Europese verkiezingen: democratie moet nog worden uitgevonden

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Europese verkiezingen: democratie moet nog worden uitgevonden




par chatelot16 » 22/05/14, 19:24

hallo: nog een onderwerp waarvan ik niet weet waar ik het moet classificeren

de Europese verkiezingen onthullen een absurditeit: kiezen tussen onbekende kandidaten heeft geen zin

we zullen dus iedereen in het Europees parlement hebben ... dus dit parlement zal de technocraten hun gang blijven laten gaan

voor mij staat de kiezer te ver van het Europees Parlement: een kiezer kan niet kiezen wat hij niet weet!

het probleem doet zich al voor bij de presidentsverkiezingen: dit soort algemeen kiesrecht is slecht

Ik zie maar één oplossing: stem voor wat dichtbij is en laat de verkozenen stemmen voor de verdieping erboven

als we een goede democratie hebben om de Franse regering te bepalen, dan is het de Franse regering die de competente mensen moet aanstellen om voor Europa te zorgen

als je op een burgemeester stemt: je ziet wat hij doet: als een burgemeester niet goed is, wordt hij niet twee keer gekozen... kan dus competente burgemeesters hebben en een landelijke nulregering, want hoe dan ook gekozen

we kunnen ons een democratisch systeem voorstellen dat enige mogelijkheid biedt om via algemene verkiezingen gekozen personen in een parlement op te nemen, maar dat moet alleen een mogelijkheid zijn: er moet een stembiljet zijn
Ik stem voor degene gekozen door de huidige regering

en we zouden dezelfde methode moeten uitvinden: waarom stemmen op een afgevaardigde die we niet kennen? : we kunnen ons voorstellen dat de burgemeesters hun verkiezing vooraf maken en het resultaat presenteren: en in plaats van op iemand te stemmen, kunnen we stemmen op degene die de effectiviteit van eenheid aan het geheel zal geven!

om terug te keren naar de Europese verkiezingen wat te doen? onthouding is misschien wel het beste antwoord om te laten zien dat deze verkiezing niets waard is

of stem door een kandidaat die minstens één interessant idee heeft, ook al zijn de Europese verkiezingen niet helemaal de juiste plaats om het vooruit te helpen: zoals de lijst voor Esteranto!

en het is waar dat europa esperanto nodig zou hebben om de toren van Babel te vermijden
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 22/05/14, 19:30

Nou ja, EP-leden hebben sowieso bijna geen bevoegdheden... degenen die het hebben zijn de weinige commissarissen die niet gekozen zijn... dus de Europese democratie is slechts een façade...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/05/14, 19:43

wij zijn het daarmee eens

democratie werkt niet voor het europees parlement

wat zijn de voorbeelden van democratie die werkt?

de residentiële verkiezingen in frankrijk is een ander geval dat niet werkt

wat zijn de voorbeelden die goed werken in de wereld?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 22/05/14, 19:47

chatelot16 schreef:
wat zijn de voorbeelden van democratie die werkt?



Hebben we alleen maar voorbeelden van democratie in de geschiedenis? :frons:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/05/14, 19:54

je bent nog gemener dan ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 22/05/14, 20:19

chatelot16 schreef:je bent nog gemener dan ik


zeker niet slecht! Realistisch ja!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 22/05/14, 20:52

Zoals sommigen zich terloops herinneren, werd de raadpleging over de Europese grondwet in 2005 door de burgers afgekeurd en opnieuw ingevoerd in het Europese verdrag dat in 2007 door de politici in Lissabon werd ondertekend, zonder acht te slaan op de uitdrukking van de algemene wil...

Geconfronteerd met deze minachting, blijft er alleen een gelijkwaardige minachting over... Ik zal deze verkiezing boycotten.

Ik roep echter niet hetzelfde op: iedereen moet naar zijn geweten beslissen en het zou nalatig zijn, als ik inderdaad kan bogen op enige invloed, als ik tegen de autonomie van anderen inga en passiviteit aanmoedig.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/05/14, 13:07

Châtelot zei:

dus dit parlement zal het de technocraten blijven laten doen


Ik denk eerder dat het de "vox lobbyi" is! :onheil:

In feite is het Europees Parlement heel zuinig: het recyclet politici die niet langer gewenst zijn in de nationale politiek, die hun tijd besteden aan het laten betalen van etentjes door lobbyisten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten