Informatie, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Informatie, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par lejustemilieu » 25/09/11, 10:49

Hallo,
Ik start een klein debat dat belangrijk voor mij lijkt.
Elke dag zoek ik op internet naar nieuws.
Er is veel onderzoek voor nodig om relevante of "waardevolle" informatie te vinden
Ik merk dat veel waarheden verborgen zijn, ons wordt gegeven wat we ons willen geven.
Voorbeeld, een onderwerp dat ik goed ken:
Polen, het vliegtuig van de Poolse president stortte neer in Rusland.
Als ..
De waarheid is:
Alle Poolse journalisten die over dit onderwerp in Polen praten, worden ontslagen.
Een plaats gewijd aan de nagedachtenis van de dode president en zijn familieleden, is verwijderd uit Warschau, verwijderd en VERBODEN.
Dit land verandert in een professionele Russische maffia, en niemand uit West-Europa weet het ...
Ik weet zeker dat veel echte informatie ons niet bereikt vanuit andere landen.
We hebben recht op persbureaus ... die alles censureren.
Waar komt ons nieuws vandaan (van tv of de krant?)
Reuters en andere regulatorische monsters van de info.
Staking in China voor een fabriek die fotovoltaïsche panelen produceert ... we praten er niet veel over, maar een demonstratie in China is riskant.
Demonstranten kampeerden buiten een fabriek die zonnepanelen produceerde in Oost-China om te protesteren tegen de afgifte van giftige stoffen in een nabijgelegen rivier, meldde het officiële persbureau Chine Nouvelle op zondag.

De protesten begonnen donderdag in de stad Haining in de provincie Zhejiang, waar 500 mensen de Jinko Solar-fabriek bestormden voordat ze door de politie werden verspreid, zei ze.

Giftige stoffen van de plant, die fotovoltaïsche panelen maakt, hebben veel vissen gedood in een nabijgelegen rivier en autoriteiten hebben het bedrijf bevolen de activiteiten op te schorten, zei het officiële bureau.




http://www.20minutes.fr/ledirect/789450 ... -pollution
Geen informatie over het aantal mensen dat na deze demonstratie gevangen is gezet.
Kortom, u moet op het net zoeken naar de juiste info, maar niet in de directe media.
goede zondag :D
1 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/09/11, 13:13

Kortom, deze onuitgesproken info, pseudo zelf gecensureerd, moeilijk te scheiden van vervalsingen en manipulaties, op internet en mond-tot-mondreclame.

Voor Polen wist ik het niet zo duidelijk, maar het is de maffia-druk van Rusland, crimineel, heel duidelijk met de uitwisseling van machtsstoelen die klaar staat om eeuwigdurend te worden.

Polen aan de macht moeten bang zijn om te worden vermoord, zoals Russen, op dezelfde manier als de president, door een natuurlijk ongeluk !!!

De enige indicatieve informatie zijn de kleine tegenstrijdigheden van de officiële informatie, min of meer vrijwillig achtergelaten door de journalisten, tegen de zelfcensuur die ze ondergaan.

Voor China is het waarschijnlijk erger voor de journalisten die over deze staking spraken die ons zorgen baart door deze panelen te kopen !!
Maar geverifieerde informatie is erg moeilijk in een land waarvan de taal niet wordt gesproken en zeer gecontroleerd.
Het is zelfs verrassend dat het uit China kwam; het moet onthutsend zijn, veel erger dan wat is gepresenteerd, overal in China.

heel duidelijk op 11 september!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/09/11, 13:26

De reguliere media zijn al een tijdje "georiënteerd" ... sinds Sarko in Frankrijk is het nog erger ...

Zie het onderwerp van de Franse ranglijst, die afneemt met betrekking tot de transparantie en onafhankelijkheid van journalisten: https://www.econologie.com/forums/la-franchi ... 10894.html

Er is ook een intellectuele luiheid: onderzoeksjournalisten en oorlogsverslaggevers bestaan ​​nauwelijks meer: ​​te gevaarlijk voor sommigen die de leiding hebben. De meeste van de huidige journalisten kopiëren / plakken (in het beste geval) persberichten van AFP en Reuters ... of ander persbericht. Ik denk dat journalistieke scholen er veel mee te maken hebben ...

Als je geïnformeerd wilt worden en jezelf wilt opleiden, is het meer voor journalisten dat je moet vertrouwen, maar voor sommige onderzoeksrapporten en voor het internet ... maar je moet weten hoe je de informatie moet zoeken en vinden (er zijn er zoveel) .

Als ik nog steeds naar het nieuws (zeldzaam) in Frankrijk kijk, ben ik verrast over het belang dat we hechten ... aan het nieuws !! Een ontvoering van kid ca mag niet de opening van een nationaal nieuws maken, net zomin als dat van een mores-proces ... het is onbeduidend op de schaal van een land!

Hier zijn 2 voorbeelden van informatie die de koppen van al het nieuws zou moeten halen.

De werking van het "wereld" -systeem:
https://www.econologie.com/forums/post212521.html#212521

De zaak WTC7 over Frankrijk3 die het aandurfde: https://www.econologie.com/forums/post212533.html#212533

Luister aandachtig de laatste seconden, het lijkt sterk op wat je in Rusland beschrijft ...

ps: ik denk dat het geval van mediabehandeling dat we aan Fukushima hebben gegeven (althans Franse en Belgische tv) een toekomstig studieboek is ... vanwege zijn middelmatigheid!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/09/11, 14:22

Voor Fukushima is Arte dat de enige tv die nieuws in Frankrijk geeft :
deze middag:
1 miljoen Japanners in besmette gebieden
gebieden met meer dan 490000ecquerels per m2 niet geëvacueerd terwijl we bij 500000 5 jaar later naar Tsjernobyl evacueerden !!
omtrek om uit te breiden,
het is al 6 maanden dat ze niet buiten zijn geweest, zelfs kinderen, in dit gebied !!
Japan is nog niet klaar met het betalen van de gevolgen van de nucleaire ramp !!
oogst van radioactieve rijst in de graanschuur van Fukushima, Japan !!
CRIRAD heeft deze horror gemeten !!
De overheid heeft de officiële limiet van 20 tot 1 milliSievert / jaar met 20 vermenigvuldigd om Fukushima niet te evacueren


Wat triviaal nieuws betreft, het is het enige feit dat de gemiddelde Fransen motiveert voor het publiek !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/09/11, 14:24

+1 Info is en is altijd een STRATEGISCHE grondstof geweest ... Dit verklaart dit ...

Er zijn veel boeken over geschreven. Zoals de moedervlekken die de waarheid aan de pers hebben onthuld ...

Misschien meer vandaag dan gisteren! Dit is de reden waarom veel bedrijven in de branche "niet langer communiceren". Omdat we van elke informatie aftrek kunnen trekken. Dus geen info, geen lekken mogelijk ... Ze communiceren dus pas vanaf het moment "T" van de officiële aankondiging van hun producten. Er is ook nauwelijks meer informatie "onder embargo" ... Omdat een lek de concurrentie in staat stelde te reageren door on-the-fly een fictief product aan te kondigen dat de advertentie van de andere concurrent verpestte. .

Tegelijkertijd zijn er mios van woueb-pagina's die elke dag worden geboren ... Wat betekent dat de "goede" info wordt verdund / verdronken in een stroom van weinig interesse en bijna ononderbroken ...

En inderdaad, "waarde-info" wordt steeds moeilijker te vinden!

In de politiek is het hetzelfde, we tellen niet langer de "gesloten zaken" vanaf het begin, zoals 9/11, valse massavernietigingswapens, oorlogsmisdaden van bepaalde westerse staten, genegeerd door de pers. Leugen die zelfs in advocatenkantoren reikt ... Kijk naar de D. de Villepin-affaire, (gemuilkorfd, omdat te spraakzaam voor de Amerikanen in het VN-forum? Of Hans Blick, de VN-inspecteur die verzekerde ons dat er in Irak geen massavernietigingswapens waren, maar wiens woorden grotendeels werden overstemd door de pers! En vooral Julian Assange, met de dood bedreigd en met een proces in de billen omdat hij zijn belijdenis had afgelegd onthullen aan het publiek wat er achter de schermen gebeurde. We zouden de "dubbelagenten" kunnen toevoegen die hun huid riskeren, zoals Gaddafi, Sadham Hoessein, Bin Ladden, zelfs Mubarak en een paar anderen met relatief vergelijkbare statussen) ...

Dus ja, beslist in de info, je moet SORTEN, niet meer in het Westen dan elders, we hebben niet de zekerheid van "de absolute waarheid" in termen van info. Om te beginnen wanneer er belangenconflicten zijn, in onze eigen landen ...

Er is echter een persethiek, maar om erachter te komen wat er diepgaand gaande is, moet je organisaties raadplegen zoals:
Reporters Without Borders en Amnesty International, Human Right Watch. Of zelfs de rechtbanken, zoals het Europees Hof voor de rechten van de mens. Ze geven een redelijk representatief panel van zaken. En geen enkel land is immuun, zelfs niet Zwitserland!

Er zijn ook media die bekend staan ​​om hun grote vrijheid van toon en een ethische journalistieke benadering! (Ik zal je de lijst laten maken, het zou niet overdreven lang moeten zijn ...).

Gevallen van "voormalige" geheime diensten, gepromoveerd tot de hoogste posities in de staat, zijn niet ongewoon. Enkele voorbeelden:

Yuri Andropov, Vladimir Poutine => KGB.
George Bush, vader => directeur van de CIA tussen 1976 en 1977.
Yitzhak Shamir => directeur van Mossad, voordat hij premier van Israël werd.
Mahmoud Ahmadinejad (Iran) => voormalig agent van buitenlandse dienst.

Nog steeds in de geheime dienst, is de beroemdste "raaf" ongetwijfeld "Diepe keel", De informant die het Watergate-schandaal zal onthullen (en die in 2005 zal worden onthuld als de voormalige nummer 2 van de CIA,
http://fr.wikinews.org/wiki/%C2%AB_Gorg ... o_2_du_FBI

(Als dat het geval is, had ik graag zo iemand gehad om ons meer informatie te geven over 9/11, het kan ooit komen ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/09/11, 19:42

Wij zijn het eens ...

Het is een fulltime baan, maar wie zou een team betalen om ondergrondse informatie te publiceren? Zeker niet de klassieke advertentie: ze betalen je liever om roddels over voetbal te publiceren.

Ik hou van sommige sites:

www.lepost.fr

www.owni.fr (recent toegekend)

de sites van bepaalde politieke partijen, zoals

http://www.fn.be/no.comment.2011.php en natuurlijk zijn tegenhanger:
www.weerstanden.be

ou http://www.particommuniste.be/

of www.altermedia.info

naar mijn mening moeten de communistische partijen blij zijn wat verontrustend nieuws te publiceren.
Evenals de websites van bepaalde vakbonden

en bloggers, maar je moet ze vinden

natuurlijk publiceert iedereen wat bij hen past ....

Ik lees ook graag de reacties van de lezers op de krantensites: de journalisten zijn vaak de bretels opgemaakt als ze "te dicht bij de capaciteit" staan ​​of een belangrijk detail vergeten.

Ik zou bereid zijn een anarchistische alternatieve informatiesite te maken, maar wie zou mij betalen?

en natuurlijk zijn er wikileaks ....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/09/11, 21:43

Een info die niet in de goede richting gaat voor de transparantie van de info.

Poetin terug (officieel omdat hij het nooit onofficieel heeft achtergelaten) in het Kremlin voor 2012: http://www.tdg.ch/vladimir-poutine-diri ... 11-09-25-0

Tot 2024 ...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/01/12, 12:30

Hallo,
Start het debat opnieuw om je ogen wat meer te openen:
Je hebt gehoord van deze officier van justitie van het Poolse leger die zelfmoord heeft geprobeerd (bijna live) en niet leeft zoals alle media zeggen!
Let op de info, het is een scoup, maar niemand geeft een verklaring!
De realiteit is dat deze man te veel betrokken is geraakt bij onderzoek Poolse legermaffa's.
Hij was ook te geïnteresseerd in de crash van het vliegtuig van zijn president.
Om hem eerst te intimideren, draaien we de bouten van de wielen van zijn auto los, doden zijn hond, enz. Intimidatie.
Omdat deze goede man niet wist hoe hij zijn mond moest houden, stegen we het pesten hoger, we beschuldigden hem ervan verantwoordelijk te zijn voor aftappen van journalisten die te geïnteresseerd waren in de crash van het presidentiële vliegtuig.
Weet je dat de zwarte dozen van dit vliegtuig niet zijn teruggegeven aan de Poolse autoriteiten?
Weet u dat de Poolse regering de hulp van de Amerikaanse speciale diensten heeft geweigerd? ...
We praten hier niet over in onze pers.
Maar toch ... Polen = Europese Unie ....
http://www.france24.com/fr/20120109-pol ... nce-presse
1 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/01/12, 18:31

Belangrijk om te weten, maar we negeren er alles over, op de zwarte dozen, niets in onze pers, enz ...
http://www.lemonde.fr/europe/article/20 ... _3214.html
http://www.lemonde.fr/europe/article/20 ... id=1627896

De video, was er iemand ??
http://www.lemonde.fr/europe/video/2012 ... _3214.html

De Polen houden daarom de herinnering aan het Russische leger en de maffia ??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 10/01/12, 18:41

Deze crash leek me vanaf het begin "verdacht" ... naderend vliegtuig, bewolkte weersomstandigheden maar in IFR gebeurt het de hele tijd, goed onderhoud omdat presidentieel vliegtuig ... etc etc ...

Hoe dan ook, ik word weer paranoïde pessimist genoemd ... : Cheesy:
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten