De stad van de toekomst, ARTE

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

De stad van de toekomst, ARTE




par fabio.gel » 26/01/15, 12:23

Dag

Een zeer interessant ARTE-programma over het gebruik van ieders gedrag om steden te verbeteren.

Er is informatie over het gebruik van gegevens van telefoons die ik niet mogelijk achtte :frons: , Persoon van interrest is niet ver ...

0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De stad van de toekomst, ARTE




par Christophe » 05/08/19, 15:32

Bijgewerkte video.

Je kunt ook kijken naar de onderkant van de kaarten, die altijd uitstekend zijn:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De stad van de toekomst, ARTE




par Christophe » 05/08/19, 15:36

Een ander interessant:



Ik vind dat, gezien de inzet, het onderwerp groene steden hier onvoldoende op is ingegaan forum... het bewijs dat dit zeldzame onderwerp geen antwoord had en dateerde van 2015 ...

Wat denk jij?
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De stad van de toekomst, ARTE




par Ahmed » 05/08/19, 18:32

Een 'groenere' stad is redelijk goed, afhankelijk van wat de term dekt, maar het concept van stad is in tegenspraak met de gestelde doelen omdat het een plaats van macht en extractivisme aanneemt die gedijt ten koste van plaatsen die 'hij opereert. Deze tegenstrijdigheid verhullen en het beton “leuker” maken lijkt mij het hoofddoel van deze “duurzame steden” (oxymoron!).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 233-gasten