totalitaire architectuur, zullen ze vernietigen Mekka!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

totalitaire architectuur, zullen ze vernietigen Mekka!




par sen-no-sen » 09/02/13, 17:51

Nee, het is geen farce, maar een realiteit!
Hoewel ik geen moslim ben (maar diep gehecht aan werelderfgoed), was ik verbluft door het nieuws:


De heilige moskee van de islam moet binnenkort worden vernietigd om plaats te maken voor een soort concreet stadion ... alleen de Kaaba wordt gespaard ...


Saoedi-Arabië vernietigt overblijfselen van de islam in onverschilligheid

"Stel je voor dat de Kerk van het Heilig Graf in Jeruzalem wordt verwoest en vervangen door een ultramodern concreet gebouw in de vorm van een ruimteschip ... Christenen over de hele wereld zouden in opstand komen en niet toestaan ​​... En ze zouden enorme steun krijgen van politici en intellectuelen met afschuw vervuld door het vooruitzicht van een dergelijke daad van cultureel vandalisme. "Zo begint het artikel van de Telegraph waarin wordt uitgelegd dat Saoedi-Arabië vernietigt in de twee grootste heilige steden van de Islam, Mekka en Medina, overblijfselen van een onschatbare historische waarde in de meest totale onverschilligheid ... in het bijzonder van de moslimwereld.

"In Mekka werd het huis van een van de vrouwen van de profeet Mohammed gesloopt om plaats te maken voor openbare toiletten. En zijn geboorteplaats kan ook van de kaart worden geveegd om de voltooiing mogelijk te maken van een grandioos Grand Mosque-vastgoedproject naast een winkelcentrum en wolkenkrabbers ", schrijft The Telegraph.

In Medina onthult een artikel van The Independent een megalomaan plan om drie moskeeën uit de 7-eeuw te bedroeven. "Tien jaar geleden werd een moskee van de kleinzoon van de profeet opgeblazen. Foto's van deze sloop werden in het geheim genomen en uit het land gehaald met de Saudische religieuze politie die de vernietiging viert ", schrijft The Independent. Deze vernietigingen worden zorgvuldig berekend. Ze willen de bedevaartplaatsen transformeren tot luxe toeristenresorts met hotels en bedrijven en houden ook verband met het feit dat de Wahabite-sekte, die Mekka in 1924 veroverde en Saoedi-Arabië bestiert, een onuitwisbaar stempel wil achterlaten op de heilige plaatsen waarvan zij de voogdij heeft. Het is ook van plan om te voorkomen dat te veel afkeer van gebouwen gerelateerd aan de profeet leidt tot afgoderij.

Maar de echte vraag is waarom niemand protesteert, manifesteert, oprijst in de moslimwereld tegen het verdwijnen van een onvervangbaar historisch en religieus erfgoed. Dezelfde moslimwereld "die ontbrandt wanneer Israëlische archeologen onderzoek doen rond de Rotskoepel in Jeruzalem, de derde heilige plaats van de islam", schrijft The Telegraph.

Het antwoord is volgens het Britse dagblad dat aanvallen op Israël gemakkelijk is en dat Saoedi-Arabië bang is door zijn economische, financiële en spirituele gewicht. Het Westen is niet moediger. De grote tentoonstelling in het British Museum in Londen over de bedevaart naar Mekka die van januari tot april plaatsvond, maakte 2012 niet over werken en vastgoedprojecten. Het duidt niet eens de bouw van deze grote moderne toren aan die de site misvormt, de op één na hoogste toren ter wereld die oploopt tot 600-meters en waarvan de klokvormige bovenkant een vervormde "Big Ben" van Londen oproept. Het is gebouwd naast de Kaaba, de zwarte kubus die het centrum is van de heiligste devoties van de islam ...


http://www.slate.fr/lien/64353/islam-arabie-saoudite-mecque-medine-detruit-vestiges

Het werk zal worden uitgevoerd door ... het bedrijf Bin Laden(Sic!):

Het bedrijf Bin Laden zal "Mekka in Las Vegas veranderen" (...) "Torens bouwen rond de moskee is een lucratieve investering" Hatoon Al-Fassi komt uit Mekka en is professor geschiedenis aan de universiteit. van koning Saud in Riyadh. Het werk dat momenteel aan de gang is, heeft officieel tot doel de esplanade te vergroten waar de pelgrims rond de Kaaba draaien [de kubus die in het midden van de Heilige Moskee staat, let op] om een ​​groter aantal gelovigen te kunnen huisvesten [ de werken zouden het mogelijk maken om 220 pelgrims per uur te ontvangen, tegen 000 vandaag, nota van de redacteur]. Maar boven de nieuwe galerijen komen torens waarin hotels, restaurants en winkelcentra worden ondergebracht. We weten al hoe de moskee er na dit werk uit zal zien. In 2010 werden al moskeeën uit de tijd van de profeet vernietigd om de klokkentoren te kunnen bouwen [het is de op een na hoogste toren ter wereld, het staat midden in een hotelcomplex waarvan de gebouwen tel tussen 42 en 48 fasen]. Als we een alarmkreet oproepen, komt dat omdat we niet bij de eerste vernietiging van moslimresten zijn. In de afgelopen dertig jaar heeft de uitbreiding van de moskee al tweederde van de historische site vernietigd. De Ottomaanse galerijen zijn het belangrijkste overblijfsel van het laatste derde. Er is geen spoor meer van de huizen van de metgezellen van de profeet, noch van moskeeën zoals die van Khaled Ibn Al-Walid, die dateren uit de eerste jaren van het islamitische tijdperk. En als het huis waar de profeet werd geboren werd omgevormd tot een bibliotheek, hadden andere plaatsen minder geluk: het huis van Khadija, bijvoorbeeld, de eerste vrouw van de profeet en de moeder van zijn kinderen, werd vernietigd om plaats te maken voor openbare toiletten!
http://observers.france24.com/fr/content/20121128-l%E2%80%99entreprise-ben-laden-va-transformer-mecque-las-vegas[/ Quote]

Kleine propagandavideo:
http://piedlabiche.tumblr.com/post/495635485/la-mecque-2040-le-projet-dextension-de-la-ville

Erger is eigenlijk 95% van de historische gebouwen in Saoedi-Arabië die de afgelopen 20-jaren door het Wahhabi-regime zijn gesloopt!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Fredj94
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/05/14, 16:55




par Fredj94 » 15/05/14, 17:03

Hallo,

In feite is Mekka voortdurend in ontwikkeling en wordt er het hele jaar door gewerkt om deze heilige plaats te ontwikkelen en toegankelijker te maken voor moslims. Deze plaats wil uitbreiden om de capaciteit te vergroten om pelgrims uit de hele wereld te verwelkomen.

Hotels en winkelcentra moeten ook worden opgezet ...

Dit is normaal gesproken wat is gepland voor 2020:
Beeld

Fredj
0 x
Webmaster van hadj 2014
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/05/14, 19:27

Fredj94 schreef:Hallo,

In feite is Mekka binnen constante evolutie en er wordt het hele jaar door gewerkt om deze heilige plaats te ontwikkelen en toegankelijker te maken voor moslims. Deze plaats wil uitbreiden om de capaciteit te vergroten om pelgrims uit de hele wereld te verwelkomen.

Hotels en winkelcentra moeten ook worden opgezet ...

Dit is normaal gesproken wat is gepland voor 2020:
Beeld

Fredj

Hallo Fredj en welkom bij de forum.

Als we in Frankrijk zouden besluiten de Notre Dame de Paris (bijvoorbeeld) te slopen om de capaciteit te vergroten, denk ik niet dat het naar de smaak van de Fransen zou zijn!
Bijna 95% van de sites van de historische islam zijn vernietigd in Saoedi-Arabië en Qatar, ik bedoel vernietigd en niet gerenoveerd!

De recente bouw van de Abraj Al Bait-torens toont duidelijk de "filosofische" positie van de heersers aan: een heilige plaats veranderen in een pretpark omringd door de symbolen van het almachtige totalitaire systeem van koopmannen, de nieuwe God van deze wereld!

Dit project is alleen bedoeld om de islam te verdunnen in het globalisme ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 22/01/15, 11:24

Kleine "up".

Beeld

Vijftig jaar later kon niemand Mekka beschrijven als oud of zelfs het idee van schoonheid associëren met de heiligste stad in de islam. Pelgrims die deze week Hadj zullen uitvoeren, kunnen tevergeefs zoeken naar sporen van de geschiedenis van Mekka.

De dominante architecturale site van de stad is niet langer de heilige moskee waar de Ka'aba zich bevindt, het symbolische centrum van alle moslims in de wereld. Het is nu de afschuwelijke "Makkah Royal Clock Tower" (Mekka Royal Clock Tower), die vanaf de top van zijn 600-meters een van de hoogste gebouwen ter wereld is. Het maakt deel uit van de gigantische ontwikkeling van wolkenkrabbers, waaronder luxe winkelcentra en hotel-restaurants voor zeer rijken. De horizon wordt niet langer gedomineerd door het imposante silhouet van de toppen die de stad omringden. De oude bergen zijn geëgaliseerd. De stad is nu omgeven door rechthoekige beton- en staalconstructies, een samensmelting tussen Disneyland en Las Vegas.

De 'bewakers' van de Heilige Stad, de leiders van Saoedi-Arabië en de religieuzen die hen vergezellen, hebben een diepe haat tegen de geschiedenis. Ze willen dat alles er nieuw uitziet. Ondertussen vermenigvuldigen sites zich voor het groeiende aantal pelgrims, vandaag bijna 3 miljoen (tegen 200 000 in de 60-jaren).

De eerste fase van de vernietiging van Mekka begon halverwege 1970 jaar en ik was er getuige van. Talloze oude gebouwen, waaronder de Bilal-moskee, daterend uit de tijd van profeet Mohammed, werden met de grond gelijk gemaakt. De oude Ottomaanse huizen, met hun elegante moucharabiehs en hun ingewikkeld gesneden deuren, werden vervangen door afgrijselijke "moderne" huizen. In de loop der jaren is Mekka getransformeerd tot een "moderne" stad met brede wegen met meerdere rijstroken, spaghetti-vormige snelwegen en flitsende hotels en winkelcentra.


Mekka is een microkosmos van de moslimwereld. Wat er gebeurt in en rond de stad heeft een grote impact op moslims over de hele wereld. Het spirituele hart van de islam is een ultramoderne en monolithische enclave geworden waar verschil niet wordt getolereerd, waar geschiedenis geen betekenis heeft en waar consumentisme alomtegenwoordig is. Het is daarom niet verwonderlijk dat het literalisme en de moorddadige interpretaties van de islam die daarmee samenhangen zo dominant zijn geworden in moslimlanden.



http://mejliss.com/destruction-mecque

De laatste passage is heel verhelderend over de wurggreep van het "systeem" op de moslimreligie, het is daarom heel gemakkelijk te begrijpen wat er gebeurt en waarom ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 22/01/15, 11:39

Dit weerspiegelt mijn recente analyse die aantoonde dat het westerse ideaal nu de hele wereld is binnengedrongen en dat het protest onder de vlag van de islam slechts een paradoxale vector is van dit streven naar "marktmoderniteit". ..
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 22/01/15, 11:58

Ahmed schreef:Dit weerspiegelt mijn recente analyse die aantoonde dat het westerse ideaal nu de hele wereld is binnengedrongen en dat het protest onder de vlag van de islam slechts een paradoxale vector is van dit streven naar "marktmoderniteit". ..


Ja heel eerlijk!
Vanuit een systemisch oogpunt is het interessant om op te merken "hoe het systeem" * in staat was om door middel van talrijke retroacties (cultureel en economisch) de meest gewelddadige rand van de islam te extraheren om het tegen liberale democratieën te keren. , dat nu werkt aan de bestrijding van geweld door middel van een reeks maatregelen die het mondiale bouwwerk alleen maar versterken.

* Ik spreek over het systeem als een persoon… dat is het duidelijk niet, aangezien "zijn aanwezigheid" virtueel is, maar zijn hegemonie is totaal!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/01/15, 12:13

Kunnen we religieus consumentisme veroordelen?

De meeste andere religies doen hetzelfde en profiteren goed van religieus toerisme (althans verbiedt het niet!): Lourdes, Vaticaan ... mijn cultuur van de heilige plaatsen is vrij beperkt!

Wat verwerpelijk en verdrietig is, is de vernietiging van historische en heilige gebouwen ... Maar dat is "hun" zaak (ze hadden er beter tegen in opstand kunnen komen dan tegen een paar karikaturen ... misschien hebben ze gedaan maar in de onverschilligheid van onze media ??)

En het nieuwe Hotel, eerlijk gezegd lelijk: het lijkt op Gotham City Hotel met een stalinistisch tintje!

ps: de belediging "Dog of Capitalist" verliest een deel van zijn geloofwaardigheid ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 22/01/15, 12:40

Christophe schreef:Kunnen we religieus consumentisme veroordelen?


Er is een passage uit het Nieuwe Testament waar Jezus "niet erg gelukkig is" met de kooplieden van de tempel ... : Lol:
Het is een vrij symbolische passage die laat zien hoe gemakkelijk mensen kunnen onderhandelen, inclusief dingen die heilig zijn.


Wat verwerpelijk en verdrietig is, is de vernietiging van historische en heilige gebouwen ... Maar dat is "hun" zaak (ze hadden er beter tegen in opstand kunnen komen dan tegen een paar karikaturen ... misschien hebben ze gedaan maar in de onverschilligheid van onze media ??)


Ik ben niet van mening, het cultureel erfgoed is van de mensheid, het is daarom de zaak van alle burgers van de wereld, omdat het culturele autocafé een heel precies doel heeft: vernietigen feitelijk bewijs om de geschiedenis te herschrijven.
Neo-Wahhabisme en zijn Saoedische en Qatarese netwerk zijn geen onbekende voor de fundamentalistische stromingen die zich verspreiden in onze buitenwijken ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 22/01/15, 12:50

De vraag is natuurlijk niet of we "religieus consumentisme" moeten veroordelen, maar om te begrijpen dat als de markt overal is, religie nergens is.
Met andere woorden, het betekent dat het heilige dat zowel persoonlijke transcendentie als grenzen om niet te overschrijden uitnodigde, wordt vervangen door een paradoxaal heilig *, van een geheel andere aard, een omgekeerd heilig dat uitnodigt 'geef de navel over aan een onsamenhangend zelf en overschrijd alle mogelijke grenzen, vooral die welke het redelijke overschrijden en die onverenigbaar zijn met onze eenvoudige overleving.

Sen-no-sen, Je schrijft:
Ik spreek over het systeem als van een persoon ... wat het duidelijk niet is, aangezien "zijn aanwezigheid" virtueel is, maar zijn totale hegemonie!

Dit is zeker niet ontoereikend, omdat het 'systeem' een onbewuste hypostase is, een menselijke schepping, een projectie die grotendeels aan onze actie ontsnapt (hoewel volledig afhankelijk!), In de zin dat het deze in een causaliteit bepaalt. circulaire, wat in dit geval een vicieuze cirkel is.

* Tot het punt dat velen hem deze kwalificatie ontzeggen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/01/15, 14:02

sen-no-sen schreef:Ik ben niet van mening, het cultureel erfgoed is van de mensheid, het is daarom de zaak van alle burgers van de wereld, omdat het culturele autocafé een heel precies doel heeft: vernietigen feitelijk bewijs om de geschiedenis te herschrijven.


Het is niet vals! Dit wordt verdedigd ... niettemin is het nog steeds meer het probleem van moslims dan niet-moslims ... ik had misschien een "meer" moeten plaatsen ...

Om Ahmed te voltooien (ik denk, ik hoop dat hij het ermee eens zal zijn ...), parafraseer ik A. Jacquard:

"De huidige collectieve moraliteit doet ons geloven dat het belangrijk is om anderen te overwinnen, te vechten en te winnen. We bevinden ons in een concurrerende samenleving, maar een winnaar is een fabrikant van verliezers. We moeten een samenleving opnieuw opbouwen. waar de concurrentie zal worden uitgeschakeld. Ik hoef niet sterker te zijn dan de ander, ik moet sterker zijn dan ik… dankzij de ander. " - Albert Jacquard
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten