Kaki ecologie bij het Amerikaanse leger

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1

Kaki ecologie bij het Amerikaanse leger




par freddau » 06/10/10, 22:11

het Amerikaanse leger wil zijn afhankelijkheid van fossiele brandstoffen verminderen - in Afghanistan, de eerste operationele inzet van hernieuwbare energiebronnen

Nu opstandelingen steeds vaker de Amerikaanse konvooien voor brandstofaanvoer aanvallen die over de Khyberpas naar Afghanistan sjouwen, dringt het leger agressief aan op het ontwikkelen, testen en inzetten van hernieuwbare energie om de noodzaak om fossiele brandstoffen te vervoeren te verminderen.

Vorige week arriveerde een maritiem bedrijf uit Californië in het ruige binnenland van de provincie Helmand met nieuwe apparatuur: draagbare zonnepanelen die in dozen kunnen worden opgevouwen; energiezuinige verlichting; zonnetentschilden die voor schaduw en elektriciteit zorgen; opladers op zonne-energie voor computers en communicatieapparatuur.

De 150 mariniers van Company I, Third Battalion, Fifth Marines, zullen de eersten zijn die hernieuwbare technologie naar een gevechtsgebied brengen, waar de nieuwe uitrusting diesel- en kerosine-gebaseerde brandstoffen zal vervangen die normaal gesproken energie zouden opwekken om hun kampement te laten draaien.

...

Na tien jaar oorlog voeren in afgelegen uithoeken van de wereld waar brandstof niet direct beschikbaar is, zijn hogere commandanten een te grote afhankelijkheid van fossiele brandstoffen gaan zien als een grote aansprakelijkheid, en hernieuwbare technologieën - die de afgelopen paar jaar betrouwbaarder en goedkoper zijn geworden jaar - als een mogelijk antwoord. Deze nieuwe vormen van hernieuwbare energie zijn nu goed voor slechts een klein percentage van de stroom die door de strijdkrachten wordt gebruikt, maar militaire leiders zijn van plan hun gebruik in de komende tien jaar snel uit te breiden.

(...)


http://www.nytimes.com/2010/10/05/scien ... ml?_r=1&hp

http://contreinfo.info/
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 06/10/10, 22:12

Ik vind deze informatie leuk..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten