De politieke reeks: macht, corruptie, realisme ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

De politieke reeks: macht, corruptie, realisme ...




par Christophe » 30/10/12, 15:10

Interessant artikel over "politieke" series (in brede zin): http://www.telerama.fr/series-tv/quand- ... ,87782.php

WANNEER DE SERIE KRACHT KRIJGEN

Overwinnen, oefenen, belachelijk maken, op zijn hoede zijn ... Twintig jaar lang heeft macht makers van series geïnspireerd. Met een serieuze opmars voor de Angelsaksers. Overzicht van de invloedssfeer als de ultra vacharde Veep start in Frankrijk op november 6.


Persoonlijk ken ik niet veel van de series die in deze "vergelijking" worden genoemd ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 30/10/12, 15:21

Ik denk dat het nog steeds de uitstekende politieserie van C +, die "Gears" is, ontbreekt, ook al is het meer een serie over justitie en de politie (en vooral de link tussen de 2). Sommige zaken zijn duidelijk "politiek" met pogingen tot corruptie die we kan raden ... Een must see!

Zien: http://www.allocine.fr/series/ficheseri ... e=538.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 31/10/12, 19:48

Uit het geheugen was er de serie "Opperbevelhebber" avec Geena Davis in de rol van de eerste vrouwelijke president van de VS.

De zwavelachtige serie "24 uur chrono"avec Kiefer Sutherland behandelt ook nogal wat manipulaties binnen het Amerikaanse commando-apparaat.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Politieke serie: macht, corruptie, realisme ...




par Christophe » 09/08/16, 13:31

Level politieke series, ik adviseer momenteel de beroemde (en vrij ingewikkelde ...) "House Of Cards" en ... "Vikings" (ja ja het is middeleeuwse politiek in het kort ... alleen de middelen veranderen .. .het einde blijft hetzelfde).

Dit laatste is zeer goed gedaan en is het onderwerp geweest van talloze historische onderzoeken: sommige scènes zijn bijvoorbeeld in Oud-Noors, Oud-Engels en Oud-Frans (wat in zijn medeklinker sterk herinnert aan Quebecois ...) ... Ik begrijp het beste, het is nog steeds oud Engels ^^

Uiteraard zit er veel geweld in ... de ergste scène is die van de bloedarend (echte praktijk, maar gelukkig zeldzaam voor Vikingen ... na informatie)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten