Een nieuwe wereld zonder regels, goed of slecht?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Een nieuwe wereld zonder regels, goed of slecht?




par lejustemilieu » 05/07/12, 08:44

Hallo,
Naar aanleiding van de verschillende recente debatten die raken aan de oude regels van de menselijke samenleving, ga ik verder.
In een vrij recent verleden waren er vrij strikte levensregels.
Momenteel zie ik dat alles is toegestaan.
En ik vind dat nogal "vreemd"?
Voorbeelden:
Als ik drugs wil, hoef ik alleen maar 's avonds naar het plein in mijn dorp te gaan, daar zijn jonge mensen die alles hebben wat ik nodig heb. het is bekend, en de politie beweegt niet...
Over het algemeen vult het beleid de zakken op een onevenredige manier en is het gevalideerd.. het is bekend en geaccepteerd.
Er is een massale vernietiging van de normale gezinseenheid (bijvoorbeeld het aantal echtscheidingen, normale seksuele gedragsstoornissen, ongebreidelde pedofilie, transseksualiteit, homoseksualiteit, enz.)
Staatshoofden worden geacht hun kudde te verdedigen, in veel landen gebeurt het tegenovergestelde.
Ik herinner je eraan dat ik een atheïst ben en dat religies mijn gedachten niet dicteren. gezond verstand houdt me op de been.
Welnu, ik heb enkele concrete voorbeelden gegeven, maar soms vraag ik me af of de duivel niet een van deze laatste eeuwen is geboren.
Voor mij zijn de wreedheden die de afgelopen tijd zijn begaan niet logisch, het menselijk gedrag is te veel veranderd.
Ik vind het vreemd, abnormaal.
Het is te groot, er is een fundamenteel probleem.
Sommigen van jullie zullen zich aangevallen voelen, denk nog eens na, ik veroordeel niet, ik observeer alleen.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Een nieuwe wereld zonder regels, goed of slecht?




par sen-no-sen » 05/07/12, 12:13

lejustemilieu schreef:Hallo,
Naar aanleiding van de verschillende recente debatten die raken aan de oude regels van de menselijke samenleving, ga ik verder.
In een vrij recent verleden waren er vrij strikte levensregels.
Momenteel zie ik dat alles is toegestaan.


Ik begrijp wat je bedoelt, in feite zijn er zowel nieuwe verboden als aan de andere kant nieuwe overtredingen.


Als ik drugs wil, hoef ik alleen maar 's avonds naar het plein in mijn dorp te gaan, daar zijn jonge mensen die alles hebben wat ik nodig heb. het is bekend, en de politie beweegt niet...


De politie heeft er niets mee te maken, het is gerechtigheid (zelf machteloos) die de eerste (politie) doet begrijpen dat bepaalde zaken de rechtbanken alleen maar overspoelen, in werkelijkheid lijden de instellingen alleen maar en proberen ze op de een of andere manier de "grote traan" te herstellen.


Er is een massale vernietiging van de normale gezinseenheid (bijvoorbeeld het aantal echtscheidingen, normale seksuele gedragsstoornissen, ongebreidelde pedofilie, transseksualiteit, homoseksualiteit, enz.)


Het is een "verhitte" discussie, maar de vernietiging van de familie-eenheid - net als die van het milieu - is slechts het gevolg van een ontaarde samenleving.

De belangrijkste reden voor deze degeneratie is de volgende: de doelstellingen van onze beschaving zijn verdwenen, het enige huidige project is dat van groei en de daaruit voortvloeiende winst.
Net als kanker vernietigt het zichzelf.
Alle geledingen van onze samenleving worden nu geraakt.

Je tirade is verre van een op zichzelf staande kreet, maak je geen zorgen, het is een bewijs van helderheid.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/12, 12:26

Je tirade is verre van een op zichzelf staande kreet, maak je geen zorgen, het is een bewijs van helderheid.

In feite is een van mijn tactieken in het leven om altijd op zoek te gaan naar de bron van het probleem of de problemen.
Op aarde zijn er machtige financiële groepen, 'goede' en 'slechte'.

Ik vraag me af waarom de "good guys" in de schaduw niets doen.
Misschien handelen ze ...
:? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/07/12, 12:50

lejustemilieu schreef:...
Op aarde zijn er machtige financiële groepen, 'goede' en 'slechte'.


Oh ja ? Afnemende financiële groepen? Of dit, of dat? : Mrgreen:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/07/12, 13:07

highflyaddict schreef:
lejustemilieu schreef:...
Op aarde zijn er machtige financiële groepen, 'goede' en 'slechte'.


Oh ja ? Afnemende financiële groepen? Of dit, of dat? : Mrgreen:


Hun doel was de afname, dus uiteindelijk verdwenen ze! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/07/12, 18:51

Niet lachen, dat heb ik de laatste tijd geleerd
Worstelende Goldman Sachs pakt koffiekopjes aan

http://www.lefigaro.fr/societes/2011/10 ... e-cafe.php
Nee, ik heb het niet over deze mensen, er zijn discrete organisaties die grote macht hebben. Het zijn dikke vrienden... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/07/12, 19:36

of broers misschien?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een nieuwe wereld zonder regels, goed of slecht?




par Obamot » 05/07/12, 23:08

Het is duidelijk.

Nog een goede draad!

Explosie van geweld, brandende buitenwijken, seriemoordenaars (laatste geval van Brozevic), en aan de andere kant leidt geweld tot geweld: gevallen vermenigvuldigen zich waarbij mensen geruïneerd worden door verduistering en geen mogelijkheid hebben om weg te komen om terug te gaan of opnieuw te doen, blijven aan de rand van de samenleving staan ​​... Sociale diensten die slachtoffers een beetje behandelen als de boosdoeners ... Geen hulp voor slachtoffers ... Geen aandacht ... iedereen kan het niet schelen, iedereen voor jezelf ...

Kortom, de samenleving staat op ontploffen....

We zullen hoogstwaarschijnlijk getuige zijn van een veramerikanisering van delinquentie, mensen zullen zich willen wapenen ... De samenleving zal steeds gewelddadiger worden ... onzekerheid brengt onzekerheid met zich mee die zich tot dusver zelfs naar buurten zal verspreiden gespaard ... Mensen zullen overal camera's willen plaatsen ... En ook daar zal wantrouwen leiden tot verlies van vertrouwen ... Marine le Pen zal vroeg of laat in het presidentschap belanden, als dat zo doorgaat ...

En zoals het begon in Frankrijk, met een overheid die afwezig lijkt te zijn met homeopathische maatregelen, terwijl het wachten enorm is.... Ik ga niet weg 1 jaar voordat de eerste demonstraties zijn...

Eerlijk gezegd kan het me niet schelen te weten dat Hollande naar Afghanistan is gegaan (ook al is het erg goed en kunnen we het goedkeuren): omdat het in Frankrijk is dat het naar buskruit ruikt!!!

Maar wat doen ze ??????

Het is urgent !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Een nieuwe wereld zonder regels, goed of slecht?




par Flytox » 05/07/12, 23:31

Hallo Lejuste

lejustemilieu schreef:Hallo,
Naar aanleiding van de verschillende recente debatten die raken aan de oude regels van de menselijke samenleving, ga ik verder.
In een vrij recent verleden waren er vrij strikte levensregels.
Momenteel zie ik dat alles is toegestaan.
En ik vind dat nogal "vreemd"?
Voorbeelden:
Als ik drugs wil, hoef ik alleen maar 's avonds naar het plein in mijn dorp te gaan, daar zijn jonge mensen die alles hebben wat ik nodig heb. het is bekend, en de politie beweegt niet...
Over het algemeen vult het beleid de zakken op een onevenredige manier en is het gevalideerd.. het is bekend en geaccepteerd.
Er is een massale vernietiging van de normale gezinseenheid (bijvoorbeeld het aantal echtscheidingen, normale seksuele gedragsstoornissen, ongebreidelde pedofilie, transseksualiteit, homoseksualiteit, enz.)
Staatshoofden worden geacht hun kudde te verdedigen, in veel landen gebeurt het tegenovergestelde.
Ik herinner je eraan dat ik een atheïst ben en dat religies mijn gedachten niet dicteren. gezond verstand houdt me op de been.
Welnu, ik heb enkele concrete voorbeelden gegeven, maar soms vraag ik me af of de duivel niet een van deze laatste eeuwen is geboren.
Voor mij zijn de wreedheden die de afgelopen tijd zijn begaan niet logisch, het menselijk gedrag is te veel veranderd.
Ik vind het vreemd, abnormaal.
Het is te groot, er is een fundamenteel probleem.
Sommigen van jullie zullen zich aangevallen voelen, denk nog eens na, ik veroordeel niet, ik observeer alleen.


Afval is altijd afval geweest, wat is veranderd, is dat de sociale, religieuze druk etc. die het afval enorm heeft verminderd, totaal ongeremd is en al zijn rotzooi schaamteloos en in het volle zicht doet alsof het volkomen normaal is. : Cry:

Het doet me denken aan een geval van een man die ik goed ken. Hij werd geconfronteerd met zijn HR-directeur (Human Resource Director) die het bedrijf met hand en tand verdedigde waar de hiërarchie alles bedroog wat het kon vinden (regelgeving, werknemersrechten, fabricage van valse documenten, afwijking van procedures, functies en handtekeningen .... om een ​​aantal werknemers te kussen / wat vuil in de kasten te verbergen / en te verminderen om ze te zwijgen / te ontslaan.

Wanneer hij dit strijdt met deze HRD, aan wie hij het verzamelde bewijs toont van al het bedrog van deze maffia, ontmantelt deze niet in het minst, presenteert zichzelf als degene die helder en rechtvaardig ziet en die gelijk heeft en die ondersteunt de actie van de hiërarchie zonder ooit te erkennen ..... die van de "communicatieproblemen", voor het grotere welzijn van de werknemers door hem in de ogen te kijken ... Het soort arme man, die een ander tijdperk had net zo goed het sturen van "ster-vrijwilligers" naar Dachau of Buchenwald kunnen rechtvaardigen. :schok: :onheil:

Ook het "publiek" is vertrouwd geraakt met dit misselijkmakende schouwspel en doet alsof het ook niets ziet... onmacht die langzaam overgaat in lafheid, het zijn mijn zaken niet...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 06/07/12, 06:31

Het is waar dat in dit "vroeger", zowel vaag als geïdealiseerd, andere regels heersten...
De idealen van de totalitaire marktmaatschappij hebben geleidelijk eerdere idealen vervangen en het gebrek aan doel van onze samenleving (behalve een replicatie en versterking van haar functioneren) mag de diepe tekortkomingen van eerdere samenlevingen en hun disfuncties niet maskeren.

Het overtreden van regels, hoe streng ze ook zijn, is niet nieuw, en hypocrisie was het gevolg!
Om concreter te zijn, achter de familie "stabiliteit" ging eigenlijk heel wat accommodatie en/of berusting schuil...
Wat betreft pedofilie, het heeft altijd bestaan, behalve dat het in een redelijk ver verleden waarschijnlijk beter werd getolereerd, zolang het discreet bleef...
Wreedheden zijn zeker niets nieuws...

Het is waar dat al deze aspecten een nieuwe wending hebben genomen, vanwege het feit dat het kapitalisme de oude maatschappelijke structuren moest elimineren om zijn eigen normen op te leggen, die welke de onderlinge betrekkingen van de mensen bepaalden volgens de enige waar...
Het is vrij duidelijk dat in dit proces de "ondeugden" zijn gedemocratiseerd en zichtbaarder zijn geworden, omdat ze meer openlijk zijn.

Wanneer Sen-no-sen schreef:
De belangrijkste reden voor deze degeneratie is de volgende: de doelstellingen van onze beschaving zijn verdwenen, het enige huidige project is dat van groei en de daaruit voortvloeiende winst.

Het vermeldt minder de oorzaak dan het gevolg: deze monsterlijke ideologie heeft, als ze niet echt heeft kunnen overtuigen, in ieder geval volledig gedevalueerd elk ander mogelijk. Dit is zijn echte succes (en zijn gevaar!), en zelfs links van links (terwijl het belangrijke modaliteiten betwist!), is volledig gewonnen voor zijn categorieën: werk, goederen, waarde: dit is wat zijn kritische reikwijdte tot heel weinig reduceert...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 220-gasten