Beperking 70 km / h op het apparaat

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
blootstellen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 23/12/11, 12:13
x 3

Beperking 70 km / h op het apparaat




par blootstellen » 06/01/14, 16:37

wanneer we alle afleveringen van luchtverontreiniging in grote steden zien, die zeer frequente ademhalingsstoornissen, rhinitis, astma veroorzaken ... (er zijn ook voor anderen meer ernstige gevolgen, astma, cardiovasculaire risico's en ook risico's van carcinogene effecten, zie http://www.officiel-prevention.com/envi ... dossid=101 ), de beslissing om naar 70 km / h terug te gaan naar de snelheid van de randapparatuur lijkt me verstandig.
Wat denk jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 06/01/14, 17:04

Omdat de gemiddelde snelheid op de Parijse periph gedurende de dag ver onder 70 km / u ligt ... en de nacht niemand de beperking respecteert. (Ik neem het zelden, maar elke keer als ik naar Parijs ga, is het waar)
Ik zeg dat het niets verandert
0 x
blootstellen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 23/12/11, 12:13
x 3




par blootstellen » 06/01/14, 17:35

het is al een eerste stap, dan afwisselend verkeer in het geval van piekvervuiling, dan radicalere maatregelen van verbod in het stadscentrum zoals al in verschillende grote Europese steden wordt toegepast (wereld, ik weet het niet)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 06/01/14, 23:16

De straatsburg periph is beperkt tot 90 en 70 kmh na de plaatsen sinds 2-3 jaar ... had dit een invloed op de vervuiling? Ik betwijfel het een beetje ...
Moet wat onderzoek doen ...

Idem voor congestie ... niet zeker of het vloeiender is tijdens piekuren ....

En 70 kmh c is laag als snelheid op de snelweg ...

De motoren van de huidige auto's zijn zodanig gedimensioneerd dat het 100km-verbruik tussen 80 en 90 kmu minimaal is.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 06/01/14, 23:45

Vervuiling in grote steden zal niet worden gereguleerd door een snelheidslimiet.

Het is de hele stad die opnieuw moet nadenken ...
Waarschijnlijk door mensen dichter bij hun werk te brengen ... Of het werk van mensen ...

Ja oké, wat ik zeg is een beetje licht! :)

Welnu, waarom beperken tot 70 en niet 50 !?
Oh ja limiet 50 Km / u is waarschijnlijk de volgende stap, aangezien onze lieve Parijse groenen al denken dat ze in 2050 rode lichten op het apparaat kunnen zetten! ;)

Kortom, het komt bij mij een weerspiegeling, in een wereld waar alles altijd sneller is, hoe meer de tijd verstrijkt en de afstanden langer zijn! ;)

SixK
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 07/01/14, 07:06

hallo
De motoren van de huidige auto's zijn zodanig gedimensioneerd dat het 100km-verbruik tussen 80 en 90 kmu minimaal is.
Okee! meer de versnellingsbakken worden niet getrapt om in 5 ° te rollen bij 70 km / u; je moet downgraden en dus meer verbruiken en dus de vervuiling vergroten. Wetende dat de "vrije" snelheid alleen kan worden gedaan buiten perioden van niet-verzadiging en daarom zeldzaam, behalve 's nachts wanneer het verkeer vlot is. Het is de slang die in zijn staart bijt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/14, 11:02

Hé ja dat gebeurt toevallig met onzin : Mrgreen: : Mrgreen:

Anders was er ongeveer 2 jaar geleden een nog "gekker" idee geweest: limiet snelheid in een straatsburg tot 30km / h, dat wil zeggen de hele stad in "Zone 30" ... dus een uitgebreide ecologische fumigatie om de reden die we net zeiden ... tenminste met betrekking tot vervuiling en het verbruik van voertuigen!

Dit was het onderwerp van een soort lokaal referendum ... duidelijk afgewezen (meer dan 60% denk ik).

Hier is het overeenkomstige onderwerp: https://www.econologie.com/forums/vitesse-li ... 10466.html

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 07/01/14, 11:12

Christophe schreef:Idem voor congestie ... niet zeker of het vloeiender is tijdens piekuren ....
Op bepaalde delen van de snelweg wordt de snelheidslimiet verlaagd van 130 naar 110 km / u wanneer een bepaald aantal voertuigen / uur wordt overschreden om de vorming van files te "vertragen".

Het werkt heel goed en over het algemeen, het kost minder tijd om een ​​bepaalde afstand 110 km / h rijden met 130 km / h 2 km van files waarin men niet boven de 30 km / h (en ik denk dat dat we ook minder vervuilen).
Natuurlijk is er geen wonder: wanneer er echt te veel voertuigen zijn, is het kurken :?

Aan de andere kant is de systematische verlaging van de snelheid, ook tijdens de "daluren", niet effectief.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 07/01/14, 11:17

Ja, Gaston. Wiskundig is deze methode geldig!

En het komt steeds vaker voor op de snelweg via tijdelijke aanduidingen van "aanbevolen snelheid".

Maar ik denk dat het goed werkt op lange stukken snelweg wanneer een vertraging of een vermoeden van kurk enkele tientallen km wordt gedetecteerd ... tegen een kleine periferie zoals die van Straatsburg. Ik weet niet of de praktijk is echt effectief (of moet de snelheid drastisch verminderen, het is al op het kantoor van 70km / h in sommige delen van de periferie van Straatsburg ... dus ...?)

ps: een ander artikel over het onderwerp http://www.lemonde.fr/politique/article ... 23448.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/01/14, 21:11

Doe geen dingen in twee: verminder snelheid tot 5km / u, zodat u het te voet kunt doen en geen auto nodig hebt
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten