Koraalrif en stijgende wateren

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
National Geographic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 06/04/10, 11:22
Plaats: Parijs
x 1

Koraalrif en stijgende wateren




par National Geographic » 04/05/11, 17:55

Hallo,
twee onderwerpen die voor u van bijzonder belang kunnen zijn in het laatste nummer van National Geographic Frankrijk (mei 2011):

• op de omslag, de Groot Barrièrerif Australisch. De meest massieve levende structuur op de planeet wordt geconfronteerd met de snelste evoluties die het ooit heeft meegemaakt. Als klimaatverandering en verzuring het bedreigen, zijn pogingen tot bescherming niet ineffectief.
Ook van belang, een rapport over de Nieuw-Caledonië, de thuisbasis van het op een na grootste koraalrif ter wereld.

• in Bangladesh strijden de 164 miljoen inwoners niet alleen tegen de bevolking, maar ook tegen opkomend water.

• De grote bomentelling: een nieuwe methode maakt het mogelijk om de koolstof in bossen te meten en kan dus helpen om ze te beheren.

Meer info en volledig overzicht:
http://www.nationalgeographic.fr/carrousel/en-kiosque-numero-139-mai-2011/796086/

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bricktal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 18/03/10, 03:21
Plaats: Shawinigan-Que

Re: Koraalrif en stijgende wateren




par Bricktal » 13/06/11, 07:09

National Geographic schreef:Hallo,
twee onderwerpen die voor u van bijzonder belang kunnen zijn in het laatste nummer van National Geographic Frankrijk (mei 2011):

• op de omslag, de Groot Barrièrerif Australisch. De meest massieve levende structuur op de planeet wordt geconfronteerd met de snelste evoluties die het ooit heeft meegemaakt. Als klimaatverandering en verzuring het bedreigen, zijn pogingen tot bescherming niet ineffectief.
Ook van belang, een rapport over de Nieuw-Caledonië, de thuisbasis van het op een na grootste koraalrif ter wereld.

• in Bangladesh strijden de 164 miljoen inwoners niet alleen tegen de bevolking, maar ook tegen opkomend water.

• De grote bomentelling: een nieuwe methode maakt het mogelijk om de koolstof in bossen te meten en kan dus helpen om ze te beheren.

Meer info en volledig overzicht:
http://www.nationalgeographic.fr/carrousel/en-kiosque-numero-139-mai-2011/796086/

Beeld



Interessant om te weten dat National Geographic-France zich afvraagt ​​of we zonder water komen te zitten.
Ik weet het niet, maar ik heb niet dezelfde informatie als de journalist die ons bang probeert te maken door ten onrechte te geloven dat er ergens een gebrek is.
Als er een gebrek is, is het zeker zijn wetenschappelijke kant van de zaak. Hij weet hoe hij nieuws moet brengen dat zijn krant verkoopt, zijn baas zal trots op hem zijn. Nee, ik heb het artikel niet gelezen en zal het ook niet lezen.. het is omdat ik hem een ​​ander verhaal te vertellen heb.. of liever om hem een ​​website te presenteren van een van zijn Franse vrienden die bovendien niet gelooft in deze hoax van de eeuw ook niet.

Check het zelf en vorm je eigen mening.

http://www.eolewater.com/

Ja, zoals alle goede berichtgeving, zijn er bepaalde halve waarheden die beter overkomen door echte en waarneembare feiten. Maar hier is het aan iedereen om zijn eigen oordeel te vormen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/06/11, 07:48

Bricktal, mogen we weten waar je het over hebt? Dit getal heeft niet direct betrekking op het gebrek aan water...

Windturbines die water maken tegen een kostprijs van 10€ tot 40€ per m3, het is gewoon onzin!! Je zult me ​​moeten uitleggen wie het zich kan veroorloven behalve de Saoedi's...

We hadden het er hier al over: https://www.econologie.com/forums/eolewater-t9820.html

Vooral omdat er water- of dauwvallen zijn die veel goedkoper zijn dan de condenserende windturbine:
https://www.econologie.com/forums/capteur-de ... t9756.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bricktal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 18/03/10, 03:21
Plaats: Shawinigan-Que




par Bricktal » 13/06/11, 08:26

Christophe schreef:Bricktal, mogen we weten waar je het over hebt? Dit getal heeft niet direct betrekking op het gebrek aan water...

Windturbines die water maken tegen een kostprijs van 10€ tot 40€ per m3, het is gewoon onzin!! Je zult me ​​moeten uitleggen wie het zich kan veroorloven behalve de Saoedi's...

We hadden het er hier al over: https://www.econologie.com/forums/eolewater-t9820.html

Vooral omdat er water- of dauwvallen zijn die veel goedkoper zijn dan de condenserende windturbine:
https://www.econologie.com/forums/capteur-de ... t9756.html


Hallo christophe,

bedankt voor de info oude post forum. Ik geef toe dat ik een zekere luiheid binnen handbereik had en niet echt op zoek was forum voor het plaatsen.

Het national-geo..-artikel verwees naar het andere exemplaar van het tijdschrift linksboven, waar in feite stond: gaan we zonder water komen te zitten?

De andere oplossingen die u voorstelt of die op oude berichten worden vermeld (die ik net las), melden slechts een klein percentage van de algemene bevolking, namelijk als mistvanger, om aan de rand van een cordillera te blijven om er recht op te hebben.

Om zeewater te kunnen ontzilten met een verdamper, tja, je moet aan zee blijven om ervan te genieten. anderen? Nou, ze kunnen dorst blijven... of hun hoofdverblijf opnieuw verhypothekeren om de nieuwste windturbine te betalen om dit vitale water te krijgen.

Ja, het lijkt duur voor deze Fransman.. maar hij begint ook en, volgens het laatste nieuws, was hij nog maar net begonnen met zijn pogingen om beter te profiteren van zijn onderzoek en marketing.

Het is zeker dat hij, net als iedereen hier, zal proberen zijn weddenschap zo snel mogelijk winstgevend te maken, dus streeft hij naar een hogere markt, betere financiering om toegang tot water te hebben. Hier kunnen we denken aan de vallei van Californië die het nodig heeft om zijn groentevelden te cultiveren die het hele Amerikaanse middenwesten voeden... ze zullen de middelen hebben om voor dit revolutionaire ding te betalen.

Zodra de kosten voor de ontwikkeling ervan zijn afgeschreven, zal de prijs dalen en veel goedkoper worden, zoals alles op de markt.

De Franse regering zou net zo goed kunnen besluiten hem onmiddellijk een aankoopkapitaal te betalen (koop de uitvinding momenteel vanwege de droogte in Frankrijk) en de industriële productie te starten, wat de onbetaalbare prijs aanzienlijk zou verlagen.

Maar hier heb ik niet de bevoegdheid om het beleid van neef Sarko te bespreken en ik zal er verre van blijven.

Nogmaals, hier heb ik niet gecontroleerd op de forum maar je weet zeker, gezien je sterke talrijke functies, de kosten die gepaard gaan met het indienen van een patent en dit op internationaal niveau voor alle landen... Ik zal het je niet vertellen, deze kosten zijn erg hoog voor een zondagse uitvinder zoals deze meneer als iemand anders.

Als u een ambtenaar kent die hem een ​​mooie beurs zou willen betalen om hem te helpen, aarzel dan niet om hem dit te laten weten, ik weet zeker dat hij uw bescheiden bijdrage zal waarderen om een ​​van zijn Franse broers te helpen.. die de stelregel toepast van het land, gelijkheid, broederschap en solidariteit.

Wat mij betreft, ik heb mijn steentje bijgedragen door hem de naam te geven van een Québécois Cirque du Soleil-stichting die dergelijke technologieën "koopt" om ze gratis beschikbaar te stellen aan de derde wereld. Ik schreef naar de stichting om deze technologie aan hen voor te leggen... voor mijn bescheiden bijdrage aan het verlagen van de productiekosten.

Ik weet dat de verlaging van de prijzen niet van de ene op de andere dag zal gebeuren, maar zoals in dit verhaal, als we bij de bron komen, kunnen we het water drinken. Tot die tijd zullen we nog even moeten wachten.

Bricktal
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/06/11, 10:20

Hier is het onderwerp dat spreekt over het nationale geo-nummer op zoet water: https://www.econologie.com/forums/un-tour-du ... t9565.html
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten