Dédéleco of liever Drake Landing Solar beloond!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20

Dédéleco of liever Drake Landing Solar beloond!

par kumkat » 28/11/11, 10:00

Ga daar Dédeleco! laat gaan! het is jouw dag van glorie!

http://www.enerzine.com/14/13039+un-sys ... ngue+.html

Canadian Solar Community District - Drake Landing (CSDL) won de Energy Globe World Award 2011 voor het implementeren van een ingenieus systeem dat warmte van de zon opslaat onder het aardoppervlak.


Edit toegevoegd door mod:

2 onderwerpen op econo die over het onderwerp praten: verwarming isolatie / verwarming op zonne-house-with-buffer-thermische-en-Swiss-t11285.html et verwarming-isolatie / warmte-of-zomer-in-de-winter-a-Drake-landing-solar-c-canada-t10828.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

par Napo dwerg » 28/11/11, 10:04

Youhou Dedeleco je bent de beste ^^
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

par Forhorse » 28/11/11, 10:06

Daarmee gaat hij overal pissen! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen

par manet42 » 28/11/11, 11:02

Goed gezien de installatie.
Het is niet zo eenvoudig als een paar gaten gegraven met een boor!...
Boorgaten, leidingen, pompen, materiaal met hoge thermische geleidbaarheid, warmteoverdracht van water naar lucht (waarom? Water van 50° kan direct worden gebruikt).
Goed voor een woonwijk, maar voor een vrijstaande woning lijkt het onrealistisch.
Ik kan niet wachten tot Dédé zijn gaten boort, het systeem bij hem thuis installeert en ons het bedrijfsrapport geeft.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 28/11/11, 11:23

Dit weekend al gezegd over 2 andere onderwerpen: https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... 11285.html et https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html

Laad niet te veel op, hij kan het slecht opvatten...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 11:40

Waarom zou je het simpel maken als je het ook ingewikkeld kunt maken?

Laat Forhorse dit onopvallende systeem maken, een paar ondergrondse leidingen naast hun onopvallende thermische zonnecollectoren voor de zomer!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 11:51

Ja waarom ?

Waarom een ​​heel netwerk van dure leidingen, begraven, noodzakelijk onderhoud ... en vooral overbodig?
Waarom een ​​dure back-up gasinstallatie die goed moet worden afgeschreven en onderhouden?
Waarom verbruik van fossiele brandstoffen?
Waarom een ​​volledige onderverdeling afhankelijk maken, terwijl er autonome 100% -oplossingen bestaan?
Waarom een ​​dergelijk project initiëren dat al een beetje achterhaald is, terwijl er elders beter is?
Waarom zou een systeem dat eigenaren van landgoederen gevangen houdt in een grote, complexe infrastructuur met beheer-, bewakings- en onderhoudskosten...
Waarom dan eigenaar worden als men zo afhankelijk is van het hoognodige waarin men had geïnvesteerd, zonder de beoogde energiezelfvoorziening te bereiken, als dit niet het geval is?
Waarom zo'n vage, vakkundig onderhouden over de werkelijke prestaties van het systeem? 80% besparing, ja, maar op een verschil, vergeleken met wat? Op welke echte technologie is het gebaseerd (het punt van warmtewisselaars dat me aan een warmtepomp doet denken, heeft me nog lang niet overtuigd)...
De traditionele "minergie" standaard huizen met een EENVOUDIGE houtkachel, doen het VEEL BETER dan het Canadese project... simpel en ZONDER gascentrale! En omdat het een houtverwarming is, is de ecologische voetafdruk neutraal, terwijl gas...

Ja, jammer dat er op afstand een centrale gasverwarming is en dat het geen "ZERO EMISSIES" is zoals hier ...> Maar nu we toch bezig zijn, ik zal opnieuw opnieuw linken:

www.dlsc.ca

( : Mrgreen: )

Integendeel HIER ...>, ik denk dat we de JUISTE methode volgen: zonder hulpverwarming, "nul uitstoot", "nul rekeningen voor verwarming", zonder boren en de gemaakte besparingen betalen op lange termijn voor de keet...!

...>

...en natuurlijk, ik ben een onwetende en ik begreep er niets van ( : Mrgreen: )
Dernière édition par Obamot de 28 / 11 / 11, 21: 44, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

par Napo dwerg » 28/11/11, 12:33

Obamot schreef:Ja waarom ?

Waarom een ​​dure gasfabriek die moet worden afgeschreven? voor de lente zullen de reserves goed zijn gestart en de opslagtemperatuur is misschien niet voldoende om ec's te maken, omdat een pilootproject nog steeds een manier moet hebben om te dragen
Waarom een ​​volledige onderverdeling afhankelijk maken, terwijl er autonome 100% -oplossingen bestaan? individuele pooling betekent dat het een mooi concept is, het equivalent van stadsverwarming
Waarom een ​​dergelijk project initiëren dat al een beetje achterhaald is, terwijl er elders beter is? we geven vele Nobelprijzen 25 jaar na het einde van het onderzoek ^^
Waarom een ​​onderhoudskosten en een systeem dat captive huisbazen houdt van een grote, complexe infrastructuur ... het leven van een gemeenschap is zo dat ze allemaal allemaal verantwoordelijk zijn
Waarom dan een huiseigenaar worden als we afhankelijk zijn van het essentiële waarvoor we hadden geïnvesteerd om zelfvoorziening op energiegebied te bereiken, als dit niet het geval is? om deel te nemen aan een gemeenschap die zich bezighoudt met een groot avontuur
De traditionele MINERGIE-huizen met EENVOUDIGE houtkachel zijn BETER dan het Canadese project ... zeker vandaag maar in toekomstige projecten zal moeten blijken dat ze 100% onafhankelijk kunnen zijn als we rekening houden met de carbon footprint. Bovendien hoeven ouderen of mensen met een lichamelijke beperking niets te doen (het is net zo praktisch als individueel gas)
Jammer dat er een centrale gasverwarming op afstand is en het is niet de "ZERO EMISSION", zoals hier ...> Maar nu we toch bezig zijn, ik plaats de link:



nu de eerste verwarmingsseizoenen zijn gestart (het werkt helemaal niet slecht), waarom geen opslag aan de rand van de huidige opslag toevoegen en de ketel zelf in een zonnepaneel of zonnepanelen op de grond plaatsen (bij opslag )
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 12:41

Waarom zou je het doen, als het niet eens meer nuttig is om het te doen ( : Cheesy: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

par Napo dwerg » 28/11/11, 12:58

dat is zeker ^^
maar ik denk dat door op experimentele basis te beginnen het mogelijk is om verhoudingen te creëren voor de dimensionering van de zonnepanelen van het opslagvolume (dit is wat mogelijk is)

dit is een proefproject

er is niet één enkele oplossing, maar een aantal oplossingen die moeten worden gegeneraliseerd 8)
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten