Race tegen de klok, horror!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Race tegen de klok, horror!




par lejustemilieu » 20/03/12, 12:05

Horror, hier is het sleutelwoord van de dag
Zie je waar ik het over heb?
Neen? Ik begeleid je:
Iedereen in Frankrijk zal de komende uren de uiterst verantwoordelijke en waardige woorden van de grootrabbijn van Frankrijk moeten overnemen, toen in Toulouse in een horrorscenario zojuist drie kinderen en een volwassene van een joodse school waren doodgeschoten.
http://www.lesoir.be/debats/editos/2012-03-20/une-course-contre-la-montre-contre-l-horreur-903758.php
Tel één,...twee...drie...en een kind ter wereld is gestorven...van de honger, of van de dorst, ik weet het niet meer...wat er toe doet, het resultaat is daar. (3 seconden)
Maar hier hebben we het niet over horror :schok:
Het is normaal..
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 20/03/12, 12:33

3 seconden...
Heb jij een pasgeboren baby in je armen gehouden? Ik niet, maar ik kan me voorstellen...
Wit, zwart of geel, wat is het verschil?
Ik heb in mijn leven heel wat geadopteerde kinderen gezien, ingenieurs, monteurs, ze hadden allemaal de levensstijl van hun ouders overgenomen, ze hadden dezelfde accenten als hun adoptieouders, spraken dezelfde taal als de liefde van hun ouders...
We zijn allemaal hetzelfde, maar we geven niet alle kinderen de kans om goed te leven.
Global Action Against Poverty-coalities hebben deze gelegenheid gekozen om het te markeren als African White Band Day en om een ​​regionaal verzoek aan de leiders te doen om onmiddellijk in actie te komen om extreme armoede, die gemiddeld elke drie seconden de dood van een kind veroorzaakt, uit te roeien.

http://www.journee-mondiale.com/61/16_j ... ricain.htm
Ik stel elke 3 seconden een minuut stilte voor, voor de kinderen die stierven “door het egoïsme” van bepaalde leiders.”
Hé, wiskundig gezien is het onmogelijk...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/03/12, 12:35

In ieder geval condoleances aan de nabestaanden...

Wauw, weer een Lejuste gemotiveerd als verdediger van waarheid en gerechtigheid?

lejustemilieu schreef:Wit, zwart of geel, wat is het verschil?


Euh, de kleur? Ben ik goed? Ben ik goed?

Beeld

Meer serieus ....

Hé nee! niet alle mensen worden gelijk geboren... dit is zo geweest en is zeker altijd zo geweest... het heeft geen zin om ertegen te vechten om de perfecte gelijkheid tussen alle mensen na te streven (zie het communistische geval)...

Ik geloof dat het in de harten van mannen zit (epigenetisch!!)! Er zou een “gewelddadige” morele revolutie voor iedereen nodig zijn om dit te veranderen...

Op ons niveau kunnen we donaties en humanitair werk doen, ik begon een beetje: https://www.econologie.com/forums/entraide-e ... 11582.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/03/12, 13:33

Dit soort waanzin of terrorisme wordt vermenigvuldigd door het nieuws dat er bijna reclame voor maakt, door er te veel over te praten, wat de motivatie versterkt van de trotse gek die van zijn macht geniet of van de terrorist die zijn eisen of zijn religie bekend maakt.

We moeten er helemaal niet over praten en dan de belangrijkste motivatie voor deze daden, de macht van de media, wegnemen.

Anders is het, in termen van het aantal sterfgevallen, per dag en per jaar, niets vergeleken met gewone, huiselijke ongelukken. (20000 sterfgevallen per jaar slecht geteld, d.w.z. 52 sterfgevallen per dag waar we nooit over praten, één kind per dag dat sterft door uit een raam te vallen, enz.), werk, waarvan de weg, afgemat, wij spreken nauwelijks !!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Accident_domestique

Het is niets vergeleken met dood in Syriëdictatuur en burgeroorlog, even verschrikkelijk.

We moeten spreken in verhouding tot het aantal doden en gewonden, en niet in verhouding tot de effecten van symbolische emoties.

Jaarlijks veroorzaken dagelijkse ongelukken op het vasteland van Frankrijk ongeveer negentienduizend doden (d.w.z. 3,6% van de sterfgevallen) inclusief driehonderdveertig kinderen, tachtigduizend doden in de Europese Unie en enkele miljoenen doden wereldwijd.


de Drugsvergiftiging is de belangrijkste oorzaak van huiselijke ongevallen bij kinderen onder de vier jaar in Frankrijk.

Inslikken en inademen van voorwerpen (normen voor speelgoed, pinda's, doorboorde pennenkapjes).
Defenestratie

Ieder jaar de defenestraties veroorzaken ongeveer 250 slachtoffers, vooral onder kinderen onder de tien jaar

In Frankrijk, woningbranden veroorzaken: 10 slachtoffers per jaar (d.w.z. ongeveer 16 slachtoffers per 100 inwoners), waarvan 000 doden (460 per 0,74 inwoners). De meeste ongelukken gebeuren overdag, maar de meeste wel sterfgevallen vinden 's nachts plaats. Eén op de vier woningbranden is te wijten aan een iDefecte elektrische installatie.



En ik vergeet alcohol, tabak en junkfood, die veel erger zijn in termen van het aantal sterfgevallen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/03/12, 14:57

dedeleco schreef:Dit soort waanzin of terrorisme wordt vermenigvuldigd door het nieuws dat er bijna reclame voor maakt, door er te veel over te praten, wat de motivatie versterkt van de trotse gek die van zijn macht geniet of van de terrorist die zijn eisen of zijn religie bekend maakt.


Dit is niet waar!

En dan... kan het anderen "ideeën" geven...

Dit waardeloze pessimisme maakt volledig deel uit van de strategie van het manipuleren van mensen! https://www.econologie.com/forums/strategie- ... 10016.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 20/03/12, 15:16

Christophe schreef:Hé nee! niet alle mannen worden gelijk geboren... dit is zo geweest en zal zeker altijd zo zijn


Coluche zei: iedereen is gelijk... maar er zijn er die gelijker zijn dan anderen

Is de informatie over deze moord schadelijk? wat dan ook, we gaan de informatie niet verbieden

laat journalisten hun ding doen als ze te veel doen: het is meer serieus als ze niets kunnen doen... zoals in Syrië

Vergelijken met sterfgevallen in de rest van de wereld kan een bepaalde reden hebben, maar we moeten niet tegen de ouders van de slachtoffers zeggen: uw zoon is niets vergeleken met alle kinderen die sterven van de honger.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 20/03/12, 15:19

chatelot16 schreef:Vergelijken met sterfgevallen in de rest van de wereld kan een bepaalde reden hebben, maar we moeten niet tegen de ouders van de slachtoffers zeggen: uw zoon is niets vergeleken met alle kinderen die sterven van de honger.


Dit is helaas wat Lejuste zei aan het begin van dit onderwerp...

Hoe zeggen we het? "Niet alle waarheden zijn goed om te vertellen"...
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten