Geef de Telethon?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Geef de Telethon?




par Flytox » 07/02/14, 21:54

Kreeg dit in mijn mails, geen idee of het een weerspiegeling is van de werkelijkheid.....

https://www.econologie.info/share/partag ... Zk2S8M.pdf
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/02/14, 09:25

Niets nieuws onder de zon! Geld trekt onvermijdelijk de aandacht van enkelen en als er een koe gemolken moet worden, zijn er veel amateurs. En we klagen over "corruptie" bij anderen! Behalve dat het hier legaal is!
Het positieve aspect is dat de individuen die geven laten zien dat er nog steeds vrijgevigheid in mensen zit, het negatieve aspect is dat ze op een of ander moment het beu zullen zijn om een ​​paar dik te worden en zullen stoppen met geven.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 08/02/14, 09:50

Ik vind de "goede kant" niet zo flagrant als het gaat om het ondermijnen van ware vrijgevigheid (via de emotionele kant) in vulgaire promotie van geldwaarde.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 08/02/14, 10:19

Ik vind de "goede kant" niet zo flagrant als het gaat om het ondermijnen van ware vrijgevigheid (via de emotionele kant) in vulgaire promotie van geldwaarde.
wat ik positief vind, is de geest die vrijgevigheid opwekt, niet wat ermee gebeurt of het misbruik dat daaruit voortvloeit.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 08/02/14, 10:38

Wat ik minder positief vind, is dat deze vrijgevigheid alleen naar voren komt door intense mediamanipulatie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 08/02/14, 11:15

Natuurlijk zijn er afwijkingen... Het lijkt mij dat de "ophaal- en werkingskosten" rond de 20-25% liggen... Voor de restau du coeur is het hetzelfde.

Enkele cijfers hier: http://jacques.testart.free.fr/index.php?post/texte897 (bevestigen)

Maar de Telethon is een serieuze zaak: volgens de AFM (Franse vereniging voor de strijd tegen myopathie), aan de oorsprong van deze show in Frankrijk, voor 100 euro ingezameld bij de Telethon werd er "slechts" 20 uitgegeven aan inzamel- en werkingskosten… Het grote probleem: als dezelfde 100 euro aan belastingen zou worden geïnd, zou het minder dan een euro kosten! Bovendien stelt de 100 miljoen die bij elke Telethon wordt ingezameld, donateurs in staat om hun belastingen gelijk aan 2/3 van hun donatie te verlagen. Hieruit volgt jaarlijks een tekort van tientallen miljoenen euro's voor de Staat! De AFM is een vereniging zonder winstoogmerk, maar de € 141 miljoen geïnvesteerd in financiële producten in 2008 leverde datzelfde jaar € 7 miljoen op, om nog maar te zwijgen van € 52 miljoen geïnvesteerd in middellangetermijnproducten en ook belangen in bedrijven ter waarde van 30 miljoen euro… Als er maar 60 miljoen van de meer dan 100 van de Telethon naar onderzoek gaan, is dat omdat een deel van de inkomsten terecht wordt gebruikt om het dagelijks leven van patiënten te verbeteren, maar het is ook dat een ander deel, heel substantieel, dient op een meer twijfelachtige manier om de bedelmachine en zijn permanenten te voeden.


En wanneer is de econothon of polluthon? Het zou toch tijd zijn? En dat zou 100% van de bevolking aangaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/02/14, 11:18

De telethon is als de Restau du Coeur, een liefdadigheidswerk dat door de media wordt gepromoot om de staat te ontslaan van zijn verantwoordelijkheid, dat wil zeggen de bescherming van zijn burgers.

Deze "jaarlijkse mis" is niet meer of minder dan een middel om de burgers te verzachten door middel van het emotionele, zodat het geld uitstort dat de regering zorgvuldig niet geeft... rente van de schuld is belangrijker dan het leven van de bevolking ...



PS: je hebt het recht mij te beledigen door MP! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 08/02/14, 11:28

sen-no-sen schreef:De telethon is als de Restau du Coeur, een liefdadigheidswerk dat door de media wordt gepromoot om de staat te ontslaan van zijn verantwoordelijkheid, dat wil zeggen de bescherming van zijn burgers.


Het is niet onwaar...zelfs als de ideeën van wederzijdse hulp oorspronkelijk nobel waren!

Het hierboven geciteerde artikel spreekt van "privatisering van onderzoek via de Telethon"... ergens heeft hij gelijk... om na te gaan welke laboratoria het meest van de telethon ontvangen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 08/02/14, 11:36

Christophe schreef:Het is niet onwaar...zelfs als de ideeën van wederzijdse hulp oorspronkelijk nobel waren!


In een harmonieuze samenleving zou wederzijdse hulp alleen beperkt blijven tot het laten oversteken van ouderen bij de oversteekplaats....
Vanaf het moment dat gezondheids- of sociale alternatieven worden aangedragen, is er een probleem: de overheid doet haar werk niet, dus moet de samenleving zichzelf in vraag stellen!

Maar de vraag rijst: wat is het drijvende probleem in onze samenleving?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/02/14, 13:04

Persoonlijk heb ik Télévie (RTL Belgium) in het vizier. U realiseert zich: helpt het merkimago van een reclamebureau!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 135 gasten