massale exploitatie van natuurlijke hulpbronnen! Olie is de nummer één aller tijden!

Voor de goede orde: ik hoorde onlangs dat er een oorlog voor guano was !! Ja, de man in zijn pracht weet een oorlog te voeren ... zelfs voor shit !!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Guano : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 10/02/15, 13:10

De vertaalde titel uit het Duits betekent niet hetzelfde:

De natuur, het voorwerp van speculatie in de toekomst (natur spekulationobjekt mit zukunft), zegt dat dit al lang het geval is.

Hoe kan zo'n wereld nog bestaan? Mebon.

Het is altijd goed om het bewustzijn te vergroten, vooral omdat het onvermijdelijk versnelt met de groeiende behoeften van opkomende landen (ambitie vrij relatief gezien de frequentie van de site die begon te vallen, zoals te verwachten is).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/02/15, 13:44

Deze wereld zal niet lang bestaan ​​hebben ... precies op de schaal van de natuur ...

Voor de frequentie van achteruitgang is dit gekoppeld aan de verandering van URL van forums 27 januari: er is een overgangstijd voor herindexering, maar het sleept zich terug daarheen. Toch deed ik alles goed zoals het moest (301) ... en ik begin me zorgen te maken ...

Zoals ik al zei in het onderwerp "laten we ze natuurlijk een boost geven forums"interesse in schone energie, besparingen ... is aanzienlijk afgenomen ... met de economische situatie!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 10/02/15, 15:07

Sen-no-sen, Ik vind niets mis met de formulering van uw antwoord die in alle opzichten perfect is.
Uw laatste alinea is van opmerkelijk belang: destructief activisme genereert nog een vaag herstellend activisme, maar de twee nemen deel aan dezelfde interventionistische wil en zijn daarom onherstelbaar met elkaar verbonden, waar 'laten gaan' nodig zou zijn, aangezien het is de essentie van de natuur die geen tussenkomst vereist ...

De economie kon zich alleen ontwikkelen ten koste van de natuur omdat ze een vrije externaliteit vormde en nog steeds vormt; als, wat ik niet wil omdat ik de gevaren van deze methodiek ken, een schatting van de kosten van het gebruik van de natuur in de economische balansen werd ingevoerd, dan zou de winst al lang geleden zijn verdwenen.


Wat nieuw is en dat gedeeltelijk in deze documentaire wordt benadrukt, is dat klassiek extractivisme niet langer voldoende winst genereert, noch investeringskansen die overeenkomen met het niveau van accumulatie van waarde.
Daarom is het niet verwonderlijk dat hiermee deze wonderbaarlijke zoektocht naar duiven wordt ingezet, omdat het duidelijk moet worden gezegd: dit alles is slechts een enorme zwendel die zal instorten zodra zijn fictieve karakter iets duidelijker lijkt. . In de tussentijd hebben de promotors en misschien de eerste investeerders zich teruggetrokken uit de game ...
Een tweede gevolg van dit fenomeen is bij te dragen aan het modderig maken van de wateren en het steeds onbegrijpelijker maken van wat de economie en de natuur scheidt. In die zin is het een krachtig hulpmiddel om het systeem te promoten omdat het slecht gaat.

@ Christophe: zodra "de druk van comfort", aldus de mooie uitdrukking van B. Meheust lijkt minder bedreigd, dus de zorg voor deze dubbelzinnige ecologie die overal wordt gedistilleerd, wordt minder dringend. Dit laat helaas weinig twijfel bestaan ​​over de authenticiteit van deze bezorgdheid.
Deze laatste zin is niet bedoeld als moraliserend, laat geen vergissing zijn, want alles leidt tot dit zeer simplistische narcisme. Hoe te ontsnappen aan het omgevingseconomisme dat alle analyses verstoort, omdat het zijn premissen verstoort?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 11/02/15, 10:50

Christophe schreef:[...] Voor de frequentie van achteruitgang houdt dit verband met de verandering van de URL van forums 27 januari: er is een overgangstijd voor herindexering, maar het sleept zich terug daarheen. Toch deed ik alles goed zoals het moest (301) ... en ik begin me zorgen te maken ...

Zorgen maken ??? ( : Mrgreen: ) Zonder je te willen beledigen, ben ik contant:

1) Ik hoef het niet echt te vertellen "Waarom frequentatie van de forum zou zijn gevallen ", zie je ... ik heb dit lang, breed en kruis bestudeerd ... Dit is een ENDEMISCH probleem, waarvan je de bron heel goed kent, ballast ins en outs: we kunnen hier in detail treden MP, misschien wat nieuwsgierig gedrag?

2) Je weet ook (tenminste voor een groot deel) wat er moet worden gedaan om het te verhelpen, maar sindsdien zijn we getuige geweest van een soort opeenvolgende gemiste handelingen of zoiets (het lijkt er tenminste op en wat dan ook hoe dan ook, ontwikkel de forum staat al enkele jaren niet in je prioriteiten, zelfs als je hier en daar een beetje kreunt over de opkomst, wat cosmetische wijzigingen aanbrengt (maar zonder het snoer door te knippen ...) past heel goed, en je zou nauwelijks meer willen om verschillende redenen, waarvan sommige waarschijnlijk onduidelijk zijn, dus waarom teef ... of ontken het, omdat iedereen het ziet: het is dubbelzinnig en paradoxaal).

3) Nou nee, dus maak je geen zorgen, de drop heeft STRIKT NIETS te maken met de verandering van URL (of zo weinig dat het absoluut niet significant is, het simpele feit dat je deze oorzaak vermeldt, toont aan hoeveel verwarring heerst er in u om een ​​heer te zijn en niet meer te zeggen), omdat dit hoogstens twintig tot veertig berichten kan hebben beïnvloed! Uiteindelijk pinda! Hoe zit het met de kritische massa hierop: nog steeds pinda! Op 2-dagen had het lang geleden moeten worden hersteld ... Kortom, nog een prachtige rookwolk om te fantaseren, over de vervelende Gogol die alles verpestte (lol). De echte mensen die verantwoordelijk voor hen zijn (er zijn geen massa's, een of twee, liever één?) Kom elke keer uit wit / s als sneeuw ... Het is prachtige sneeuw, maar het smelt snel in de zon ..!

4) : Arrowd:

Christophe schreef:[...] Zoals ik al zei in het onderwerp "laten we de forums"interesse in schone energie, besparingen ... is aanzienlijk afgenomen ... met de economische situatie!

pffff, ik neem nota van uw standpunt en ik respecteer het. MAAR: in plaats van eerst te kijken naar de WARE oorzaken die hiertoe leiden (integendeel, de belangstelling groeit, op alle gebieden, zelfs tot financiële speculatie op "natuurlijke deposito's", dit wat het tegendeel bewijst), dus als je dit allemaal bekijkt op basis van bewijs, cijfers, knowhow, statistieken, enz ... nou ja, ruim voordat je conclusies speculeert zonder een volledige diagnose, en mogelijke effecten speculeert zeer hypothetisch co-lateraal, begin daarom met het maken van een algemene beoordeling van de situatie zonder enige scrupules en op een onpartijdige en eerlijke manier - en vooral te accepteren om het te zien zoals het is en niet zoals men het zou willen zien, want het zou beter zijn om jezelf niet te zien als mogelijk de oorsprong - zoals Ahmed zo goed suggereert vanuit het hoogtepunt van zijn prachtige metafoor: wanneer 'ongemak druk"verdwijnt of verhuist, geen hervormingen meer, afscheid van beloften, dag tot ziens vragen stellen, verdween het gevoel van loyaliteit: terug bij af ... Het was elke keer de klap (en het is een menselijke component die zijn wortels heeft in het geld-schuld-paradigma, noemt A. Masslow het "de behoefte aan beperking"Aan welke we kunnen toevoegen"de zoektocht naar afname of afwezigheid"Van het laatste ...).

Hoe dan ook, je bent geen monster, het is menselijk : Mrgreen:
zelfs als ... ° _O
Hoe dan ook, het is meer mijn taak ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 11/02/15, 12:46

Bericht volledig HS Obamot ...

Je hebt inderdaad bijgedragen aan de vernietiging van participatie, lijkt mij, aan de walging van de andere deelnemers, aan de algemene destabilisatie ... maar je ego is veel te hoog om het toe te geven! Tenzij het iets anders is ...

En a forum het is niet alleen de beheerder die het doet !!!

Opnieuw probeer je me te destabiliseren!

Obamot schreef:M'enfin kort het is meer mijn taak...


Jouw baan ?? QED?

ps: wat te doen (als je daarnaast alleen bent) tegen malafide "concurrenten" die negatieve SEO doen, trollen betalen, spammers, vals-positieve meningen krijgen, het omgekeerde voor anderen, valse likes kopen op sociale netwerken ... Kortom, bijna maffia-methoden!

En ik ben (helaas?) Te eerlijk om dit soort methode te oefenen ...

Ik walg van dit "klote" internet, dat al een paar jaar bestaat ... Intelligentie weet ook hoe ze stop moeten zeggen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 11/02/15, 13:12

Niets toe te voegen, ik deel uw mening Christophe!

Wat betreft het bijwonen ... men vraagt ​​zich af wat een "eenvoudig" (?) Lid hiervan motiveert forum om op deze manier voor dit doel "betrokken te raken"?
Puur ongeïnteresseerd humanisme? (LOL!)
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten