Anti dakloos systeem ..... sociale vooruitgang .....?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Anti dakloos systeem ..... sociale vooruitgang .....?




par Flytox » 04/07/14, 22:51

http://www.lepoint.fr/societe/londres-u ... 865_23.php

Particuliere initiatieven

Een zeldzame verontwaardiging echter. Want al ruim vijftien jaar blijven anti-daklozenapparaten onze steden binnendringen. Armleuningen in het midden van banken, betonnen kussens, onhandige verlichting, metalen staven, cactustuinen, hellende vlakken, deze systemen zijn langzamerhand verschenen voor winkels of onder de veranda's van grote wereldsteden. In verreweg de meeste gevallen zijn het particuliere bedrijven die zich uitrusten met anti-dakloos meubilair, omdat de praktijk te controversieel is voor gemeenten. In Argenteuil moest de burgemeester van de stad in 2007 zijn briljante idee opgeven: een stinkend chemisch product.

In Parijs duiken nu overal apparaten op om daklozen af ​​te weren. Het eerste bedrijf dat gelanceerd werd, was de RATP, met zijn bijna hangende banken en samengesteld uit twee metalen staven waarop het onmogelijk is om te gaan liggen. Maar zonder het ooit duidelijk te erkennen: dakloze folies presenteren zich vooral als "design".




Beeld


https://www.google.fr/search?q=systeme+ ... 0&dpr=1.25
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 05/07/14, 07:31

Het is zo waar dat het de wereld van architecten en beter nog ouders van studenten niet lijkt te deren en is Parijs niet de hoofdstad van de kunsten?
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/07/14, 20:24

het is heel triest ... in plaats van het geld te gebruiken om de echte problemen op te lossen, verspillen we het om het leven van de slachtoffers ingewikkelder te maken

elke keer als ik deze banken zie met dingen om te voorkomen dat je erop gaat liggen, heeft dat een effect op mij dat moeilijk uit te leggen is

Ik denk dat het psychologische effect van al deze bullshit nog schadelijker is dan de aanwezigheid van daklozen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 05/07/14, 20:57

Vraag: hoe geld te gebruiken om de echte problemen op te lossen die door geld worden veroorzaakt? Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
schaduw
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 171
Inschrijving: 13/04/08, 15:16
x 2




par schaduw » 05/07/14, 21:45

het ergste in dit geval is de MENSELIJKE onzin, want als je op een dag onwel wordt en je valt op zulke onzin, hallo de schade en ik heb het niet over kinderen
BETER FRANKRIJK VAN MENSENRECHTEN VOEGT MET DE ZEGEN VAN ONZE VERKOZEN OFFICIEREN
de mens is een roofdier voor deze kerels

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/07/14, 23:44

Ahmed schreef:Vraag: hoe geld te gebruiken om de echte problemen op te lossen die door geld worden veroorzaakt? Beeld


Het is allemaal nogal "oxymoronisch"!
Tenzij je het geld gebruikt om een ​​concept te creëren dat erop gericht is het te vernietigen! : Lol:

Ten slotte lijkt het me dat de heer Sarkozy had bevestigd dat er onder zijn mandaat geen daklozen meer zouden zijn... zou dat betekenen dat laatstgenoemde een (bonus)leugenaar is? Dat kan ik niet bedenken! :lol:
Tenzij het bedoeld is om meer "zichtbare" sdf te zeggen?:?:

In ieder geval zullen er dankzij de huidige president cursussen op scholen komen om te leren - onder andere gendertheorie - de zekerheid van baanverlies en "hoe te overleven op straat als een machine je baan heeft gestolen"! : Lol:

Terugkomend op serieuzere zaken, zou het interessant zijn om te begrijpen waarom mensen op straat belanden en waarom een ​​"kracht" hen ertoe aanzet zichzelf te vernietigen?
Ik vind het verontrustend dat geen enkele socioloog wordt aangesproken op de echte redenen hiervoor en niet alleen op de symptomen van een dergelijke sociale malaise.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/07/14, 09:42

De sociologie ontvouwt zich binnen een conceptueel kader dat haar verbiedt zich over de inhoud uit te spreken... Het zou zichzelf, als kennisveld, moeten overstijgen om dit te bereiken.

Wat betreft de zelfvernietigende 'kracht' die daklozen treft, het is slechts een specifieke manifestatie van een meer algemene kracht: de fetisjvorm van abstracte waarde, die alle fysieke en rationele middelen gebruikt in dienst van een doel. opoffering.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/07/14, 11:00

Ahmed schreef:Wat betreft de zelfvernietigende 'kracht' die daklozen treft, het is slechts een specifieke manifestatie van een meer algemene kracht: de fetisjvorm van abstracte waarde, die alle fysieke en rationele middelen gebruikt in dienst van een doel. opoffering.


Inderdaad, de race die voor de samenleving ligt, stoot een toenemend aantal mensen uit, de "laatste" eindigen uiteindelijk in zelfvernietiging door een proces dat nog onbekend is: sociale apoptose...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 06/07/14, 12:15

"sociale apoptose": het is een interessant concept...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/07/14, 14:01

Ahmed schreef:"sociale apoptose": het is een interessant concept...


Apoptose is een biologisch fenomeen dat bestaat uit de zelfvernietiging van een cel na een signaal van het lichaam wanneer dit niet langer nodig is voor het geheel.
Het moet worden onderscheiden van necrose die het gevolg is van celdood na de tussenkomst van een externe agent en die niet niet het gevolg is van de normale werking van het lichaam.


De mens is een gigantisch cellulair voertuig, en hij vormt zelf een cel binnen het superorganisme (zie: https://www.econologie.com/forums/les-superorganismes-en-question-t13305.html ).
Door een proces van fractale invariantie gedraagt ​​elk individu zich als een cel, en wanneer het niet langer nodig is voor het geheel, krijgt het een signaal dat aangeeft dat het zichzelf moet vernietigen.
We kennen allemaal het genoemde signaal, het heeft verschillende namen: werkloosheid, onzekerheid, devaluatie, minachting....
Zelfvernietiging wordt op verschillende manieren bereikt: alcohol, drugs, zelfmoord.
Het is belangrijk om het begrip apoptose op te merken en niet sociale necrose.
Sociale apoptose is het gevolg van normaal functioneren van onze samenleving, zoals systemische delinquentie, het is niet toevallig (zoals de media suggereren) maar inherent aan het systeem...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten