De olieproductie blijft stabiel!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon

De olieproductie blijft stabiel!




par ecorage » 12/12/05, 22:57

Pic hubbert? Wat is dat!

Ik vond de conclusies van de OPEC-bijeenkomst erg leuk:
"De olieproducerende landen hebben aangekondigd dat zij hun productie voor het volgende jaar zullen handhaven, op het huidige niveau!"

Nou je spreekt, kunnen ze anders doen, zoals sommige commentatoren de nacht ervoor aankondigden.

Er zat niets in de citroen!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 08:50

Nou ja, aan de bovenkant van de belproductiecurve (gausienne), heeft een plateau en het blijft nog steeds iets stijgen ... totdat het daalt.

Zie voor meer informatie over Peak Oil (of Pic de Hubbert in het Frans):
http://www.oleocene.org
http://www.peakoil.net(Het Engels)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/12/05, 11:31

Vrij eenvoudige hypothese: wat als olie-deflatie een gerucht was dat door de oliemaatschappijen zelf werd gecreëerd om de prijzen te verhogen?

Inderdaad, nooit in de loop van de geschiedenis hebben we 41 bewezen reserves gehad ... Gebaseerd op de veronderstelling van de bijna uitputting van middelen, zou het vat daarom erg goedkoop moeten zijn ... Maar zelfs de olie is al duurder geweest, het is nu niet zo goedkoop ...

Maar klaag niet over dure fossiele brandstoffen die een van de grondslagen van de econologie zijn!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 14:01

econology schreef:Vrij eenvoudige hypothese: wat als olie-deflatie een gerucht was dat door de oliemaatschappijen zelf werd gecreëerd om de prijzen te verhogen?


Een domme hypothese die twee dingen aantoont:

1 - u houdt het laatste olienieuws natuurlijk niet bij. Als dit het geval zou zijn, zou u de regelmatige verklaringen van de majoors en regeringen opmerken, zowel in het Westen als in het Midden-Oosten, die een bepaald probleem van het opdrogen van de reserves toegeven.

2- Ik betwijfel of u de moeite hebt genomen om de argumenten van de theorieën over piekolie te lezen, in het bijzonder die van de ASPO (die deze na de laatste schattingen in 2010 plaatst. bewezen ...

Inderdaad, nooit in de loop van de geschiedenis hebben we 41 bewezen reserves gehad ... Gebaseerd op de veronderstelling van de bijna uitputting van middelen, zou het vat daarom erg goedkoop moeten zijn ... Maar zelfs de olie is al duurder geweest, het is nu niet zo goedkoop ...


Je neemt het probleem verkeerd. De piekolie is niet het volledig en bijna onmiddellijk opdrogen van putten. Dit is het moment waarop de productie zal dalen. En deze achteruitgang kan heel lang duren. Prijzen zullen niet wachten om te exploderen.

Wat betreft uw 41-jaren van bewezen reserves vraag ik om te zien. 41 jaar bij de huidige consumptiesnelheid, het is onmogelijk. Aan de andere kant is het zeker dat er in 41-jaren altijd ruw zal zijn: een paar vaten tegen exorbitante prijzen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/12/05, 14:29

1) Bedankt voor de "idioot" :( Wat is uw analyse voor u, afgezien van de gekopieerde geplakte hypothese (niet noodzakelijk minder "dom") die u op internet ziet? Wie zit er achter de Aspo? Om zulke precieze cijfers te hebben, is het onmogelijk dat er geen tankers of voormalige tankers zijn? Over het algemeen zijn oliemaatschappijen zeer discreet over hun resterende middelen en reserves ... Pkoi volgens u?

2) Uw 1 en 2-punten zijn bijna identiek en breken deze veronderstelling helemaal niet ... Ze doen niets meer aan wat we al wisten. En deze pagina is een van de eerste in econologie: https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=49 maar nee ik weet niet wat Hubert's foto is ...

3) In 74 zeiden experts dat 30 jaren bleef ... en dus hoge prijzen rechtvaardigde ... Waarom zou de situatie nu anders zijn?

4) Kijk naar de evolutie van de olieprijzen sinds 98 en alles zal zien dat alles alleen maar leugens en speculaties zijn en weerspiegelen NIETS de staat van reserves (in 98 hadden we daarom 5 keer meer bewezen reserves?)! Ik ben er niet zeker van dat de komst van Bush aan de macht onschuldig is aan deze prijsverhoging ... Wat STRIKT NIETS te maken heeft met de schaarste aan middelen!

5) Voor de 41-jaren is het volgens de cijfers van de Aspo duidelijk onmogelijk ... Of je de olie nu leuk vindt of niet, er zal nog 100-jaren zijn omdat: we weten dat de extractiesnelheid van de huidige bron ( en verlaten omdat meer winstgevend genoeg) ongeveer 35% is ... Corollary: we hebben al 1 / 3 van "toegankelijke" olie gebruikt die het land kan geven tegen "winstgevende" prijzen. Maar wanneer olie echt deze noties van winstgevendheid mist, zullen de grenzen worden verlegd ...

Zie deze pagina: http://www.manicore.com/documentation/reserve.html

Beeld

Herstelpercentage waargenomen of overwogen (op de verticale as) voor 3300-olievelden in de wereld, afhankelijk van de grootte van het reservoir (dwz de hoeveelheid olie fysiek ondergronds), uitgedrukt in miljarden vaten (op de x-as). 1 vat = 159 liters.

Bron Jean Laherrère, Petroconsultants, 1997


6) Ik herhaal in alle gevallen dat deze shenanigans gericht op het verhogen van de energieprijzen gunstig zijn voor alternatieve bronnen en in dit kleine spel verliezen de oliemaatschappijen waarschijnlijk op de middellange termijn ... Dus ik zie zelfs pkoi je beledigt me niet ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 15:08

econology schreef:1) Bedankt voor de "idioot" :( Wat is uw analyse behalve de geplakte kopie van de hypothese (niet noodzakelijk minder "dom")


Nee, het is hypothesen die zijn gestructureerd, beargumenteerd, een theoretisch model aangaan en het onderwerp zijn van regelmatige internationale conferenties of meer en meer wereldleiders op energiegebied komen ronddolen ... Als dat niet genoeg voor u is ...

Wie zit er achter de Aspo? Om zulke precieze cijfers te hebben, is het onmogelijk dat er geen tankers of voormalige tankers zijn? Over het algemeen zijn oliemaatschappijen zeer discreet over hun resterende middelen en reserves ... Pkoi volgens u?


Opnieuw laat je zien dat je niet de moeite hebt genomen om de bronnen te lezen die ik al heb aangegeven. U zou antwoorden hebben op AL deze vragen.

Bron Jean Laherrère, Petroconsultants, 1997


De goede grap is dat deze heer een van de oprichters is van ASPO (Association for the Study of Peak Oil) en zojuist ASPO Frankrijk heeft opgericht: http://aspofrance.org/qui.htm

Ik zal het debat hier beëindigen. Totdat je de theorieën over piekolie correct hebt gelezen en wie de auteurs zijn, zie ik het nut niet in om de leiding te nemen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/12/05, 15:35

Ik ga wat olie op het vuur zetten : Twisted: :

Rulian 1 - Christophe 0

: hihi: :P

PS: Jean-Marc Jancovici (alias Manicore) maakt hier ook deel van uit
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 15:38

Zet de olie niet terug op het vuur! Ben je niet rokerig genoeg in Engeland? : Lol: : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/12/05, 15:57

Rulian schreef:
Bron Jean Laherrère, Petroconsultants, 1997


De goede grap is dat deze heer een van de oprichters is van ASPO (Association for the Study of Peak Oil) en zojuist ASPO Frankrijk heeft opgericht: http://aspofrance.org/qui.htm
.


Maar bug !! Dit is precies wat ik hierboven zei, je leest mijn antwoorden niet eens of niet?
ASPO = tanker of voormalige tanker, ik wist niet eens dat het een simpele hypothese was die je net hebt bevestigd ... dus hoe wil je dat ASPO onpartijdig is? Nu denk je wat je wilt en kun je beledigen wie je maar wilt ... de feiten zijn daar ...

Nono Ik zie Pkoi niet, hij heeft een punt, omdat hij alleen zegt wat ik zei ... Dat Jancovici er deel van uitmaakt, is al "logischer"
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 16:06

Nou, het is niet omdat ze voormalige olietankers zijn dat ze liegen of mensen manipuleren. Bovendien verdedigen de bedrijven zich grotendeels tegen het niet-verlengen van hun reserve.

Ik zie niet in hoe het CV van de leden van de ASPO verhindert dat de stelling van de op handen zijnde piekolie geldig is. Bovendien zijn het niet zij die de basistheorie hebben uitgevonden, maar Hubbert, verantwoordelijk in een Amerikaanse majoor, die de piek van de bronnen van de VS voor de 70-jaren had voorspeld. In die tijd gaf iedereen niet om zijn mond en nu moet iedereen toegeven dat hij gelijk had.

Wat ASPO doet, is gewoon Hubbert's methoden toepassen om de wereldpiek te voorspellen. En de nieuwste update zegt 2010.

Maar hey, we zullen ook niet boos worden, het zal niets veranderen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten